Nya Bike - Någon som läst ?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
"Potatoes MC är en grupp amatörmässiga stunt-apor utan självkritik. En av dem kraschade ner i diket vid ett grundläggande stunt. Vilken mes."

;)

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Mattias skrev:
"Potatoes MC är en grupp amatörmässiga stunt-apor utan självkritik. En av dem kraschade ner i diket vid ett grundläggande stunt. Vilken mes."
;)

Hähä :D :D :tummenupp

/B

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Har inte läst den ännu, bara kollat på dvd´n :rolleyes:

Står det som mattias skriver i tidningen eller? :rodnar

s9d8as0vjk

Guest
Mattiaz, det står nåt i den stilen ja ... ;)

3 sidor om några töntar från Stockholm

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hmmmm, när man premunerar (stavas?) får man tidningen tidigare då? Jag kommer inte kunna läsa den föräns på tisdag ;(.

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hornet 900
*Prenumererar*
Så, har du lärt dig nåt idag också. Nu kan du gå och lägga dig med gott samvete. ;)

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Mattias skrev:

Haha! :lol

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Verkar som effekt/vridkurvor hänger ihop även i detta nummer :D

Men Honda påstås felaktigt ha 'variabla kamtider' när det är 'variabelt antal ventiler' dom har (vfr o nya blackbird) . Där har marknadsförarna lyckats luras igen.

Sen nämns förstås 'radialmonterade ok' ett antal ggr. Som om det automatiskt medförde nån förbättring. 2-0 till reklamgubbarna.
/u

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Tack Hallen, tur att man lär sig nya saker varje dag.... Annars hade jag inte vetat nått ju :( .
Tur att jag kan sova gått idag då. Ska sova utan flickan för första gången sedan sist! Usch vad trist, kommer inte kunna somna ju :( . Får väl ligga och pilla navelludd hela natten.

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
ulf_lundin skrev:
Men Honda påstås felaktigt ha 'variabla kamtider' när det är 'variabelt antal ventiler' dom har (vfr o nya blackbird) . Där har marknadsförarna lyckats luras igen.
/u

Det reagerade jag också på, nu lägger jag ner min prenumeration på tidningen (inte enbart på grund av det här). Det är väl klart att det blir sådana fel ibland, men det är alldeles för ofta när det gäller Bike, dessutom så har jag funderat på vad som skiljer numren åt. Är det ett superbiketest så kommer dom alltid fram till samma slutsats; Blade'n är "snäll", Ninjan är stabil på gränsen till trögstyrd, R1'an är rolig att köra och svänger på en tvåöring samt gixxern har en grym motor med massa kraft.

Detta gäller inte bara superbiketesterna utan de flesta testen i övrigt, dom upprepar bara samma saker hela tiden. De som jag tycker är mest intressant i tidningen är minibike eller vad det heter, där dom pratar om nya prylar, filmer och liknande. Men även där märks upprepandet lite grann, jag tror inte att det har kommit ett enda nummer under de 3 åren jag har prenumererat där dom inte har tjatat om vem som ska uppdatera vad, och vilka effektsiffror dom nya hojarna förväntas få. Det är väl intressant EN gång, inte i varje nummer, framförallt inte när det inte visar sig stämma ändå!

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Det finns ju förresten bl.a. bilar, kanske hojar också, som faktiskt har variabla kamtider, hur funkar det?

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har inte läst, men hondan har 16 ventiler hur man än vrider å vänder på det... inte faan sitter det nån liten japan å plockar bort fyra ventiler under xxxx antal varv i motorn för att sedan plocka i dom igen vid det "magiska" varvtalet, även om dom inte används.. :fakta

att sen Hondan är bekväm, kawasakin är tung, yamahan är skoj å Skurhinken har stark motor så är det ju så..

För den delen så har alla konventionellt monterade bromsok upphört att överhuvudtaget fungera nu när det finns radialok, det borde väl all fatta??? :fakta

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Limstift skrev:
Det finns ju förresten bl.a. bilar, kanske hojar också, som faktiskt har variabla kamtider, hur funkar det?

Alfa Romeo Alfetta 2.0 hade det i mitten på åttitalet redan.. helixgänga på ena kamdrevet mot kamaxeln vilken förskjöts med olja eller var det en magnet (kommer inte ihåg)

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Det är några sidor om en viss Sthlm´s relaterad klubb som utövar "någorlunda organiserad buskörning"....liten hint kanske? :tummenupp :tummenupp

Mattias är i sedvanlig ordning motvalskärring och x-tra gring nu när han e hojlös :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Åke

Bannad
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
En snabb jävel
Hihihohohaha
Jag förstår inte riktigt hypen tomatoes

'variabelt antal ventiler' är ju konstigt i sann Bike-anda

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...