Nya friska ideer

Jag tycker att det verkar vara ett

• Antal röstningar
    0

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Gustav O skrev:
2066537 Supermoto och RR är två olika discipliner.

Jasså? Du menar att det finns en värld utanför min garderob? :D
Går väl att åka rr med en SM-hoj?
De värsta 2-taktsivrarna kan ju alltid köpa en lös Maico-spis(finns på sidan) och slänga in i valfritt chassi.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag heter Lasse skrev:
2066920 Jasså? Du menar att det finns en värld utanför min garderob? :D
Går väl att åka rr med en SM-hoj?
De värsta 2-taktsivrarna kan ju alltid köpa en lös Maico-spis(finns på sidan) och slänga in i valfritt chassi.
Det är klart det gå rmen det blir ju en helt annan sport då. Vill man ha tvåtakt köper man en Metrakit, klart fränaste hojen i den här tråden.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Gustav O skrev:
2066927 Det är klart det gå rmen det blir ju en helt annan sport då. Vill man ha tvåtakt köper man en Metrakit, klart fränaste hojen i den här tråden.

Metrakit:en verkade lite trött för oss feta svenskar.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Finns det mer info om detta?
Läste en artikel i pb om just Kawwas ER-6f och dom tyckte det skulle varit en alldeles utmärkt hoj att använda i ett sånt här sammanhang. Jämfördes med SV 650 och "vann" den kampen.

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Låter toppen, jag är lätt på, trött på att åka gata och riskera frontalkrocka med en jävla lastbil när det är betydligt säkrare att åka bana
(gäller ej kinnekulle) :4skrika

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Inte för att sätta käppar i hjulet(-en) men som det är nu finns inte tid för at köra en klass till i samband med de racehelger vi har. En ny klass innebär att någon ska bort. Vilken skulle det bli i så fall??
LMS som har ganska så frikostigt schema gentemot andra banor har inte plats (än så länge skall tilläggas) för en ny klass varken i SM eller B-race helgerna. Det var det negativa men tänkvärda....

Nu till det mer positiva. Finland kör en Ducati 900SSie serie. Ducati Norra Europa har visat ett visst intresse för att kunna köra en liknande klass i sverige. Kan nog kanske bli en roligare klass med lite mer banorienterat chassi (bl a samma gaffel som 996/Honda RC45 mfl.) än ER-6 och SV650?

Ett ännu mer hett ämne som kan klassas som positivt, är att det finns "krafter" som vill ordna ett BoTT (Battle of The Twins) i samband med B-race 2/7 på Sviestad. BoTT'en är tänkt att ha samma reglemente som R1000 fast med tillägget att det enbart är tillåtet med 2 cylindrar. Alltså 2-cylindriga fyrtakt mellan 601cc och 1000cc där både SV650 och ER6 klassar in tillsammans med Aprilior, Monster, XB-9R och en och annan 996:a.

För att Bott'en ska bli verklighet, behövs lite "mutor och smekningar" till vissa delar av LMS RR-kommitté och att vi får ett tiotal förare och ett 20-tal funkisar till än de som redan vet om detta. Om, och ett verkligt stort OM egentligen, vi får ihop allt detta och att 1/7 är ledig, så kan det KANSKE bli ett tvådagars B-race med en NY klass (eller mer nyggammal kanske då vi hade BoTT i Svedala i slutet av 80-talet) utan att någon gammal klass får stryka på fötterna.

Skulle vara skoj om ni som verkligen till 99% skulle kunna ställa upp och köra BoTT den 2/7 om det blir av, hör av er till mig på bott@motoveloce.com och meddelar ert intresse.

/Micke

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
:tummenupp :yoparty :banana
EazyLiving skrev:
2102547 Inte för att sätta käppar i hjulet(-en) men som det är nu finns inte tid för at köra en klass till i samband med de racehelger vi har. En ny klass innebär att någon ska bort. Vilken skulle det bli i så fall??
LMS som har ganska så frikostigt schema gentemot andra banor har inte plats (än så länge skall tilläggas) för en ny klass varken i SM eller B-race helgerna. Det var det negativa men tänkvärda....

Nu till det mer positiva. Finland kör en Ducati 900SSie serie. Ducati Norra Europa har visat ett visst intresse för att kunna köra en liknande klass i sverige. Kan nog kanske bli en roligare klass med lite mer banorienterat chassi (bl a samma gaffel som 996/Honda RC45 mfl.) än ER-6 och SV650?

Ett ännu mer hett ämne som kan klassas som positivt, är att det finns "krafter" som vill ordna ett BoTT (Battle of The Twins) i samband med B-race 2/7 på Sviestad. BoTT'en är tänkt att ha samma reglemente som R1000 fast med tillägget att det enbart är tillåtet med 2 cylindrar. Alltså 2-cylindriga fyrtakt mellan 601cc och 1000cc där både SV650 och ER6 klassar in tillsammans med Aprilior, Monster, XB-9R och en och annan 996:a.

För att Bott'en ska bli verklighet, behövs lite "mutor och smekningar" till vissa delar av LMS RR-kommitté och att vi får ett tiotal förare och ett 20-tal funkisar till än de som redan vet om detta. Om, och ett verkligt stort OM egentligen, vi får ihop allt detta och att 1/7 är ledig, så kan det KANSKE bli ett tvådagars B-race med en NY klass (eller mer nyggammal kanske då vi hade BoTT i Svedala i slutet av 80-talet) utan att någon gammal klass får stryka på fötterna.

Skulle vara skoj om ni som verkligen till 99% skulle kunna ställa upp och köra BoTT den 2/7 om det blir av, hör av er till mig på bott@motoveloce.com och meddelar ert intresse.

/Micke

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
nu är detta en gammal tråd men jag började fundera på Kawasaki 250R,
22,2kW lite mer sportutförande änn ER-6. Hade den bara i bakhuvudet när jag läste tråden o trodde den låg i samma prisklass men en hoj för 36,900 borde väll vara okej för en instegsklass, vet dock inte hur den är att köra och om det blir för tråkigt med 250cc 4t?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning