Nya GoPro HD 2

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tänkte samma sak, ville främst ha 60 fps i 1080p.
Kolla promotionfilmen för Hero2. Riktigt bra slowmo sekvenser 3:08 in så högre fps borde inte vara nödvändigt. Här måste det dessutom varit filmat med endast 30fps eftersom upplösningen i filmen är så hög
[YOUTUBE-ID]GUEZCxBcM78[/YOUTUBE-ID]

Hörni, ni som ska köpa tror ni inte det kan spara många lappar om man beställer typ 10 kameror från utlandet?
Vad jag sett så är det ingen som går under rek pris ens vid massköp. Skulle vara frakten som blir billigare isf

Om man redan har GoPro HD sedan tidigare, tror ni man kan använda alla tillbehören och bara komplettera med en GoPro HD 2 kamera senare?
Jag TROR inte att huset passar (linsen ser inte ut att vara riktigt på samma ställe) men armar etc bör vara samma.

En Hero2 kommer att ersätta min trasiga HD Hero :yoparty

Last edited:

Jullä

...
Gick med
17 Jan 2010
Hoj
Ninja ZX9R, Suzuki Gsx 750, Kymco B&W 250, Fiddy 125
jag kan tänka mej att va me.. om priset verkar ok efter gruppfrakt å allt.. :tummenupp

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Om man redan har GoPro HD sedan tidigare, tror ni man kan använda alla tillbehören och bara komplettera med en GoPro HD 2 kamera senare?

När jag köpte min GoPro HD från USA och det blev nästan 1000 kr billigare trots att jag drabbades av moms och tull vid importen. Gällde GoPro HD med motorsportpaketet.

Kan inte svara för kammerahuset!
Men fästen å lcd displeyen fungerar på 2 :)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Contour+ verkar mer komplett och trevligare formfaktor för en hjälmkamera.

Delar din uppfattning och var inställd på Contour till jag såg nått test av sådan här kameror och enligt testet var bildkvaliten betydligt bättre med GoPro än med Contour. Vilket gjorde att intresset för att köpa en Contour minskade. Så det har fortfarande inte blivit nån videokamera.
Sedan är ju frågan om den sämre kvalitén märks. Vid vanlig uppspelning på TV.

Såg ett blindtest för några år sedan där man kört olika DVD-filmer och Blueray på på en bra Spelare på en bra TV. Som alltså lätt och bra skalade upp lågupplösta filmer till HD.
Resultatet var att några av testarna trodde amerikanska NTSC DVDer (sämre än EUs PAL) var Blueray i början av testet.
(Säger kanske mest om testarnas hemanläggningar)
så frågan kvarstår
"Sedan är ju frågan om den sämre bildkvalitén med Contour märks. Vid vanlig uppspelning på TV."

Last edited:

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR

När jag köpte min GoPro HD från USA och det blev nästan 1000 kr billigare trots att jag drabbades av moms och tull vid importen. Gällde GoPro HD med motorsportpaketet.

Föffan. Tillbehören från vanliga gopro HD funkar skitbra till tvåan.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Delar din uppfattning och var inställd på Contour till jag såg nått test av sådan här kameror och enligt testet var bildkvaliten betydligt bättre med GoPro än med Contour. Vilket gjorde att intresset för att köpa en Contour minskade. Så det har fortfarande inte blivit nån videokamera.
Sedan är ju frågan om den sämre kvalitén märks. Vid vanlig uppspelning på TV.

Såg ett blindtest för några år sedan där man kört olika DVD-filmer och Blueray på på en bra Spelare på en bra TV. Som alltså lätt och bra skalade upp lågupplösta filmer till HD.
Resultatet var att några av testarna trodde amerikanska NTSC DVDer (sämre än EUs PAL) var Blueray i början av testet.
(Säger kanske mest om testarnas hemanläggningar)
så frågan kvarstår
"Sedan är ju frågan om den sämre bildkvalitén med Contour märks. Vid vanlig uppspelning på TV."
Bägge är ifrån USA. Dessutom antar jag att testet gjordes på de föregående modellerna?
Contour+ och GoPro Hero2 är nya.

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Vet någon här om det skulle kunna vara någon "risk" att handla den i Japan? Frugan är där nu och skall kolla pris på den, HD2.

Det bör väl vara samma artikel överallt!?

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Någon som slagit till på nya GOPRON?
Säljs på mediamarkt nu också för 3490:-
Tycker den gamla borde droppa i pris nu... men ser inga tendenser till det.

Lukasz

...
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
929 hOnDa GaY cLuB edition
Om du köper Hero 2 motorsport från Ebay.co.uk då blir det ungefär 3000kr med frakt, men jag undrar hur det funkar med garanti, har någon testat?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fick hem min chesty sele o tripod fäste idag så nu blire lite mer test te helgen.

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Ktm 690 smc
säger bara fc-moto! köpt alla mina gopro därifrån! klockrent! du får bra pris plus billig frakt och det går direkt hem till dörren om du så vill! delar ni dessutom på frakten så kommer du undan riktigt bra!

mvh :D

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
fick hem en hero2 i veckan.
skall bli kul och filma lite iskörning med bil å hoj :)

Kolla promotionfilmen för Hero2. Riktigt bra slowmo sekvenser 3:08 in så högre fps borde inte vara nödvändigt. Här måste det dessutom varit filmat med endast 30fps eftersom upplösningen i filmen är så hög
[YOUTUBE-ID]GUEZCxBcM78[/YOUTUBE-ID]

Vad jag sett så är det ingen som går under rek pris ens vid massköp. Skulle vara frakten som blir billigare isf

Jag TROR inte att huset passar (linsen ser inte ut att vara riktigt på samma ställe) men armar etc bör vara samma.

En Hero2 kommer att ersätta min trasiga HD Hero :yoparty
Gopro använder många olika lägen på kameran när dom gör sina filmer.
I början har dom tex använt "time lapse" funktionen när kameran tar en stillbild med några sekunders mellanrum.

Last edited:

Fopo

Najtrajder
Gick med
18 Mar 2011
Hoj
-10 KTM 690 SMC

Köpte den direkt efter att den släpps! Hade föregångaren innan också, och är extremt nöjd med båda kameror! 2an fungerar minst lika bra fast levererar mycket bättre kvalité på bilden! Inte lekt så mycket med inställningarna än :)

Några filmer så kan ni själva besämma skillnaden!
GoPro HD Hero:
http://www.youtube.com/watch?v=gQchtcv-vUU
http://www.youtube.com/watch?v=rheNvq9VbZI

GoPro HD Hero2:
http://www.youtube.com/watch?v=1prL8hVHziQ
http://www.youtube.com/watch?v=Z2cofLmhi7I

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
okej, ni som har hero2. när jag startar min så ställer den sig i fottoläge. om jag går in i menyn och kollar så står den att den skall starta upp i videoläge.

någon med samma problem?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...