Badkarma skrev:
PutteLiten skrev:Jag kunde köra passet efter, hade jag haft en R1 hade jag fått bogsera hem skrotet...
Hellracer skrev:Det lilla t:et inom parentes efter 750 står det för lättrycksturbo eller???
Hellracer skrev:Om inte Sugakuki kommer ut med nått nytt för nästa år så lär Yamma rensa hela marknaden, för handen på hjärtat, vem är så dum att han köper en Gixxer när nya R1:an är så övergudomligt jä...la läcker som den är?
Eder
Hellracer
PutteLiten skrev:Som tur är!
Seatpipes
(Ok, många "hemmabyggen" är coola, men de fabriksmonterade suger purjo)
Eagle skrev:Det är väl Ducati som härmat Honda (NR750), när det gäller seat pipes
Hightuned skrev:Va?, tycker du inte att det är bra att japsarna äntligen har lärt sig hur man får ett avgassystem att både se ballt ut och hålla för en vurpa?.
Hellracer skrev:Ahhhhh!!!!
Ser ut som PutteLiten har ett skelett i garderoben, hirr, hirr ,hirr.
Kul med ett sånt här forum för det finns alltid någon som är ögonvittne till sina fadäser.
Skål på dig
PS. Hade du haft en Retta så hade du nog inte varit och kollat gräskvaliten överhuvudtaget DS.
EBS skrev:Ehh.. Rensar marknaden för 1 år ja. Suzuki är som vanligt några år före sina konkurenter. Dom har ju ägt marknaden i flera år nu med den värsta hojen.
Hellracer skrev:Är det någon som har en länk som man kan kolla hur -04 Gixxern ser ut, eller har de ingen ny modell för nästa år?
Jag har svårt att tänka mig att den skulle kunna matcha nya R1:an men i alla fall.
R1 =
fred00 skrev:Ja, för R1:an var ju inte den värsta hojen mellan 1998 och 2000
EBS skrev:Ehh.. Rensar marknaden för 1 år ja. Suzuki är som vanligt några år före sina konkurenter. Dom har ju ägt marknaden i flera år nu med den värsta hojen. Först nu släpper resterande tillverkare sina värstinghojar. Dom har alltså då fler likvärdiga hojar att kämpas med på marknaden. Sen när Suzuki släpper en ny bättre gixxer 2005 så står yamaha, kawasaki och honda kvar med sina "trötta" hojar och suzuki äger marknaden igen.
PutteLiten skrev:Tyvärr finns det ju alldeles för många squidar som köper det värsta när en TZR125 borde passa dem bättre med tanke på förmåga...
Ingen kommer att ha råd att försäkra en Klass 7 hoj 2005 när 50 kört ihjäl sig på den nya R1an. Men Yjamlaha kanske har byggt en stabil hoj för engåns skull, en hoj som inte dödar sina ägare??
(33% av alla R1or äs skrot, och ytterligare 10% är raporterade (yeah right...) som stulna = låter som en instabil och farligt hoj... )
Och för övrigt är Suzukin snyggare än R1an (visserligen bara sett den på bild)
bgix skrev:Naturligtvis inte! Enda gången "rövvärmarpipor" är motiverade är då motorn har bakåtriktat avgasutsläpp som t ex bakre cylinder(rar) på v-motorer (Fanns en gång också tvåtaktare med förgasare framåt och avgas bakåt.)
Att från en rak fyra med avgasportar framåt först dra avgaserna ner under motorn och sedan vidare upp under sitsen är idioti!
För en funktionell lösning, se nedan:
MrGooFy skrev:Jo visst, R1:an var väl brutalt nyskapande när den kom 98 eller??
Sen var den värst 98-00, och Suzuki kom med sin nya 1000-kubikare 01 men det råder delade meningar om den verkligen var värre än R1:an innan deras 03:a kom. Visst hade den mer hästar men hade den bättre chassie??
EBS skrev:Jo visst va R1an nyskapande. Men då va väl ändå CBRen betydligt före i samma klass (men inte riktigt lika vass som R1an va).
Men är den nya R1ans chassi det värsta?
Ingen vet ju förens hojarna börjar komma ut i butikerna. Därmed är ju den här tråden lite meningslös, R1an har flest hästar på pappret och Yamaha säger att den har värst chassi. Men vad är det som säger att inte Hondan's chassi är mycket grymmare och att dom har lyckats göra en bättre hoj? Pga R1 hysterin som råder i vårt avlånga land?
Anledningen till mitt inlägg var att visa att ett märke/modell inte äger marknaden hela tiden utan det växlar. Så att säga att Suzuki gör fel genom att inte lansera någon ny modell 2004 tycker jag är fel.
//Emil
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |