Nya hojen skrapad....

//Danne//

stödhjul till r1:a köpes omgående !!!
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
R1-03, Super minis-04 och Peugot fox super sport rr
Efter en gsxr-600 och en zx9r så var det äntligen dags att plocka ut en ny retta :banana . Den skulle självklart vara blå och det visade sig att yamaha sverige hade en -03 kvar så det blev affär med oves..Då jag haft hojen ca 1,5 vecka och trippen visade 180 mil så var det dags för marksyning efter ett framhjulssläpp :huvet . Vänster sidan blev skrapad men all plast höll :Bugar .
Då man har halvförsäkrat är det inte så intressant med nya svindyra kåpor så det fick bli å lacka om. Men den färgkod som jag fick från yamaha visade sig vara blå grön :( . Så det fick bli något helt annat. Efter tre dagars slit så var den klar och så här blev det...visst lite arbete återstår, underkåpan ska målas mattsvart å dekaler i matt svart skall skäras till..men det blir nog f.n inte så tokigt ändå :yoparty

Ge gärna en komentar, positivt eller negativt eller kanske ett tips på nått mer man kan fixa på den....

Bifogat

• daniel 008.jpg
    daniel 008.jpg
    110.4 KB · Visningar: 751
  • daniel 009.jpg
    daniel 009.jpg
    93.1 KB · Visningar: 462
  • daniel 006.jpg
    daniel 006.jpg
    99.2 KB · Visningar: 524

//Danne//

Gick med
16 Jan 2004
Hoj
Kan väll tillägga att det är rätt mycket pearl i lacken så den bryter mellan koppar och guld beroende på ljusförhållande..

Last edited by a moderator:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Snygg. Ovanlig färg. Mycket cleanare än alla mattsvarta fullackade hojar som finns "överallt"...

:hej

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
riktigt snyggt :tummenupp

Men jag håller med om att lite blänk skulle inte skada. Putsat o kromat :)

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
//Danne// skrev:
Kan väll tillägga att det är rätt mycket pearl i lacken så den bryter mellan koppar och guld beroende på ljusförhållande..
Är den som jag föreställer mig så är den urläcker o det är kul o vara lite ensam den färgsättningen.
Du har väl inte härmat mig? ha ha ha.
Vad heter lacken du la på hojen?,jag har oxå lackat min o den skimmrar i orange-koppar-guld o är oxå pearl.Lacken gör sig bäst i sol ljus o är urläcker.
Dock är inte grejorna monterade på hojen än men det kommer o det kommer oxå bilder när projektet är klart.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Kalas-fin!...den lacken var ett gott val.

En idé vore att byta ut fram blinkrarna...vet inte om det bara är mig...mkt möjligt för jag har lite defekt färgseende :fakta men jag tycker det oranga skär sig lite emot din lack. Men vaddå de e juh inget som brådskar direkt... :banana smaken e som baken :arsele :hihi

snyggt jobbat :tummenupp

/KaliZ

HARKE

Börjar bli varm i klädern
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
YAMAHA FZR600R 95
Hej.

Den är kannon snygg,bättre än orginal.

M.V.H

HARKE :tummenupp

//Danne//

Gick med
16 Jan 2004
Hoj
KaliZ skrev:
Kalas-fin!...den lacken var ett gott val.

En idé vore att byta ut fram blinkrarna...vet inte om det bara är mig...mkt möjligt för jag har lite defekt färgseende :fakta men jag tycker det oranga skär sig lite emot din lack. Men vaddå de e juh inget som brådskar direkt... :banana smaken e som baken :arsele :hihi

snyggt jobbat :tummenupp

/KaliZ

Det är tänkt att jag ska göra pluggar till blinkarna fram å ha blinkers där p-ljusen sitter nu. bak blir det en gul lysdiod i varje kant av baklyset, inte lagligt jag vet men cleent å snyggt lär det nog bli..fan vad skoj att så många gillar den..tackar å bockar..Danne.. :banana

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln