wonderwizard
Tjuvjägare
Från och med 2005-03-01 så har Honda numera en märkesförsäkring, som är ett sammarbete med IF.
Med denna försäkring, så skulle en NY cbr1000rr kosta mig
(32 år kk sedan -03, eller en 20-åring med nytaget kk i helsingborg)
ca: 5.500:- Trafik/Helår
ca: 10.000:- Halv/Helår
ca: 15.000:- Hel/Helår (storstad t.ex sthlm + ca:2.000)
ex. ovan är för mc 0-3 år
3-5 år gammal fireblade skulle kosta
ca: 5.500:- Halv/Helår
ca: 10.000:- Hel/Helår
Detta gör ju mig lite konfunderad, dvs att min "lilla" R6:a är dyrare än vad en 2-3 år nyare fireblade hade kostat mig.
detta måste ju resultera i att hojar som inte är en Honda kommer att rasa extremt i värde.
eller kommer andra försäkringsbolag att följa efter ? Men tanke på att försäkringsbolagen inte alls gillar att ha kostsamma supersport hojar, så skulle inte jag tro att dom gör det iaf.
om dom nu inte följer efter, så hur kommer marknaden då se ut om ett par år ?
kommer det att vara lönt för handlarna runt landet att ta in något annat än just Honda?
Detta avtal mellan Honda & IF har iaf fått mig att tänka om, så nästa år blir det nog en 929:a eller en 954:a med en premie som är mindre än hälften av vad jag betalar idag.
Med denna försäkring, så skulle en NY cbr1000rr kosta mig
(32 år kk sedan -03, eller en 20-åring med nytaget kk i helsingborg)
ca: 5.500:- Trafik/Helår
ca: 10.000:- Halv/Helår
ca: 15.000:- Hel/Helår (storstad t.ex sthlm + ca:2.000)
ex. ovan är för mc 0-3 år
3-5 år gammal fireblade skulle kosta
ca: 5.500:- Halv/Helår
ca: 10.000:- Hel/Helår
Detta gör ju mig lite konfunderad, dvs att min "lilla" R6:a är dyrare än vad en 2-3 år nyare fireblade hade kostat mig.
detta måste ju resultera i att hojar som inte är en Honda kommer att rasa extremt i värde.
eller kommer andra försäkringsbolag att följa efter ? Men tanke på att försäkringsbolagen inte alls gillar att ha kostsamma supersport hojar, så skulle inte jag tro att dom gör det iaf.
om dom nu inte följer efter, så hur kommer marknaden då se ut om ett par år ?
kommer det att vara lönt för handlarna runt landet att ta in något annat än just Honda?
Detta avtal mellan Honda & IF har iaf fått mig att tänka om, så nästa år blir det nog en 929:a eller en 954:a med en premie som är mindre än hälften av vad jag betalar idag.