Nya kanonpriser på AVA

FreddaGädda

Guest
Ska man ha sig en hjälm kan man bege sig till ava mc om man bor i närheten. Jag var där tidigare idag och införskaffade mig en Suomy Gunwind Biaggi för 2000 pix, förra årets modell som utgår, kostade tidigare 4000. Dom har rätt många och häftiga hjälmar till halva priset. Ett hyfsat stort parti gunwind. Färgen jag köpte finns det dock bara något enstaka exemplar kvar av.
Apinestars SMX-stövlar finns också till halva priset, 1350. Storlek 39, 40 och 45. Det känns liksom nödvändigt att dela med sig den här typen av information till andra hojälskare, framförallt de som faktiskt bryr sig om hur pass plånboken är laddad. Nåja, här har ni en bild på hjälmen i alla fall. Den känns tämligen högkvalitativ, har haft den på mig hela kvällen och pressar väldigt jämnt och skonsamt, kanonskön. :tummenupp
Vad gillar ni nya fikamuggen då? :hihi
 

Bifogat

  • hjälm.JPG
    hjälm.JPG
    46.9 KB · Visningar: 326
  • muggen.JPG
    muggen.JPG
    30.8 KB · Visningar: 329
Last edited:

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Får väl bli att ta sig en titt till helgen då och se om man kan göra nått fynd...

Men det blir ingen kawwa mugg..
 

FreddaGädda

Guest
PacMan skrev:
Men vad fick du ge för muggen då? :tungan
43 "pengar" som killen i kassan uttryckte det
:tungan

Vad är det för dammsugarslangar du har på hojen?
 
Last edited:

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Kul att man kan göra sådana fynd! :tummenupp

Personligen tycker jag att det är helt sjukt att vissa branscher kan REA ut saker för halva priset när de ska börja fylla hyllorna med nya produkter inför våren. :va

Är det bara jag som känner att vi betalar för mycket?
Visst, de måste överleva också, men... hur mycket skulle de sälja om de gick ned 20-30% (som de bevisligen utan problem kan göra)...

Jaja, denna frågeställning kanske redan finns i en tråd men...



Muskedunder skrev:
Ska man ha sig en hjälm kan man bege sig till ava mc om man bor i närheten. Jag var där tidigare idag och införskaffade mig en Suomy Gunwind Biaggi för 2000 pix, förra årets modell som utgår, kostade tidigare 4000. Dom har rätt många och häftiga hjälmar till halva priset. Ett hyfsat stort parti gunwind. Färgen jag köpte finns det dock bara något enstaka exemplar kvar av.
Apinestars SMX-stövlar finns också till halva priset, 1350. Storlek 39, 40 och 45. Det känns liksom nödvändigt att dela med sig den här typen av information till andra hojälskare, framförallt de som faktiskt bryr sig om hur pass plånboken är laddad. Nåja, här har ni en bild på hjälmen i alla fall. Den känns tämligen högkvalitativ, har haft den på mig hela kvällen och pressar väldigt jämnt och skonsamt, kanonskön. :tummenupp
Vad gillar ni nya fikamuggen då? :hihi
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Är inte det där en Spec 1R? (som är dyrare än gunwind) Soumyhjälmar är grymma! Massa snygga visir finns det också.
 

FreddaGädda

Guest
Scott Sexpump skrev:
Kul att man kan göra sådana fynd! :tummenupp

Personligen tycker jag att det är helt sjukt att vissa branscher kan REA ut saker för halva priset när de ska börja fylla hyllorna med nya produkter inför våren. :va

Är det bara jag som känner att vi betalar för mycket?
Visst, de måste överleva också, men... hur mycket skulle de sälja om de gick ned 20-30% (som de bevisligen utan problem kan göra)...

Jaja, denna frågeställning kanske redan finns i en tråd men...

Ja det är en fråga med kaliber. Enligt en konsumentlag MÅSTE återförsäljare lägga på minst 25% av inköpspriset på varan. Jag läste om en krog som åkte dit på det för att dom sålde öl till inköpspris under happy hour. Det gäller att hålla utkik efter reor, jag köpte mitt racingställ på ava i somras, sista exemplaren från grossisten, 2002 års modell av Halvarsson H14 för tre tusen spänn. Mc-poolen tar tio tusen för det. Jo jag tackar jag
:öga
 

FreddaGädda

Guest
Rigge skrev:
Är inte det där en Spec 1R? (som är dyrare än gunwind) Soumyhjälmar är grymma! Massa snygga visir finns det också.

Det står minsann Gunwind på den, så det är nog inte Spec 1R. Det blir sig ett tonat visir till våren. Iridiumvisir, hur pass mycket ser man igenom sådana? Spegelvisir alltså. Jag får en föraning om att det är som ett par mörka solbrillor. Men?
:confused:

Edit: Jag sitter på kvällarna med mc-utrustningen på mig i skrivande stund, det är inte ovanligt :tungan
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Muskedunder skrev:
Det står minsann Gunwind på den, så det är nog inte Spec 1R. Det blir sig ett tonat visir till våren. Iridiumvisir, hur pass mycket ser man igenom sådana? Spegelvisir alltså. Jag får en föraning om att det är som ett par mörka solbrillor. Men?
:confused:

Edit: Jag sitter på kvällarna med mc-utrustningen på mig i skrivande stund, det är inte ovanligt :tungan

Det är som ett mörkt visir ungefär, inte lämpligt på kvällen. Jag hade blått på min.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Scott Sexpump skrev:
Kul att man kan göra sådana fynd! :tummenupp

Personligen tycker jag att det är helt sjukt att vissa branscher kan REA ut saker för halva priset när de ska börja fylla hyllorna med nya produkter inför våren. :va

Är det bara jag som känner att vi betalar för mycket?
Visst, de måste överleva också, men... hur mycket skulle de sälja om de gick ned 20-30% (som de bevisligen utan problem kan göra)...

Jaja, denna frågeställning kanske redan finns i en tråd men...

Det är inte så att handlare har 100% påslag, visst kanske nån enskild artikel som någon är ensam om men inte märkesartiklar som alla säljer.

Utgående artiklar måste bort för det kostar lagerplats, hyllplats, räntekostnader m.m. Det är ju pengar som på sätt o vis är utlånade till lager och det kostar en hel del. Det är mer lönsamt och ta en förlust direkt istället för att vänta ytterligare 2 år och förlora hela värdet.
Tyvärr inser inte alla handlare detta.

/Nitrous
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top