EvilBarbie
vinter dystert
Snygg mugg! AVA har väl 50% på priserna i verkstan oxå (tror de gäller om man lämnar in hojjen senast i feb.)
sandstream skrev:När det gäller MC-tillbehör så tror jag att marginalerna är minst 50% och för det mesta mer än så.
Upptäckte att Lelles tar 1000:- för Arai visir. Här har du billigare, cirka 650:- från England.Slappa skrev:Det är ingen som vet om dom rear ut visir till Arai hjälmar nånstans ?
Är ju äckligt dyra ju!
//D
Ninjaboy skrev:Upptäckte att Lelles tar 1000:- för Arai visir. Här har du billigare, cirka 650:- från England.
http://www.racevisors.co.uk/catalogue.php?display=products&product_type_id=1&manufacturer_id=3
Slappa skrev:Jo jag vet, har kollat in den sidan förrut men tack!
Beställer man därifrån så går de på 780 inklusive frakt vilket jag tycker är väl högt iaf för ett visir.
//D
JoUh skrev:Haha, dyrare än min nuvarande hjälm.
ceasar skrev:läge för en ny kanske???
Det beror på vilken bransch man är iJoUh skrev:50% marginal är ju inte jädra blodigt. Säljer man för halva priset sedan så har man ju nästan förlorat på det..
sandstream skrev:Det beror på vilken bransch man är i
I min bransch, hemelektronik, så är konkurrensen stenhård och marginaler på 5-10% är inte ovanligt (som ska täcka alla kostnader = nästan omöjligt).
Inom datorbranschen ska marginalerna vara ännu sämre (har jag hört).
Nedåt 2-3% så då gäller det att ha sanslösa volymer.
Ninjaboy skrev:Upptäckte att Lelles tar 1000:- för Arai visir. Här har du billigare, cirka 650:- från England.
http://www.racevisors.co.uk/catalogue.php?display=products&product_type_id=1&manufacturer_id=3
svampe skrev:Men det är pimp-visiren.
Ett mörkrök går på ca 625:-
Men visst de är dyra, och bra.
Ninjaboy skrev:Vart menar du? Lelles tar 765:- för vanliga och RaceVisors ungefär 450:-. Jag har bara det klara originalvisiret och har tänkt köra med det på kvällar och sedan köpa pimp edition till dagskörningen.
Du ska gå ner på knä varje morgon och be i riktning mot fabriken som gör kläderna!JoUh skrev:Damn, så när jag säljer kläder med över 60% marginal ska jag vara nöjd?!
Aja, det fanns ju en anledning att man gav upp databranschen och började sälja kläder istället..
JoUh skrev:Damn, så när jag säljer kläder med över 60% marginal ska jag vara nöjd?!
Aja, det fanns ju en anledning att man gav upp databranschen och började sälja kläder istället..
lillen_71 skrev:Jag köpte en sprillans GSXR 750 04a på AVA för ca 90000kr nyligen .
Dom hade två till för samma peng ,det kallar jag kanonpris
skynda fynda.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati