Nya kanonpriser på AVA

Hunter

??
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ZX10R
Muskedunder skrev:
Det står minsann Gunwind på den, så det är nog inte Spec 1R. Det blir sig ett tonat visir till våren. Iridiumvisir, hur pass mycket ser man igenom sådana? Spegelvisir alltså. Jag får en föraning om att det är som ett par mörka solbrillor. Men?
:confused:

Edit: Jag sitter på kvällarna med mc-utrustningen på mig i skrivande stund, det är inte ovanligt :tungan

Jag har ett svart visir till din hjälm om du vill köpa ett. Använt några gånger bara.
Fick mig en flygtur förra året med den hjälmen så jag kan garantera att den e bra.
Skickar med en bild så att du ser hur den ser ut med det mörka visiret.
 

Bifogat

  • hjälm 2.jpg
    hjälm 2.jpg
    110.3 KB · Visningar: 107

FreddaGädda

Guest
Hunter skrev:
Jag har ett svart visir till din hjälm om du vill köpa ett. Använt några gånger bara.
Fick mig en flygtur förra året med den hjälmen så jag kan garantera att den e bra.
Skickar med en bild så att du ser hur den ser ut med det mörka visiret.

Jomen visst fan det kan jag tänka mig. Vad hade du tänkt dig för pris?
 

FreddaGädda

Guest
Hunter skrev:
Köpte den för fyrahundra förra året, så ska vi säga trehundra femtioöringar? :)

Kanon, jag tar det om det är 150 spänn du menar, så länge det är repfritt :banana
Ska du skicka't eller ska jag hämta det?
 

DMN

Den som väntar väntar alltid förlänge
Gick med
11 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Sprint ST 955, Stulen. ST 1050 och R1 -05. Köpa Triumph? PM:a mig
Muskedunder skrev:
Ja det är en fråga med kaliber. Enligt en konsumentlag MÅSTE återförsäljare lägga på minst 25% av inköpspriset på varan. Jag läste om en krog som åkte dit på det för att dom sålde öl till inköpspris under happy hour. Det gäller att hålla utkik efter reor, jag köpte mitt racingställ på ava i somras, sista exemplaren från grossisten, 2002 års modell av Halvarsson H14 för tre tusen spänn. Mc-poolen tar tio tusen för det. Jo jag tackar jag
:öga


Nejdå! Det är helt upp till återförsäljaren om han/hon vill förlora pengar på en produkt. Däremot är det olagligt att uttrycka en 25% REA som att man "bjuder på momsen". Dessutom får man inte använda ordet REA om man inte sänkt produkten minst 5% från ett tidigare använt pris (dvs: Någon måste ha köpt varan till det högre priset, räcker men en st)

Momsen (denna förhatliga smygskatt) måste man alltid betala....
 

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Ort
ÖRNSKÖLDSVIK
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Jo, precis. Vissa saker KAN ÅF sälja med rejäla påslag av div. olika anledningar. Det är jag helt överens om.

Ja, du har nog rätt. :Bugar Vissa saker får de bara mindre och mindre för ju längre de ligger på hyllan. Bättre att sälja direkt istället för att låta det ligga och kosta pengar och samla damm. Det låter faktiskt rimligt. :tummenupp

Jaja, någon här på forumet som är MCÅF och kan styrka detta? :va




Nitrous skrev:
Det är inte så att handlare har 100% påslag, visst kanske nån enskild artikel som någon är ensam om men inte märkesartiklar som alla säljer.

Utgående artiklar måste bort för det kostar lagerplats, hyllplats, räntekostnader m.m. Det är ju pengar som på sätt o vis är utlånade till lager och det kostar en hel del. Det är mer lönsamt och ta en förlust direkt istället för att vänta ytterligare 2 år och förlora hela värdet.
Tyvärr inser inte alla handlare detta.

/Nitrous
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Scott Sexpump skrev:
Kul att man kan göra sådana fynd! :tummenupp

Personligen tycker jag att det är helt sjukt att vissa branscher kan REA ut saker för halva priset när de ska börja fylla hyllorna med nya produkter inför våren. :va

Är det bara jag som känner att vi betalar för mycket?
Visst, de måste överleva också, men... hur mycket skulle de sälja om de gick ned 20-30% (som de bevisligen utan problem kan göra)...

Jaja, denna frågeställning kanske redan finns i en tråd men...


På företaget jag jobbar ligger produktionskostnaden på en vara tex på 50:-. Slutpris för kunden ca 1000:-. Men jag kan säga att affärerna har ett påslag på över 100% av inköpspriset.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
[- sNaIjK -] skrev:
På företaget jag jobbar ligger produktionskostnaden på en vara tex på 50:-. Slutpris för kunden ca 1000:-. Men jag kan säga att affärerna har ett påslag på över 100% av inköpspriset.
å fan, då borde det företaget gå rätt hyffsat,,, vart skickar jag sponsorfoldern? :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
[- sNaIjK -] skrev:
Skall fråga om vi kan lämna F1 å sponsra en lovande hojförare istället :tummenupp
lägg av , for real, gör ni det nu?
får man fråga vart du jobbar...
behöver ju inte lämna F1 för det, komplettera med oss, kostar inte så mycket
en av oss kör iaf VM i år...
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
R2 skrev:
lägg av , for real, gör ni det nu?
får man fråga vart du jobbar...
behöver ju inte lämna F1 för det, komplettera med oss, kostar inte så mycket
en av oss kör iaf VM i år...


Jobbar på Puma. Vi har hållt på med att sponsra inom motorsport ett bra tag faktiskt. Bla med kläder 2004 till Formel 1, som tex WRC, F 3000, DTM. Det är främst skor.
Men från 1 Januari ingår även Ferrari och dess Formel 1 team med Schumacher så spana in vad han har på fötterna :tummenupp
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
[- sNaIjK -] skrev:
Jobbar på Puma. Vi har hållt på med att sponsra inom motorsport ett bra tag faktiskt. Bla med kläder 2004 till Formel 1, som tex WRC, F 3000, DTM. Det är främst skor.
Men från 1 Januari ingår även Ferrari och dess Formel 1 team med Schumacher så spana in vad han har på fötterna :tummenupp
det ska jag göra, brorsan förbrukar en del dojor typ F i sin sidecar, tar i backen lite... vet ej vad han har för märke idag, tror inte det är puma...
finns den sorten att se på nätet kanske?
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
som synes...
 

Bifogat

  • fotskrap.jpg
    fotskrap.jpg
    36.3 KB · Visningar: 131
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hans högra fot skrapar i marken lite, han är rullstolsburen och känner inte riktigt när det sker, och ibland skapar det igenom lite...
han har sparco idag, har puma ett bra alternativ kanske.
 

FreddaGädda

Guest
R2 skrev:
hans högra fot skrapar i marken lite, han är rullstolsburen och känner inte riktigt när det sker, och ibland skapar det igenom lite...
han har sparco idag, har puma ett bra alternativ kanske.

Är det inte killen som var på mc-mässan och hade en monter med den där trehjulingen?
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
R2 skrev:
hans högra fot skrapar i marken lite, han är rullstolsburen och känner inte riktigt när det sker, och ibland skapar det igenom lite...
han har sparco idag, har puma ett bra alternativ kanske.

Tyvärr tror jag inte dom har det, inte vad jag vet i.a.f. Skydden som finns är flamsäkra skor med en sula som skall motverka att man glider i olja etc. [motorsportskor]
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Muskedunder skrev:
Är det inte killen som var på mc-mässan och hade en monter med den där trehjulingen?
jo det stämmer, är inte på mässan i år dock, för mycket förberedelser inför vm.

[- sNaIjK -] skrev:
Tyvärr tror jag inte dom har det, inte vad jag vet i.a.f. Skydden som finns är flamsäkra skor med en sula som skall motverka att man glider i olja etc. [motorsportskor]
det är "motorsportskor / bildojor" han använder idag...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top