Nya Kawasaki ER-6n

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Tycker den är rätt najjs. Är också lite skeptisk till strålkastaren, men helt klart en prisvärd hoj om man läser testerna.

Men om jag måste välja en kåplös så hade jag nog valt en Z1000 istället :)

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
tarmac skrev:
Tycker den är rätt najjs. Är också lite skeptisk till strålkastaren, men helt klart en prisvärd hoj om man läser testerna.

Men om jag måste välja en kåplös så hade jag nog valt en Z1000 istället :)

Någon som har tillgång till ett regnr på en Er6n så att man kan kolla upp försäkringspremien? Hoppas att den inte blir allt för dyr, försäkringar verkar dock vara ett riktigt lotteri. TH vill ha 25000:- hel/hel för en sv650 -01 och en inte ens hälften för en 130+ hk ZX9R....

drullen

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
KTM
Ka11e skrev:
Kolla in nya ER-6n från Kawasaki.
Motorn är en parallelltwin på 649 kubik. Bromsarna kommer från Tokico, och fram har dubbla skivor och tvåkolvsok monterats. Framgaffeln är av konventionell teleskopmodell. Ramen är en stålkonstruktion.

Mer info.
http://www.moto-station.com/article1233-kawasaki-er6-1eres-images-.html
http://www.motorbox.com/Moto/VisteeProvate/KawasakiER6n_prova.html
http://www.er-6n.com/

kawasakier6n-6909-061-f.jpg

kawasakier6n-6909-063-f.jpg

kawasakier6n-6909-070-f.jpg

kawasakier6n-6909-057-f.jpg

Tycker den ser rätt ok ut, kan tänka mig att byta om effekten inte understiger 70hk :)

Tycker inte att fronten va såå snygg, lysena va lite annorlunda :rolleyes: men annars var den nice :D

falkor

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
en snabb :)
jag har provkört den, den är ju som sakt riktigt snygg men inte spec. rolig att köra, kan bero på att det som sakt är runt 70 pollar i den.. sedan så tycker jag att man sitter lite kostigt , men det kan ju bero på att jag kör en tankliggare :banana

mightyme

Youth is wasted on the young
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
B12 -96
Lämnade provkörningen med ett leende på läpparna, tidigare i höst. Det gick ju att få upp den på bakslangen på tvåan bara med gas (märk väl att denna grabb väger sina manliga 97kg). Det enda jag saknade var ett bättre bett i frambromsen, men det kan väl stålomspunnet och nya belägg fixa.

Försäkringen ligger på ca 1700kr/halvförs./år och ca 4500kr/helförs./år hos Bilsport & MC för en som fyllt 30år, sist jag kollade.

Tänker nog kursa ninjan och skaffa mig en sådan här buse. Tänka sig att ha kul under 150 km/h. :tungan

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
falkor skrev:
jag har provkört den, den är ju som sakt riktigt snygg men inte spec. rolig att köra, kan bero på att det som sakt är runt 70 pollar i den.. sedan så tycker jag att man sitter lite kostigt , men det kan ju bero på att jag kör en tankliggare :banana

Måste instämma...tyckte inte den kändes särskilt rapp, hur mkt man än varvade. Min gamla FZ6 -04 var avsevärt piggare.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Åka över 150knyck utan kåpor är iaf ingen höjdare. men går den på slangen på 2:an utan problem så borde det bli en ganska potent maskin att leka med. o det är ju 1/2 tjusningen med hoj :)

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
fazerfun skrev:
Måste instämma...tyckte inte den kändes särskilt rapp, hur mkt man än varvade. Min gamla FZ6 -04 var avsevärt piggare.

Läste nåt test där man jämfört FZ6,hornet,Triumph speed4 och
Sv 650 och faktum var att Sv,n var starkare än resten av gänget
upp till 9000 varv sen kom dom ikapp och förbi.
Sv,n har ju ca 72 hästar medans dom andra ligger på ca 100 kusar.
Det är väl samma twinfenomen i ER6, bra botten och mellanregister
men inte speciellt hög toppeffekt.
Det är väl en smaksak kanske,ylande radfyra eller sävlig twin :tungan

.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
2fast4hjo skrev:
Inga problem att få upp sv 650 på bakhjulet heller, killen passade på när hojen togs hem :4skrika

(bild sv 1000 bax, bara på gas tidigare i år)

Den där bilden säger ju väldigt mycket, det finns nog inte en hoj i världen man inte kan få att lyfta så där mycket med ett kopplingsdump och massa slit.

Jag vet en duktig stuntåkare som provade Kawan och tyckte den var riktigt skoj.

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Var Det nån från F-M eller stuntindustry? Om någon stuntare tyckte att den var skoj så måste ju en vanlig medelwheelare oxå kunna ha lite roligt med den fast det är ynka 70hk!!!! Men som sagt, låg tyndgpunkt ,smidig osv minus för vikten som är 174 torr!!!

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Böjjarn skrev:
Var Det nån från F-M eller stuntindustry? Om någon stuntare tyckte att den var skoj så måste ju en vanlig medelwheelare oxå kunna ha lite roligt med den fast det är ynka 70hk!!!! Men som sagt, låg tyndgpunkt ,smidig osv minus för vikten som är 174 torr!!!

Tommy***

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Jag tycker den va kanonball! :)

Körde den på Sviesta, under minuten, toppfart 215 (på mätaren)!

:tummenupp

mightyme

Youth is wasted on the young
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
B12 -96
Förutom lite mjuk framgaffel och dåligt bett i frambromsen hade jag inget att klaga på hos ER-6:an. ...jo, det var ju det där med ljudet då. Den lät lite mesigt. Grabbarna på LeoVince verkar ha fixat biffen. :tummenupp

www.leovince.com (måste ha IE6 för att läsa sidan)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
mightyme skrev:
Förutom lite mjuk framgaffel och dåligt bett i frambromsen hade jag inget att klaga på hos ER-6:an. ...jo, det var ju det där med ljudet då. Den lät lite mesigt. Grabbarna på LeoVince verkar ha fixat biffen. :tummenupp

www.leovince.com (måste ha IE6 för att läsa sidan)

Leo Vince ger ett underbart ljud, är ett måste. :tummenupp

Ngn skrev maxhastighet på Er6:an, (jämfört sv:n som sambon har maxat till) 230 på mätaren. Sv:ns torrvikt är på 165.

Last edited:

tomcool

bossmc.se
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Kawasaki ER-6n Gul
Så djävla frän och jag hittade ett Regnummer hos Johan MC och det är XKD071.

Själv skall jag nog slå till på en guling.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
flykay76 skrev:
Körde den på Sviesta, under minuten, toppfart 215 (på mätaren)!

Upplevde du någon instabilitet när du körde den på bana? Jag har bara provkört hojen på vägen, och tyckte att den kändes lite sladdrig uppe i farter över 140-150, ungefär som min gamla RD 350. Den ville lixom slingra sig. ER-6an utger ju sig heller inte för att vara någon sporthoj, men jag var lite överraskad över beteendet.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA