Nya Kawasaki H2.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag tycker den ser helt vansinnigt brutal ut. Att den är naken nere och visar det porriga titanavgassystemet förstärker bara hur brutal den är.

Någon som vet lite mer exakt vilka effektsiffror vi pratar om? Läste på ett forum att det handlade om cirka 300 hk - det kan inte vara sant!

Varför inte? Är inga som helst problem att plocka ut över 300 hästar ur en kompressor- eller turbomatad maskin på 998cc, speciellt inte en maskin som har en motor byggd från grunden med just detta i åtanke.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Lite panigale, lite space, jävligt fräck, lite porriga detaljer, lite vill ha!!
:rolleyes:

Då är nästa fråga, vi har ju Fordon som "gillar" KTM och köpte en SD rätt snabbt. Vem är kawa-token på forumet? "Växellådan"?!? Skall han sälja sin älskade Corvette och zx10r för denna? Snälla?

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Va nu inte så j-kla bitter!
Det är inte vårat fel att du valt fel märke och åker R1:a! :tungan

Hahaha! Jag är inte ett dugg bitter. Jag tycker att det är bra att utvecklingen drivs framåt så att alla tillverkare tvingas utvärdera och omvärdera sina modeller. Men...rent designmässigt har jag alltid tilltalats mer av Yamaha än av Kawasaki. Jag säger inte att något märke är rätt eller fel. Jag säger bara att jag inte tycker att H2:an är så snygg att jag vill betala för den. :krama

Kawasaki skall för övrigt ha all heder för en av de mest välutförda PR-kampanjer jag någonsin sett när det gäller H2:an. :tummenupp

Förresten så åker jag inte R1. Jag kör R1. :fakta

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Besviken!! Nej, inte på designen, den är vansinnigt fräck och funktionell. Inte heller på effekten - klassledande för många år framåt.

Men seriöst - hur tänkte man nu? Jag har haft förmånen att prova överladdade hojar på både 300 och 400 hk och har INTE saknat den effekten på bana. Och i detta fall talar vi om ett företag som inte vågade skicka ZX-10 till USA utan att reducera effekten...

Nej, än så länge är H2R inte mer än en skrytmoppe för bandagskungar, då är det bara att invänta gatvarianten, 230-250 hk är även det mer än en handfull att hantera med i alla fall viss ackuratess... :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite panigale, lite space, jävligt fräck, lite porriga detaljer, lite vill ha!!
:rolleyes:

Då är nästa fråga, vi har ju Fordon som "gillar" KTM och köpte en SD rätt snabbt. Vem är kawa-token på forumet? "Växellådan"?!? Skall han sälja sin älskade Corvette och zx10r för denna? Snälla?

Jag är skapligt sugen på att uppgradera min hoj. :p Men då får jag nog ta det lite lugnt med att köra rejs istället. :gråta

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Frän hoj helt klart!
Även jag tror att detta handlar om en ultrasnabb maskin som pulveriserar Hayabusor och övriga konkurrenter i speed train-segmentet. Med så mycket pulver kan man kosta på sig att göra en design som ser cool ut och som går att svänga hjälpligt med och ändå vara överlägset toppfartsnabbast. Det enda som förvirrar mig är att den släpps i en race-variant... Är det Sheik Bin Oljetät som ska rejsa runt sin egen bana med den?

Det är inte direkt någon gubbvarning på designen, jämfört med tex Super Blackbird, eller övriga i samma segment.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Majoriteten med sporthojar åker ändå bara runt o busar så det är väl självklart..desto mer hästar, desto roligare :banana

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nästa sommars uppdrag är klart (men inte så enkelt):
1. Leta rätt på en H2.
2. Kör förbi den.
3. Stanna vid vägkanten och lyssna på ljudet när den flyger förbi.

:yoparty

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Snuskigt överbrutal!! 300hp är en jämn o fin siffra, i en fabrikshoj är det säkert bra körbarhet också.
Hemmabygge med turbo och 300hp är småhårigt men kul på landsväg!

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
När de flesta trodde att hästkrafter och toppfart var över för flertalet fabriksproducerade sporthojar så gör Kawasaki tvärtom och levererar en 300 hk maskin med vingar på frontkåpan för att hålla den nere vid högre farter ... LOL.Ska det bli ett nytt krig bland de övriga märkena om vem som är bäst.Gissar att moraltanterna som trodde det hela var över satte kaffet i fel hals i och med detta. :crash

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC