Nya Kawasaki H2.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Finns det nån info om hur bra banvarianten är på bana jämfört med en traditionell literhoj? Den har väl en del vikt att släpa på.
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Finns det nån info om hur bra banvarianten är på bana jämfört med en traditionell literhoj? Den har väl en del vikt att släpa på.

Läst den här artikeln? Han tar upp några jämförelser mot andra hojar utan att ha en tid att referera till. Men det kommer nog tids nog. Gillar den här meningen. "Never challenge an H2 rider to a roll-on shoot-out, unless you’re on an H2R."

Dessutom verkar detaljnivån på H2an vara grymt bra.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
http://www.fastbikesmag.com/2015/03/05/kawasaki-h2-r-and-h2/

Punkterna 6 och 8 är nog de som får mig att fnissa mest. Ingen kommer att kunna köra en H2R i Sverige. Ljudet sätter stopp. Däckkontot skulle nog knäcka de flesta om den fick köras på våra 95 dB-banor.

Äsch, banor? :D Det är ju bara att köra allmän väg, inte som om något som polisen har kommer hinna ifatt. :crash

Meeeen, efter att ha läst Miinins lilla rapport på bike kan jag inte påstå att habegäret blivit mindre. Hoppas på att den här modellen är kawasaki som testar ny teknologi, och att vi inom en snar framtid får se mer vanliga hojar med kompressor från dem. Typ en ER6 med kompressor vore ju lite spexigt. Eller en 636 ninja, som ändå inte platsar på rejsbanan. Med tanke på hur mycket de skrämt upp en 1000cc motor i så borde 636an kunna skrämmas upp i sådär 200 häst iaf. :hihi
Jag kanske skulle ta och skaffa en H2 för pengarna från olycksfallsförsäkringarna. :crash

Ska bli intressant att se vad Suzuki klämmer ur sig med, de verkar ju ha börjat i en helt annan ände med överladd den här gången. En högst förståndig vardagshoj, där kawa gick all in och gjorde en helgalen effektmaskin som förstapryl. Sedan har ju kawa spelat marketingkorten så fullkomligt rätt hela vägen med H2an...
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Ganska generösa serviceintervaller med, 15 timmar borde ju bli en sådär 5 bandagar, dvs en hel säsong för många av oss :)
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Både bomber.fi och teknavi.fi hade provkört Ninja H2'an. (tyvärr: avgiftsbelagd innehåll :( )

Teknavi hade bänkad std hojen vid provkörningen och mätit från bakhjulet 218hp "som glad överraskning".
-Vilket tyder på att man ställd effekten strategiskt presis under +10% fel-tolerans -- för att inte påstå att man lurad någon, t.ex. försäkringsbolag och fordonskattemasen (?)

På följande video säger man om deras mätresultat.. för dem som kan språket..
http://teknavi.fi/autot/video-moottoripyora-kuskeille-joille-vain-liikaa-on-tarpeeksi
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Ingen kommer att kunna köra en H2R i Sverige. Ljudet sätter stopp. Däckkontot skulle nog knäcka de flesta om den fick köras på våra 95 dB-banor.
Ingen behöver längta efter R-modellen. Här har några glada amerikaner gjort relativt små modifieringar (faktiskt) på en vanlig H2 och fick upp den i...353 km/h. Trehundrafemtiotre!!!

:banana

https://www.youtube.com/watch?time_continue=226&v=lopR2y6tl4A
http://www.brocksperformance.com/searchresults.html?Q=kawasaki h2
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ingen behöver längta efter R-modellen. Här har några glada amerikaner gjort relativt små modifieringar (faktiskt) på en vanlig H2 och fick upp den i...353 km/h. Trehundrafemtiotre!!!

:banana

https://www.youtube.com/watch?time_continue=226&v=lopR2y6tl4A
http://www.brocksperformance.com/searchresults.html?Q=kawasaki h2

Måste ha missat något i videon, de har alltså inte bytt till en kam som liknar den som sitter i H2R, utan bara mappat/flashat om H2, med nytt avgas och luftfilter i princip?
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
haha ja, helsystem, luftfilter och ECU i princip (omdrevad också men verkar ju inte ha problem att wheela för det).. ny koppling verkar dom fixat också men det är nog mer för hållbarhetens skull.

Undrar när däcken ger upp, inte så kul om dom börjar separera på väg mot 400 blås!!? :crash
 

Thurre

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Bålsta
Hoj
Kawasaki H2 2015
har beställt full system från Brocks och en Power commander till min H2, ska bli kul och se vad den kommer bänka :)
398451_Ninja_H2_Slash_Cut_Nat_1.jpg
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Måste ha missat något i videon, de har alltså inte bytt till en kam som liknar den som sitter i H2R, utan bara mappat/flashat om H2, med nytt avgas och luftfilter i princip?
Det verkar så. Ska bli intressant att se vad Thurre (här ovan) får för skillnad.

:)
 
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Top