Att den går som bara f-n det har jag förstått. Men ni som faktiskt köpte en: Vad tycker ni? Funkar den i vardagen? Går det att pendla på den? En lite längre tur? Blir jag besviken om jag byter in Hayabusan, som jag använder varje dag på sommaren?
har beställt full system från Brocks och en Power commander till min H2, ska bli kul och se vad den kommer bänka
View attachment 425690
Ingen behöver längta efter R-modellen. Här har några glada amerikaner gjort relativt små modifieringar (faktiskt) på en vanlig H2 och fick upp den i...353 km/h. Trehundrafemtiotre!!!
https://www.youtube.com/watch?time_continue=226&v=lopR2y6tl4A
http://www.brocksperformance.com/searchresults.html?Q=kawasaki h2
Måste ha missat något i videon, de har alltså inte bytt till en kam som liknar den som sitter i H2R, utan bara mappat/flashat om H2, med nytt avgas och luftfilter i princip?
Hmmmm.... man skulle ju kunna tro att de borde varva upp kompressorn, så den tryckte in med luft/soppa i förbränningsrummen.... Hmmmmm....
Både luftfilter och avgassystem är så strypt/tillslutet att det tar ner den presumtiva effekten, allt för ljud och miljö på gatan. De mappar ju för den verkliga luftmängden som kan processas vilket ger 200-220 hästar som standard. När de då tar bort strypningarna och mölar på med soppa så ökar effekten så mycket som det gör, kompressorn får helt enkelt snurra fritt utan mottryck. Det är som med vissa turbobilar (Ford Focus RS) där det är lätt att öka från 300 till 450 hästar genom att öppna "stalldörrarna" och skjuta på med soppa. Turbo/kompressor är vääääääldigt roligt i trimmarsammanhang...
Ruggigt snyggt! Vad kostade hela kalaset med frakt, moms o tull?har beställt full system från Brocks och en Power commander till min H2, ska bli kul och se vad den kommer bänka
View attachment 425690
Ruggigt snyggt! Vad kostade hela kalaset med frakt, moms o tull?
Antar att du har flashat den också, vad gjorde du det nånstans?
Jag betalade ca 25.000 inkl allt, riktigt prisvärt om man jämför med Akropovic full system som kostar ca 30 och inte alls ser lika bra ut.
Jag har bokat en tid hos Motospeed den 5 Feb för flash
Ska bli kul att se vad den ger på bänken.
Jag betalade ca 25.000 inkl allt, riktigt prisvärt om man jämför med Akropovic full system som kostar ca 30 och inte alls ser lika bra ut.
Jag har bokat en tid hos Motospeed den 5 Feb för flash
Ska bli kul att se vad den ger på bänken.
Hur gick det för dig?
hur gick det med bänkningen nu då ??????? siffror vill vi ha
Helvette, grymt sa grisenView attachment 429154
Äntligen fått siffror på hojen, det vart 250 hk på bakhjulet med nytt full system samt flash av ECU, Tack Motospeed för ett bra jobb. Hoppas kunna få en video på bänkningen också snart.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |