Nya Kawasaki H2.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Att den går som bara f-n det har jag förstått. Men ni som faktiskt köpte en: Vad tycker ni? Funkar den i vardagen? Går det att pendla på den? En lite längre tur? Blir jag besviken om jag byter in Hayabusan, som jag använder varje dag på sommaren?
 

Thurre

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Bålsta
Hoj
Kawasaki H2 2015
Jag tycker att den fungerar riktigt bra även vid lugnare körning. Den har en lite mer aggresiv körställning en vad hayabusan har så det kan kännas om du kör varje dag.
Nu vet jag inte vad Hayabusan har för försäkringskostnader men denna klassas inte som en R hoj vilket gör att den är otroligt mycket billigare I försäkring än ex, BMW RR eller ZX10r

Jag betalar 8500:- hel år hel försäkring, även om hojen är lite dyrare så vart min månadskostnad billigare :)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Måste ha missat något i videon, de har alltså inte bytt till en kam som liknar den som sitter i H2R, utan bara mappat/flashat om H2, med nytt avgas och luftfilter i princip?

Hmmmm.... man skulle ju kunna tro att de borde varva upp kompressorn, så den tryckte in med luft/soppa i förbränningsrummen.... Hmmmmm....:va
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hmmmm.... man skulle ju kunna tro att de borde varva upp kompressorn, så den tryckte in med luft/soppa i förbränningsrummen.... Hmmmmm....:va

Både luftfilter och avgassystem är så strypt/tillslutet att det tar ner den presumtiva effekten, allt för ljud och miljö på gatan. De mappar ju för den verkliga luftmängden som kan processas vilket ger 200-220 hästar som standard. När de då tar bort strypningarna och mölar på med soppa så ökar effekten så mycket som det gör, kompressorn får helt enkelt snurra fritt utan mottryck. Det är som med vissa turbobilar (Ford Focus RS) där det är lätt att öka från 300 till 450 hästar genom att öppna "stalldörrarna" och skjuta på med soppa. Turbo/kompressor är vääääääldigt roligt i trimmarsammanhang...:D:tummenupp
 

Thurre

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Bålsta
Hoj
Kawasaki H2 2015
Här kommer ett förhandsklipp på hur det vart med lite ljud :) ska iväg till Motospeed nästa vecka för att se vad den ger i bänkningen!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Både luftfilter och avgassystem är så strypt/tillslutet att det tar ner den presumtiva effekten, allt för ljud och miljö på gatan. De mappar ju för den verkliga luftmängden som kan processas vilket ger 200-220 hästar som standard. När de då tar bort strypningarna och mölar på med soppa så ökar effekten så mycket som det gör, kompressorn får helt enkelt snurra fritt utan mottryck. Det är som med vissa turbobilar (Ford Focus RS) där det är lätt att öka från 300 till 450 hästar genom att öppna "stalldörrarna" och skjuta på med soppa. Turbo/kompressor är vääääääldigt roligt i trimmarsammanhang...:D:tummenupp

Okay! Tack för info!!!:tummenupp
 

Thurre

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Bålsta
Hoj
Kawasaki H2 2015
Ruggigt snyggt! Vad kostade hela kalaset med frakt, moms o tull?
Antar att du har flashat den också, vad gjorde du det nånstans?

Jag betalade ca 25.000 inkl allt, riktigt prisvärt om man jämför med Akropovic full system som kostar ca 30 och inte alls ser lika bra ut.
Jag har bokat en tid hos Motospeed den 5 Feb för flash :)
Ska bli kul att se vad den ger på bänken.
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Riktigt spännande att se resultatet, ruggigt gott ljud.. :tummenupp

Jag betalade ca 25.000 inkl allt, riktigt prisvärt om man jämför med Akropovic full system som kostar ca 30 och inte alls ser lika bra ut.
Jag har bokat en tid hos Motospeed den 5 Feb för flash :)
Ska bli kul att se vad den ger på bänken.
 

fommen

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2016
Ort
mölndal
Hoj
-15, Kawa H2
Jag betalade ca 25.000 inkl allt, riktigt prisvärt om man jämför med Akropovic full system som kostar ca 30 och inte alls ser lika bra ut.
Jag har bokat en tid hos Motospeed den 5 Feb för flash :)
Ska bli kul att se vad den ger på bänken.

riktigt prisvärt och det lär bli grymma siffror på bänken.
 

Thurre

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Bålsta
Hoj
Kawasaki H2 2015
hur gick det med bänkningen nu då ??????? siffror vill vi ha :):banana

haha jag vill ha dom lika gärna jag :)
Väntar på ECU boxen som jag skickade till USA för flash.
Helt original fick jag ut 205 hk på bakhjulet.

Lovar att lägga ut siffrorna så snart jag har :tummenupp
 

Thurre

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Bålsta
Hoj
Kawasaki H2 2015
20160408_180858.jpg

Äntligen fått siffror på hojen, det vart 250 hk på bakhjulet med nytt full system samt flash av ECU, Tack Motospeed för ett bra jobb. Hoppas kunna få en video på bänkningen också snart.
 

Bifogat

  • untitled.png
    untitled.png
    28.3 KB · Visningar: 552
Last edited:
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Top