Ja, helt sant, och mitt inlägg var väl inte egentligen riktat mot dig alls. Bara lite uppgiven över hur folk envisas med att angripa ett problem i fel änden om och om igen. >.<
Hade varit intressant att se olycksstatistiken för tex turbobusor (och alla andra liknande galenskaper) på 300+ hästar, och jämföra med tex trampcyklar. Självklart normaliserat och inte absoluta siffror då.
Det är väl ett ganska vanligt förekommande fenomen som genomsyrar hela vårt samhälle?
Att man konstant angriper saker bakvänt, det vill säga. Det är som att man är allergisk mot att hålla individen ansvarig för vad denna tar sig till, istället är det helt OK att skylla ifrån sig som vilken genomsnittlig 5-åring som helst, varefter drakoniska förbud följer. All dum skit som folk tar sig till bottnar nästintill alltid i dåliga beteenden och inte i externa saker - förbjuder man motorcyklar över en viss effekt kommer, som ni påpekar, adrenalinjunkiesen bara ta sitt pick och pack och hitta något annat i samma stuk. Och speciellt i Sverige har vi under 1900-talet utvecklat en groteskt fäbless för den här typen av tänkande som slagit rot i hela vår kultur.
Allt är alltid något eller någon annans fel, inte kan väl lilla jag hjälpa vad jag tar mig till när jag är full när sprit är helt lagligt och tillgängligt nästan varje dag från Systembolaget?
När man pratar om droger, mat, sex och allt annat man kan missbruka (dvs allting som på något plan ger en positiv effekt) så pratar man om missbruksbeteende, alltså att det här är ett mönster i hjärnan som går igen hos vederbörande hela tiden. Därför är det meningslöst att angripa själva objektet och inte beteendet. Det blir lite som att angripa lungcancer framkallad genom rökning genom att bara transplantera bort tumören men inte sluta röka.
But, I digress...
Kul att äntligen få se vettiga bilder på den redan mytomspunna H2:n, vilken tvåhjulig sexmaskin! Sitter med popcornen redo inför avtäckningen.