Varför skulle man ha ett speciellt motorläge för "fegkörning" på en icke gatlegal banhoj som säljs som ett prestandamonster för (gissningsvis) 495.000 kr?
Och som Ulvhamne skriver: Spelet i gasrullen skall bort! Speciellt på en banhoj.
- - - Updated - - -
Mja Inte vet jag ,
Men helt klart att det finns många motorstarka hojar idag som Både i Race och gatversion har olika "mappar" för rullens påverkan på gaspjällen , Lr rättare sagt ALLA "fly by wire" hojar har denna "feature" dels för att motverka Dålig respons med för stora kanaler och för mycket spjäll öppning,Dvs man väntar till varvet på maskin har ökat och den kan svälja mängden "gas" ,,,
Ofta är det olika "utväxlingen " på gaspjäll/rulle , beroende på vilken växel som för tillfället ligger + att även som Ni redan känner till Skiljer det dessutom på mapparna om man har olika "tjörlägen" (touring, stads Lr Race ) på hojen
Så när man plockar isär styrprogramet och Databasen för att styra en,T ex ett Ducati av värre sort, så finns det rätt många "mappar" att rodda i
Men helt klart Skulle jag bygga en 300 hk hoj, nog faan skulle pilla dit en Fegmapp som ger max 150 (default när man startar), om inte för alla stollar till Journalister som skall ut och sladda
Man kan var hur duktig som helst men 300hk( om det nu stämmer ) leker men inte med på en bana, inte ens om man heter Randy Mamola eller Mick Doohan och ÄR van o köra utan Anti sladd/spinn osv
Men vad vet jag ..Vi får väl se när den släpps
Den som först tjöper en får rapportera hit bums !