Nya Kawasaki H2.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Första föraren har en likadan hjälm som jag.
Jag tänker ändå inte köpa en H2R.

Jag saknar båt/bottenkåpa. Och visst kan det bero på filmen, men verkar den inte lite seg i gasresponsen när de vrider på rullen? :va

Pfft, det tänker du visst! :fakta

De kanske har lika mycket glapp i gasvredet som jag har på R6an? :hihi (Vilket ser lite ut att vara anledningen, annars har den lika mycket gaslagg som min snigelätarbil, vilket är helt jävla fantastiskt värdelöst på en ren banhoj)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vet inte riktigt vad jag skall tycka om vingarna? :va
Måste nog se en IRL för att kunna säga BRA eller ANUS.

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Pfft, det tänker du visst! :fakta

De kanske har lika mycket glapp i gasvredet som jag har på R6an? :hihi (Vilket ser lite ut att vara anledningen, annars har den lika mycket gaslagg som min snigelätarbil, vilket är helt jävla fantastiskt värdelöst på en ren banhoj)

Och Ni tror inte att det finns en Speciell map för fegkörning så gas spjället rör sig 10% av hur man rör rullen...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Och Ni tror inte att det finns en Speciell map för fegkörning så gas spjället rör sig 10% av hur man rör rullen...

Mjoh, fast verkar vara rätt stor vinkel man kan vrida gasrullen utan att något händer med varvet i motorn. Kan iofs vara dålig synkning av ljud/bild i videon med. En mappning som gör att man kan vrida rullen 25-30 grader(?) utan att motorn reagerar på en banhoj vetefan vad den har för plats i alltings ordning. Speciellt med tanke på att folk brukar ta bort spelet i rullen på sina banhojar.

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
H2 (till höger) ser rejält lägre ut än H2R.

Och har groteskt fula/stora ljuddämpare...

PS. Ser framför mig H2-ägare som ivrigt monterar eftermarknadskopior av R-modellens vingar där grundmodellen har trista backspeglar. DS

Bifogat

• Skärmavbild 2014-10-06 kl. 13.36.37.jpg
    Skärmavbild 2014-10-06 kl. 13.36.37.jpg
    40.9 KB · Visningar: 157
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2

Varför skulle man ha ett speciellt motorläge för "fegkörning" på en icke gatlegal banhoj som säljs som ett prestandamonster för (gissningsvis) 495.000 kr? :va

Och som Ulvhamne skriver: Spelet i gasrullen skall bort! Speciellt på en banhoj.

- - - Updated - - -

Det är inte ljuddämpare. Det är luftbromsar. :fakta

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Såg en klarare bild på den nånstans, säkert i den här tråden, och det såg fan inte bättre ut när det inte var mörkt. :död
Men, ljudet i videon var mysigt. :hihi

Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Den gasresponsen verkar inte höra ihop med filmen, även om man ta med slappt gashandtag i beräkningen. Ljudet är nog pålagt efteråt.

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Lite tydligare.

Bifogat

• 2015_kawasaki_h2_teaser_video_leaked_internet.jpg
    2015_kawasaki_h2_teaser_video_leaked_internet.jpg
    38.3 KB · Visningar: 252

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Varför skulle man ha ett speciellt motorläge för "fegkörning" på en icke gatlegal banhoj som säljs som ett prestandamonster för (gissningsvis) 495.000 kr? :va

Och som Ulvhamne skriver: Spelet i gasrullen skall bort! Speciellt på en banhoj.

- - - Updated - - -

Mja Inte vet jag ,
Men helt klart att det finns många motorstarka hojar idag som Både i Race och gatversion har olika "mappar" för rullens påverkan på gaspjällen , Lr rättare sagt ALLA "fly by wire" hojar har denna "feature" dels för att motverka Dålig respons med för stora kanaler och för mycket spjäll öppning,Dvs man väntar till varvet på maskin har ökat och den kan svälja mängden "gas" ,,,

Ofta är det olika "utväxlingen " på gaspjäll/rulle , beroende på vilken växel som för tillfället ligger + att även som Ni redan känner till Skiljer det dessutom på mapparna om man har olika "tjörlägen" (touring, stads Lr Race ) på hojen

Så när man plockar isär styrprogramet och Databasen för att styra en,T ex ett Ducati av värre sort, så finns det rätt många "mappar" att rodda i
Men helt klart Skulle jag bygga en 300 hk hoj, nog faan skulle pilla dit en Fegmapp som ger max 150 (default när man startar), om inte för alla stollar till Journalister som skall ut och sladda

Man kan var hur duktig som helst men 300hk( om det nu stämmer ) leker men inte med på en bana, inte ens om man heter Randy Mamola eller Mick Doohan och ÄR van o köra utan Anti sladd/spinn osv

Men vad vet jag ..Vi får väl se när den släpps
Den som först tjöper en får rapportera hit bums !:fakta

Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Dög inte den jag postade i inlägg 593
:tungan

Och vet någon ifall gathojen har kompressor eller inte ännu?

En vild gissning bara men. Finns ju en risk att dom visar gatversionens högra sida för att dom inte vill avslöja att den saknar just insugsröret till kompressorn. Men det är bara taget ur luften.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag gjorde en GIF av de olika bilderna så man ser skillnaderna lite bättre:

pbdpnch.gif

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Vingarna på H2R ser inte ut att få vara med på H2. Synd att de inte kläme dit helkåpa på gatmodellen. Eller ja, det är väl lika synd på banmodellen men där vill de väl visa upp sitt heltitansystem antar jag.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Är det bara jag men jag tycker vid en hastig blick att H2R med sin högre kåpa påminner om ZX9-98?
Bara fronten i profil pratar jag om nu, inte bakdelen såklart...:)

Kawasaki_ZX9R.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...