Nya Modeller 2008

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
R1 -08 :)

Är jag först med denna då?? Riktigt snygg tycker jag...

Hoppas bara den röda kommer till sverige!:tummenupp
 

Bifogat

  • 08YZFR1_blue_1_00071292.jpg
    08YZFR1_blue_1_00071292.jpg
    58.3 KB · Visningar: 114
  • 08R1_blue_5a_ea3cb9b7.jpg
    08R1_blue_5a_ea3cb9b7.jpg
    64.1 KB · Visningar: 144
  • 08YZFR1_red_3_6fa56f26.jpg
    08YZFR1_red_3_6fa56f26.jpg
    59.9 KB · Visningar: 177

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jäkligt snygg!! Men en 848? Finns väl ingen raceklass som tillåter den va? Verkar märkligt om man skulle få åka supersport med en så stor hoj!

finns ju ingen klass för 1098/1198 heller, det ordnar dom till ska du se, enkelt när man har en egen serie..

tycker nog zx8r e nog den snyggaste av alla 08:eek:r som jag har sett på nätet

rockar fett!!!!!!!!!

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3149613&postcount=18

uppenbara och dåliga photoshopningar har väl ingen i den här tråden att göra..
 
Last edited:

sandstream

Guest
Om bilderna stämmer, vilket man aldrig vet förrän de presenteras officiellt, är jag lite förundrad över att både Honda och Kawasaki har övergivit seat-pipes. Båda två har fått burkar ala Suzuki.

Om tidningsbildens text stämmer så ska det bli mycket intressant att läsa de första testerna av Bladen och hur antispinnsystemet fungerar.

Någon som sett eller läst något om Suzukis R600 och/eller R750?

Angående 1098 sa de engelska kommentatorerna på Eurosport under WSBK race 2 att Ducati kommer att köra en 1098 i WSBK nästa år men den kommer att ha en 1197 (ja, 1197, inte 1198) motor.
Ducati vill väl pusha försäljningen av 1098 med en "falsk" 1098 eller nåt sånt...
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Angående 1098 sa de engelska kommentatorerna på Eurosport under WSBK race 2 att Ducati kommer att köra en 1098 i WSBK nästa år men den kommer att ha en 1197 (ja, 1197, inte 1198) motor.
Ducati vill väl pusha försäljningen av 1098 med en "falsk" 1098 eller nåt sånt...

Det är lite tradition hos Ducati att deras homologiseringsmodeller har en annan kubik än namnet antyder, 916SPS hade ju 996 kubik och innan dess har jag för mig att det fanns en SP/SPS på 955 kubik men det kan också ha varit F-modellen (om de hette så då) som hade 955-kubiksmotorn.

996R hade ju även Testastretta-motorn innan 999:an lanserades.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Regeländringen i WSBK är redan klubbad och klar, det blir 1200-kubiks twinnar nästa år.

jo men det vet jag ju, och det va ju klart långt innan vi ens hörde talas om det.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
finns ju ingen klass för 1098/1198 heller, det ordnar dom till ska du se, enkelt när man har en egen serie..

Jupps, WSBK väntas ju öka på cc volymen till 1200.... kååånstit!! :rolleyes:

Edit; uuups... så kan det gå när man är sen och inte läser hela tråden färdigt innan man svarar....

Japp, och förmodligen "Ducati-cup" igen :(

Undras hur jappsarna möter detta. Sist vill jag minnas att många "stod över" pga regeländringen.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Undras hur jappsarna möter detta. Sist vill jag minnas att många "stod över" pga regeländringen.
WSBK-organisationen har sagt att man kan komma att ändra reglerna efter de första racen om det skulle visa sig att Ducatin är över- eller underlägsen.
Skulle bli glatt förvånad om något annat märke än Ducati tog hem titeln 2008.
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Hur kan de gå med på en sån sak, vafan 999orna hänger ju fortfarande med (vinst 2006). Tråkigt att Ducati har sån makt...
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Hur kan de gå med på en sån sak, vafan 999orna hänger ju fortfarande med (vinst 2006). Tråkigt att Ducati har sån makt...

Diskussioner kring detta har gått fram och tillbaks i racingforumet ett par gånger. Sök :)

Kort och gott så blir nu trimningsrestriktionerna för twin vs fyra mer harmoniserade medans cylindervolymerna ändras.
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Är sjukt sugen på att klämma på 1098ans lillebror. Om det nu blir något.

Rykten, någon?

The Ducati 848 to replace the 749
December 18, 2006

Ducati President Federico Minoli has today confirmed Ducati will offer an 848cc version of the stunning 1098 – if you want it.

The announcement was made on Desmoblog, which is written personally by Minoli, who also showed three computer generated images of alternative colour options for the 1098...

//T
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
jo men det vet jag ju, och det va ju klart långt innan vi ens hörde talas om det.

Jag håller med dig fullständigt, jag är övertygad om att Ducce hade fått klartecken på regeländringen långt innan deras 1098:a var klar. Varför jag påpekade att det redan var klubbat var för att jag förstod ditt inlägg som att du inte sett att regeln var formellt antagen av WSBK.

Hur kan de gå med på en sån sak, vafan 999orna hänger ju fortfarande med (vinst 2006). Tråkigt att Ducati har sån makt...

Om man ska tro Ducati har regeländringen mer med pengar att göra än prestanda, de (Ducati) säger själva att de är konkurrenskraftiga i dagens läge men att det kostar alldeles för mycket pengar att hålla 999:an konkurrenskraftig. Till exempel tror jag det var i senaste Performance Bikes jag läste att Ducati rekommenderar att motorblocken i magnesium på deras 999F ska bytas efter 150 mil. Det säger ju en del om livslängden i en motor när motorblocken håller 150 mil...

Reglementet för 1200-kubikstwinnarna kommer att innebära att de håller ungefär samma trimningsgrad som 1000cc-radfyrorna gör i dagsläget.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Om man ska tro Ducati har regeländringen mer med pengar att göra än prestanda, de (Ducati) säger själva att de är konkurrenskraftiga i dagens läge men att det kostar alldeles för mycket pengar att hålla 999:an konkurrenskraftig. Till exempel tror jag det var i senaste Performance Bikes jag läste att Ducati rekommenderar att motorblocken i magnesium på deras 999F ska bytas efter 150 mil. Det säger ju en del om livslängden i en motor när motorblocken håller 150 mil...

Reglementet för 1200-kubikstwinnarna kommer att innebära att de håller ungefär samma trimningsgrad som 1000cc-radfyrorna gör i dagsläget.

penga argumentet håller inte, en polare jobbar i depåerna (SBK) och snacket där är snarare skratt åt att dom inte skulle ha råd..
men men, ingen man kan göra åt detta.

2008 år GSR600, bara ändrad lack tror jag.
SuzukiGSR6002008_03.jpg
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig

Undras hur jappsarna möter detta. Sist vill jag minnas att många "stod över" pga regeländringen.


Vad jag har hört så ska skillnaden mellan 1200cc twin & 998cc rad 4 decimeras genom att ge vikttillägg på 1200cc Duccarna.

Tror ändå att det blir Ducati-Cup.:näsblod
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
2008 Kawasaki Ninja® ZX™-10R Specifications


Engine: Four-stroke, liquid-cooled, DOHC, four valves per cylinder, inline-four
Displacement: 998cc
Bore x stroke: 76.0 x 55.0mm
Maximum torque: TBD
Compression ratio: 12.7:1
Fuel injection: DFI with 43mm Keihin throttle bodies with oval sub-throttles, two injectors per cylinder
Ignition: TBD
Transmission: TBD
Final drive: TBD
Rake / trail: TBD
Front tire: 120/70 ZR17
Rear tire: 190/55 ZR17
Wheelbase: TBD
Front suspension / wheel travel: 43mm inverted fork with DLC coating, adjustable rebound and compression damping, spring preload adjustability and top-out springs / TBD
Rear suspension / wheel travel: Bottom-Link Uni-Trak® with top-out spring, stepless, dual-range (high/low-speed) compression damping, stepless rebound damping, fully adjustable spring preload / TBD
Front brakes: Dual semi-floating 310 mm petal discs with dual four-piston radial-mount calipers
Rear brakes: Single 220mm petal disc with single-piston aluminum caliper
Overall length: TBD
Overall width: TBD
Overall height: TBD
Seat height: TBD
Dry weight: TBD
Fuel capacity: TBD
Color choices: TBD
MSRP standard / Special Edition: TBD / TBD
Warranty: TBD
 

Bifogat

  • 2008_Kawasaki_ZX-10R_L.jpg
    2008_Kawasaki_ZX-10R_L.jpg
    104.1 KB · Visningar: 91
  • 2008_Kawasaki_ZX-10R_R.jpg
    2008_Kawasaki_ZX-10R_R.jpg
    107 KB · Visningar: 94
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top