Är jag först med denna då?? Riktigt snygg tycker jag...
Hoppas bara den röda kommer till sverige!
Den nya Ducati 848:an. Är väl ingen skilnad mellan 1098:an och denna förutom färgsättningen och motorn?
Här är även en länk med många nya 2008r http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...008&Ntx=mode%20matchallpartial&N=190&Ntk=site
Jäkligt snygg!! Men en 848? Finns väl ingen raceklass som tillåter den va? Verkar märkligt om man skulle få åka supersport med en så stor hoj!
tycker nog zx8r e nog den snyggaste av alla 08r som jag har sett på nätet
rockar fett!!!!!!!!!
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3149613&postcount=18
finns ju ingen klass för 1098/1198 heller, det ordnar dom till ska du se, enkelt när man har en egen serie..
Regeländringen i WSBK är redan klubbad och klar, det blir 1200-kubiks twinnar nästa år.
Angående 1098 sa de engelska kommentatorerna på Eurosport under WSBK race 2 att Ducati kommer att köra en 1098 i WSBK nästa år men den kommer att ha en 1197 (ja, 1197, inte 1198) motor.
Ducati vill väl pusha försäljningen av 1098 med en "falsk" 1098 eller nåt sånt...
Regeländringen i WSBK är redan klubbad och klar, det blir 1200-kubiks twinnar nästa år.
finns ju ingen klass för 1098/1198 heller, det ordnar dom till ska du se, enkelt när man har en egen serie..
Japp, och förmodligen "Ducati-cup" igen
WSBK-organisationen har sagt att man kan komma att ändra reglerna efter de första racen om det skulle visa sig att Ducatin är över- eller underlägsen.Undras hur jappsarna möter detta. Sist vill jag minnas att många "stod över" pga regeländringen.
Hur kan de gå med på en sån sak, vafan 999orna hänger ju fortfarande med (vinst 2006). Tråkigt att Ducati har sån makt...
Är sjukt sugen på att klämma på 1098ans lillebror. Om det nu blir något.
Rykten, någon?
jo men det vet jag ju, och det va ju klart långt innan vi ens hörde talas om det.
Hur kan de gå med på en sån sak, vafan 999orna hänger ju fortfarande med (vinst 2006). Tråkigt att Ducati har sån makt...
Om man ska tro Ducati har regeländringen mer med pengar att göra än prestanda, de (Ducati) säger själva att de är konkurrenskraftiga i dagens läge men att det kostar alldeles för mycket pengar att hålla 999:an konkurrenskraftig. Till exempel tror jag det var i senaste Performance Bikes jag läste att Ducati rekommenderar att motorblocken i magnesium på deras 999F ska bytas efter 150 mil. Det säger ju en del om livslängden i en motor när motorblocken håller 150 mil...
Reglementet för 1200-kubikstwinnarna kommer att innebära att de håller ungefär samma trimningsgrad som 1000cc-radfyrorna gör i dagsläget.
Undras hur jappsarna möter detta. Sist vill jag minnas att många "stod över" pga regeländringen.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |