För er som inte kan följa vårt kära sociala forum:
Peter: Fy vad uselt, den gamla personalen i butiken var tbx o man var glad över detta....., har alltid blivit väl bemött och har inget att klaga på vad gäller Oves Motor i Olofström, oavsett hur det såg ut i verkstaden så hade jag inte lagt upp detta för att smutskasta den förre ägaren. LÅGT SOM FAAAAN Smiley frown
Birger Rommedahl: Jag smutskastar INTE den förra ägaren! Tvärtom så är han min vän! Men hans personal, inte alla men många, körde över honom.....
Peter: Ove???, skulle nån kört över Ove..... tillåt mej skratta i så fall roterar jorden avigt, nej du Birger ja tycker detta vore värt en ursäkt jag känner förre ägaren oxå o den förrförre emellan honom så icke detta köps inte av mej....., ja tycker du ska be om ursäkt o när detta är gjort sopa detta eländigt dumma inlägg!!!!!. Du sparkar dej själv i röven Smiley frown
Senaste inlägg i posten på Facebook:
Oves Motor Att fakta kan uppröra så mycket är minst sagt häpnadsväckande; det var ju inte jag som har grisat ner i verkstaden. Jag visar bara bilder på hur det såg ut; det såg likadant ut långt innan konkursen också.....
Jag bor på Öland och har träffat den nya ägaren av Oves Motor... Birger Rommedahl... flera gånger under våren. Bl a helgen 8 - 9 - 10 maj när han hade utställning på Ölands Köpstad i Färjestaden och senast igår när jag passerade Oves Motor på väg från södra Öland upp till Borgholm.
När Birger snackar om
den förra ägaren så syftar han på Ove Johansson som startade Oves Motor i Olofström 1962 om jag inte minns fel och som drev Oves Motor från till 1992. Enl Birger skötte Ove sitt företag exemplariskt fram till 1992 då han tyvärr p gr av sjukdom var tvungen att sluta med sin företagsverksamhet. Iom att Ove slutade 1992 så började allt strul och företaget har haft fem ägare mellan åren 1992 - 2014. Den senaste ägaren brydde sig inte ens om att köpa in hojar utan drev bara företaget i konkurs vilket kan styrkas av några andra vänner till mig som besökte Oves Motor i Olofström förra sommaren.
Ovanstående är den nya ägaren Birger Rommedahls egna ord till mig som han berättat vid ett flertal tillfällen senast 8 - 10 maj samt igår onsdag 20 maj.
Vad jag själv tycker är beklagligt är att Birger i ena meningen säger till lokalpressen att Oves Motor kommer att bli superlyftet för Färjestaden och Öland och som kommer att locka mängder av nya turister (hojåkare) till Färjestaden och Öland.
I nästa mening säger han till mig personligen senaste i onsdags 20 maj att han i princip ENBART ska satsa på reservdelsförsäljning via nätet!!!!!????? Dvs han kommer INTE att satsa på VARKEN NYA eller BEGAGNADE HOJAR!!!???
Där hänger jag personligen inte riktigt med - hur detta kan öka turismen till Färjestaden och Öland???
För övrigt vill jag inte ha någon uppfattning om varken Birger eller hans köp av konkursboet Oves Motor. Jag bara återger dagsläget för Oves Motor i Färjestaden.