(nya) spamtråden 2

Status
Ej öppen för fler svar.

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Jag ser att hela måndagseliten är samlad :).

Jag har samma problem som Jessan, snoozade 4 gånger i sömnen i morse (eller så hörde jag aldrig klockan och till slut gav den upp och blev tyst). Tur att jag har mobilen som en nödlösning som börjar pipa o ha sig när jag sovit förbi den vanliga väckerklockan. Synd bara att det även finns en snoozevariant på den och jag nu i sömnen börjat kontrollera även denna funktion :näsblod.

Lyckades ta mig i tid till jobbet iaf. Värt att nämna är att jag har dessa problem så sent som kl 9 på morgonen. När går ni andra upp egentligen? :tungan

Brukar gå upp runt 05:50-06:00 :)

NU e de dags för teoriprovet:)

Lycka till!

Tackar så mycket!

Har jag varit saknad ?:)

Självklart :kiss

Och jag åt sallad på Emmas i gläntan!

Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Yeah :banana

Idag ska jag till Ikea efter jobbet, undrar hur lång tid det kommer att ta till jag blir helt tokig :)

Vaddå, det är ju trevligt att ranta runt på IKEA eller MIO (olika klasser dock)
Problemet är väl att man sällan kommer hem med samma feta plånbok...

Om du vet var man köpa en sådan säg till! Skulle jag behöva :tummenupp

får väl se till att tillverka en sån, kan inte vara så svårt...
en klockradio, ett relä, lite kabel och en elmotor =)

Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Blir inget ikea för mig idag... Den där tvbänken jag har bestämt mig för kommer inte in på ngn månad... vad less man blir...

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Någon som har lust att berätta vad det är för mått på min Tv?
Det är Panasonic Tx32dk20...

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
tjitt! Göteborgsoperan "bombhotat"... herrejävlar sicket drama då. Letar i hjärnbanken efter vilket "relationsdrama" som kan utlöst det här. Finns ju ett par å välja på...
http://www.gt.se/nyheter/1.814900/misstankt-bomb-pa-goteborgsoperan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article642352.ab
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=365164

Får uppdateringar innifrån huset... så vi får väl se vad som händer....

"Mycket talar för att ett relationsdrama mellan två personer ligger bakom bombhotet."
Aftonbladet.

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
"Mycket talar för att ett relationsdrama mellan två personer ligger bakom bombhotet."
Aftonbladet.

Det är när man läser kvällspressens detaljer om sådant man vet bättre själv som man verkligen förstår hur jävla långt ute de är och cyklar. Vad det gäller faktan om berörda personer, händelseförlopp etc stämmer fanimej inte en siffra i pressens blaha... Så än så länge kan man nog ta även det där med en nypa salt, men det finns allt lite vilda funderingar.:D Vad e det för psyk man jobbar med egentligen:gnissla

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Haha ja.. np :D
Huhr går det med tv'n?

Nån tekniker skulle kolla på det, hon jag pratade med felanmälde det iaf. När brukar teknikerna komma iväg och undersöka saken? Skulle få ett sms då dom var klara....borde komma snart kan man ju tycka :mad:.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jefla hantverkare, det är ju bra om de låser dörren efter sig när de vart inne i lägenheten och grejat. Gamlestan är ju inte helt förskonat från inbrott :gnissla

Jaja det gick ju bra iallafall, grejerna står kvar :hoppa

Det är när man läser kvällspressens detaljer om sådant man vet bättre själv som man verkligen förstår hur jävla långt ute de är och cyklar. Vad det gäller faktan om berörda personer, händelseförlopp etc stämmer fanimej inte en siffra i pressens blaha... Så än så länge kan man nog ta även det där med en nypa salt, men det finns allt lite vilda funderingar.:D Vad e det för psyk man jobbar med egentligen:gnissla

sjunger du operett?

edit: nu åskar det :yoparty

Last edited:

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Jefla hantverkare, det är ju bra om de låser dörren efter sig när de vart inne i lägenheten och grejat. Gamlestan är ju inte helt förskonat från inbrott :gnissla

Jaja det gick ju bra iallafall, grejerna står kvar :hoppa

sjunger du operett?

Naj! Jag leker belysningsmästare för det mesta...:D

jebus! För 10 minuter sedan så öste solen in genom fönstrerna här hemma. Sedan blev det på 10 sekunder kolsvart i vardagsrummet och när jag tittar ut så är det himlen mörkgrå och hagelskuren harry bryter ut. Fan! mina strumpor blev blöta när jag i "ilfart" (så fort det nu går) flög ut på balkongen och hämtade in tvätten.:mad: Den blev också blöt! dubbel:mad:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jag skippa lunchen helt.

Pysch och Blomman har fått mig framstå som ett fetto, så nu äter jag inte alls... idag...

Eller så hade jag inte tid med lunch idag...

Idag har jag ätit, kyckling sallad med ris till lunch, en nektarin innan dess och till frukost grov macka med skinka och mjölk till...

till middag blir det tacobröd med kyckling och sallad :)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag hörde idag att man tappar huvet om man lever på kyckling...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jag har inte sagt upp mig ännu, jag ska till det nya jobbet på fredag och lördag först och se hur det går. Gammla jobbet vet såklart inget :)

Blir det inte ändring nu efter mötet så kommer jag personligen ringa hälsovårsdmyndigheten och kalla dit dem utan förvaning + att jag kommer säga upp mig.

Efter mötet idag är jobbet inte längre värt ett rött öre, och chefen ännu mindre. Han sitter och beklagar sig över hur dålig hygienen är på jobbet för att ständgnings rutinerna inte efterlevs. Sen konstaterar han själv att det är för att de nyanställda inte är upplärda ordentligt, och då frågar jag vems ansvar det är....varpå han snäser lite försynt att "om ja får tala färdigt" och alla kollar konstigt på honom.

Han vet att det är hans ansvar/fel (kalla det va ni vill) och han kan inte ta det.. så jääävla dåligt. Acceptera det och ta tag i saken istället, vuxna människa.

Ja vidare i konversationen så ändrar han ståndpunkt till att det nog inte alls är det som är den stora orsaken utan snarare vi "gamlingar" som vet hur man gör men inte gör det....

troligt, för vi skiter ju medvetet i vilket efter som vi inte är det minsta rädda om våra jobb och heder. :screw:

Idiot chef är nog allt jag kan säga... på fredag kommer uppföljning :)

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Nån tekniker skulle kolla på det, hon jag pratade med felanmälde det iaf. När brukar teknikerna komma iväg och undersöka saken? Skulle få ett sms då dom var klara....borde komma snart kan man ju tycka :mad:.

Felan behandlades mao idag.. 29e tippar jag på. Har du flyt så fixar dem det imorrn.. Jag hade ju fördelen att ringa teknikerna själva och skicka ut dem direkt när jag kom till jobbet imorse :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping