Nya Spamtråden 3

Status
Ej öppen för fler svar.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
:huvet

va krångligt allt ska vara, men nu e jag nog på banan igen...

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Vad är det för kommande modell? Säg säg säg :banana

Jag lovar att inte säga nåt till nån annan!

Edit: ta det lugnt med ölen. eller inte... :tungan

Inget intressant, bara volvo.

Olen var god! Inget spillande eller snubblande och smsen var inte sa alkoholpaverkade :)

Har ju glomt saga grattis till er for den fina placeringen!!! GRATTIS!

Morrn! :hej

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vad gjorde du igår?

Jag började gårdagen med att ta hojen till Mekonomen och köpa mig en ny kopplingsvajer. Den gick sönder på väg hem från jobbet dagen innan. Eftersom samma vajer även gick sönder på min förra bil kunde jag laga den på under 30 min. Det kändes riktigt bra.

Sen tog jag bilen och hämtade Keso, åkte till jobbet och hämtade lite utrustning som man har för att kränga däck. Hade glömt den där. Då bar det av till Cross och Enduro companiet. Där kikade jag på lite enduroutrustning och däck. På mina nuvarande fälgar sitter det spikdäck. Rätt så slitna tyvärr. Så jag tänkte först ha dom för att köra i skogen med. Sen när jag fick reda på att en ny uppsättning spik kostar 3600:- bestämde jag mig för att nog spara på dom däcken till dess att det är is på nån sjö.
Jag köpte nya crossdäck samt ett nytt bakdrev. Det gamla är rätt så slut och dom hade inte nåt drev i samma storlek så det blev ett med 42 kugg istället för 38 som jag har nu.

Väl hemma så var det dags att byta spikdäck mot endurodäcken. Det gjorde rätt så ont att kränga av spikdäcken med knäna kan jag lova. Dom gjorde rätt ont flera ggr.
När sen endurodäcken skulle på så gick det rätt så motigt. När jag som Keso sa: "Nu har du bara ett tag kvar" (av krängningen) hörde vi ett psssschhhh-ljud. Fitta fat och handgranat!!! Innerslangen hade blivit punkad.
Lagningssatsen var slut på Jula. Stadium XXL hade inga men däremot Sportex. När vi kom hem igen hittade vi en lagningssats. Kändes sådär.
Nu var dom nya sulorna på plats och det nya drevet satt på fälgen.
Kedjan var nu för kort så den räckte inte runt det nya drevet. Inte ens om man hamrade och slog.
Åkte till Superbike för att se om dom hade nåt drev men det hade inte. Iaf inte till en rimlig peng.
Blev till att sätta på gamla drevet igen. På fredag måste ju nämligen hojen vara körklar och jag jobbar 10-22 onsdag och torsdag.

Nåja, nu var det bara framdäcket kvar. Tror du att det gick bra?

:fyy:

Eftersom endurofälgarna är smalare än supermotardfälgarna ska man ha distanser som gör att bromskiva och ok kommer rätt. Det gick inte alls bra. Jag körde fingrarna i bromsskivan så jag skalade av hud till den grad att man hade kunnat göra en ny människa. Nu var man rätt trött. Hade hållt på i 8 timmar och bara problemlöst. Sockerhalten hade åkt ner i avloppet.
Vi testade alla olika möjliga lösningar men blev inte klara.
Nu fick det vara nog med det. Jag hade ju trots att 3 saker till att göra idag.

Köra hem Keso. Hämta ett par cross-googles hos en annan polare samt hjälpa farmor med att installera hennes digitalbox.

Jag sov gott inatt!

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Spola, titta, spola lite mer, bli skiten, få fett i ansiktet, spola, skälla lite på smutsen som inte vill gå bort, spola mera, ny fettklump i skallen, spola, titta lite, inte färdig? nej!, spola ännu lite till, skrapa fram klockan under det centimetertjocka smutslagret... Ojoj matdags :). Ställa bil med släp på tork, lägga sig själv på tork i tio, borsta av sig men ser fortfarande ut som ett lerigt träsktroll, äta ute i solen, gå och inspektera bilen. Hmpf?! Vad sketen den fortfarande var då... surfa bort ett par minuter på lunchen för att samla kraft till att återigen bege sig upp till spolplattan och spola lite mer :(

Hur mycket skit kan det egentligen sitta på ett lastbilsekipage? Idag har jag klurat ut att det är väldigt nära hur mycket som helst... Vilket är en väldans massa smuts. Nu är det dags att spola igen, och sedan gå på med det alltid lika roliga smörjfettet. Har man tur kan man få en redig omgång gammalt kladdigt fett i nyllet när man kryper runt under. Gärna lite på byxorna med som man kan dra in i hytten sen, det är fint ;).

Jag har ju iaf tur med vädret :näsblod

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Idag såg jag ett träd som hade börjat få gulröda löv. Hösten är här och livet som vi känner det börjar långsamt sjunka ner i en dvala av uttråkning :död
Det kommer aldrig att bli bra...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...