Man blir snurrig och får kraftig migrän av denna soppa… Förtjänar egentligen en egen tråd angående "downsizing" och frihetskastreringen av västvärlden, men oklart om miggen har tid för en sådan bedrövlig tråd. Här har man alltså släppt en ”sporthoj” som ska ”ersätta” r1an trots att de flesta jämför den med r6an? En hoj som blir utpresterad av tex min zx6r både på gata och bana trots 50% större motorvolym, imponerande…

Den borde döpts till Mt09 Fairings/sport istället, för besläktad med äldre R-modeller är den inte. Den enda fördelen en retarderande nia har gentemot min zx6r tex är komfort. ”dEn hAr VrID oCh ElEKtRonIK oCh äR snAbBaRe äN dE flEsTA pÅ sPorTHojARna”

okej då kan en glad amatör som miggen visa vart skåpet ska stå på valfri väg där 250+ gäller, och det vill nog ingen bli utsatt för
Och eftersom jag använder effekt för att kompensera min brist på talang drar jag Rossi på en EU-moppe med min brutalt starka Xj6a
De fantastiska elsystemen är duktig cancersvulst, jag ställer mig högst tveksam till massa system på gata, än mindre bana. Vad kommer härnäst, autopilot? Blir alla nöjda då? Vad har vi ens körning som intresse för, om vi nu har det?
Viktminskningen är magnifik med 14 liters bränsletank, nästa uppdatering får en 3 liters, då jävlar snackar vi viktreducering
Jag hoppas folk förstår vad det betyder att yamaha valt att döpa den till just ”R”, vi närmar oss slutet på sporthoj och här av alla ställen sitter folk och applåderar
R9an och R7an är början på vägen som slutar med elhojar på gokart banor, och alla som köpt en har bidragit till beläggningsarbetet, enjoy the ride fellas
Ska Markus köpa en R1 eller R9? Vill han åka på allmän väg har han inget val, välkommen till frihet
Här införskaffades en till 20 år gammal sporthoj, den nya skiten kan coolingarna få avnjuta runt och runt och runt och runt och runt, brukar clowner åka karusell?

Miggen ligger i diket bredvid ängen och njuter av solen, åtminstone med en äkta sporthoj som sällskap