Omkostnader är beroende på hur mycket du kör.
Stora haverier tillhör ovanligheterna ändå...
Men det man gör av med på ett år är väl (beroende på hur mycket man kör):
Några oljebyten (ca 500 kr)
1-2 bakdäck (ca 1500 kr)
ev 1 framdäck (ca 600 kr)
2-3 uppsättningar bromspads (ca 700 kr)
1 drivpaket (1500 kr)
några enstaka plastdetaljer (ca 500-600 kr)
ett byte gaffelolja + packboxar (300 kr)
byte av glykol (ca 200 kr)
byte av kolv med tillhörande packningar (ca 1500 kr)
byte av några tändstift (ca 400 kr)
Bensin + 2-t olja (körning 15 tillfällen á 10 liter) (ca 3000 kr)
Summa omkostnader ca 10. 800 kr på ett helt år
Andra omkostnader som tillkommer vid körning på bana...
Klubbavgift ca 250 kr
Banavgift för helår ca 500-1000 kr
Transport till och från crossbana (?)
Ungefärliga kostnader som kan variera lite beroende på hoj, hur och hur mycket du kör, om du även vill tävla (licens och anmälningsavgifter) hur långt du har till en bana...
/GG
Stora haverier tillhör ovanligheterna ändå...
Men det man gör av med på ett år är väl (beroende på hur mycket man kör):
Några oljebyten (ca 500 kr)
1-2 bakdäck (ca 1500 kr)
ev 1 framdäck (ca 600 kr)
2-3 uppsättningar bromspads (ca 700 kr)
1 drivpaket (1500 kr)
några enstaka plastdetaljer (ca 500-600 kr)
ett byte gaffelolja + packboxar (300 kr)
byte av glykol (ca 200 kr)
byte av kolv med tillhörande packningar (ca 1500 kr)
byte av några tändstift (ca 400 kr)
Bensin + 2-t olja (körning 15 tillfällen á 10 liter) (ca 3000 kr)
Summa omkostnader ca 10. 800 kr på ett helt år
Andra omkostnader som tillkommer vid körning på bana...
Klubbavgift ca 250 kr
Banavgift för helår ca 500-1000 kr
Transport till och från crossbana (?)
Ungefärliga kostnader som kan variera lite beroende på hoj, hur och hur mycket du kör, om du även vill tävla (licens och anmälningsavgifter) hur långt du har till en bana...
/GG