Nybörjare söker första MC för uppkörning

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Välj rätt skrot så kan du naturligtvis köra upp med skrotet. Jag vet inte vilka regler som gäller idag och tänker inte kolla upp det heller bara för att plocka fram rätt skrothojar från blocket.
Nä precis .. Du har ingen koll längre Gubbe! :hjarta

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Skulle det kännas okej att ramla med en KTM 390? De flesta tycker nog att den är för skadlig och dyr att fälla och då kan dom inte slappna av och koncentrera sig på att lära sig köra.
Jag menar en ännu äldre hoj som man kan byta upp sig ifrån så snart man fått körkortet.

Jag skulle nog säga max 20000 kr, och kanske även det är för dyrt för att några ska kunna slappna av och skita i vad som händer med hojen så kanske rent av max 10000kr.
Finns en beggad 390 ute för 30k just nu på Blocket. Känns rimligt att våga ramla med. Inte så jättemycket dyrt som tar i heller.
Är med på vad du menar men en äldre billigare hoj kan också innebära en mer sliten hoj med störande småfel som påverkar körningen negativt.

Oavsett årsmodell så vidhåller jag att en lätt och effektsvag hoj är ett bra nybörjarval.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Man kan inte ta körkort med en hoj som inte uppfyller kraven.

Börja där. Sedan övar man tillräckligt mycket på den hoj man har. Vad det är för hoj spelar absolut mindre roll.

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Finns en beggad 390 ute för 30k just nu på Blocket. Känns rimligt att våga ramla med. Inte så jättemycket dyrt som tar i heller.
Är med på vad du menar men en äldre billigare hoj kan också innebära en mer sliten hoj med störande småfel som påverkar körningen negativt.

Oavsett årsmodell så vidhåller jag att en lätt och effektsvag hoj är ett bra nybörjarval.
Fattar inte det här med ramla med..! Sist jag satt i spenaten för jag va dum i
Huvedet.. Midsommar Öland 1982...nykter nä.. :blah

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Manöverprov brukar inte köras i gegga vad jag vet men jag är förstås bara en gubbe.

Du får välja hoj.
Haha rolig Du! Ok då Manöverprov på Gelleråsen med en Minst en Literhoj..Vinner du så Swischar jag 10 000 kr no prob! :hjarta

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Manöverprov brukar inte köras i gegga vad jag vet men jag är förstås bara en gubbe.

Du får välja hoj.
Din MT09 borde du ju vara väl inkörd på?
Ok men du måste tänka på att jag är ju förmodligen lite äldre än va du är! :) Men Tyvärr så har du ingen chans ändå Junior! :blah MT09 kör min Son..;)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Haha rolig Du! Ok då Manöverprov på Gelleråsen med en Minst en Literhoj..Vinner du så Swischar jag 10 000 kr no prob! :hjarta

Vi pratade väl manöverprov nu va? Ska vi ställa upp konor där då eller? Inte för att jag tror du lär vara så snabb runt din favoritbana heller om du aldrig lagt omkull en hoj.

Jag tänkte dessutom att vi skulle sitta på samma hoj men ok,
Jag har en bandit 1200, duger den eller ska jag köpa en gammal gsx1100 från 1982 så att det blir lite rättvist?

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Vi pratade väl manöverprov nu va? Ska vi ställa upp konor där då eller? Inte för att jag tror du lär vara så snabb runt din favoritbana heller om du aldrig lagt omkull en hoj.

Jag tänkte dessutom att vi skulle sitta på samma hoj men ok,
Jag har en bandit 1200, duger den eller ska jag köpa en gammal gsx1100 från 1982 så att det blir lite rättvist?
Hm Bandit 1200 har man ju haft 90-tal!..Du har väl den första generationen? Va! Nä den duger inte! Men om du har kört Modd 2 ;) Så är den ju halvvass!..

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Så kontentan är att det inte finns någon konsensus om vad som är bäst eller ens om vad som är bra.

Köp en MT-07 eller XSR700 om du inte står ut med den förras estetik. De är favouriter bland dem som tar kort. Om än inte bland oss sporthojsstofiler.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA