Nybörjare

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Och när du tror att du känner dig hemma och behärkar hojen fortsätter du att ta det lungt tills du verkligen behärskar den. Glöm inte att trafikvana är minst lika viktigt för att förutse olyckor. Trafikvana med mc, bil är en helt annan sak.

nej det tror jag inte .. och sa aldrig att han skulle göra så heller.... men skrev att han kunde försöka göra så!
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Körkort är ett helvete! Kör bäst varje gång på uppvärmningen inför uppkörningen men sen slår det slint i skallen då det gäller, missar på saker som man aldrig gjort förr.

Haha det märkte jag när jag körde upp! Dock hade jag tur och hade en förstående kontrollant. Bland det första han sa: "Det gör inget att ni är nervösa grabbar, det vore fel på er om ni inte var det. Vi ser inte de enskilda missarna utan helheten i eran körning!" Det lugnade nerverna lite, men ändå fotade jag 2-3 ggr på krypkörningen och sköt iväg en kon i väjprovet. Men jag körde tydligen rätt bra i övrigt för jag fick kortet! :yoparty
 

Zion

---XXX---
Gick med
19 Jun 2007
Ort
I södra delarna av sydsvenska söderåsens södra slu
Hoj
En orange fattas två + en R6 Stunt
ehh man lär sig jag ägde en pocketbike innan jag köpte min första riktiga hoj 1000cc

jo det e klart man gör!
Men de e ju jävligt lätt att sitta här - Jo, såklart jag ska ta det lugnt!
Men sen är det juh något helt annat när man sitter på gixxern och hornen har växt ut till full size, med att gasreglage i högran som ger 176 km/h i 1:ans växel.

Eller har jag fel?
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
jo det e klart man gör!
Men de e ju jävligt lätt att sitta här - Jo, såklart jag ska ta det lugnt!
Men sen är det juh något helt annat när man sitter på gixxern och hornen har växt ut till full size, med att gasreglage i högran som ger 176 km/h i 1:ans växel.

Eller har jag fel?
hur ofta får man gashäng tur att man sluppit de:D
 

SwEpE

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2007
Ort
Borlänge
Hoj
R6 -07
Hej ja jag måste säga att du gjorde ett fint val är själv ny har åkt 200 mil nu med min r6 prova en k7 1000 gsxr tyckte det va lite väl mycket har haft mycket roliga lek saker som skoter och massa sånt men det tog priset så jag börja med en 600 nästa kliv blir nog en gsxr 750 :) men det är bara ta det lungt och ha respekt för grejorna tappar man respekten så slutar det nog illa det är väldigt inbjudande och svina med sån där cykel men värsta faran är andra bilar i trafiken så det är nog mitt tips håll ögorna på andra belister ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top