Håller med ovanstående. Köp nåt annat än ett slagskepp från åttiotalet...
Min första hoj var en Honda CB750 "SevenFifty" -99 bra pris på den och billig som fan att försäkra. Kostade för ett år sen ca 350 kr i månaden. Idag kör jag en Hornet 900 -03 den kostar 744 kr i månaden.
Försäkringarna är IF's märkesförsäkring så det funkar även på Triumph och BMW.
Tack för svaret! Har spanat in en Honda CB750 -94, som rullat 4713mil (de vill ha
29 000kr för den, får 3 mån. garanti)
Har den modellen några speciella sjukdomar?
Med dom blinkersserna!!!!!!!vet ju inte vilken prisklass du är ute efter men du verkar iaf vara ute efter en sporttouringhoj..
ja en nyare är inte såå mycket dyrare o en mindre modern 750 går ju nästan lika bra som en äldre 1000..
är du ute efter nå sportigare så finns ju allt möjligt o välja på.
kanske inte detta ex men den är llikn de du verka söka o en praktiskt hoj.. säkert hyffsad försäkring oså,
http://www.blocket.se/vi/13621261.htm?ca=4_s
är de bara försäkring du är ute efter så är de rätt med en -88 o nedåt. men då ställs ju en massa krav av försäkringsbolaget
kollar du på maskiner runt ca 80hk o kanske inte lika "sportig" så blir de ju hyffsat billigt..
några som e sportigare men inte så hk-stina.
sv650
trx850
bandit 600 650
finns säkert många fler.
Där är väl inget större fel på dem men det är absolut inget att hänga i julgranen. Suzuki Bandit är samma stuk och den är genomgående betydligt bättre och du hittar 14st på dussinet kring 30kkr på blocket. Annars kan du välja Yamaha XJ600, samma stuk och du får en bra för 25kkr.
Yamaha Xj600
http://www.blocket.se/vi/13114634.htm?ca=9_s
http://www.blocket.se/vi/13923441.htm?ca=9_s Ett verkligt klipp för 21000
tja du jag kör en suzuki GSX 600F och den är as bra som första hoj. De finns ju i 750.. min försäkring kostar 3500 om året och det är en helförsäkring!!! en rikigt fin hoj med bra drag i!
Okej, hur ligger de i försäkringspremie? Vilket bolag är billigast?
Är ute efter en schysst hoj som går att regga på mig, utan att den ska kosta skjortan (runt 4-5000/år verkar lagom). Jag är 22 år och bor i en liten håla^^ (tog körkortet för 7-8 veckor sen).
Bra cyklar att börja sin karriär på och som är av nyare snitt är bl a:
Sv 650
gsf 600/650
FZ6 N eller S
Hornet 600
ER6
Gsx 600/750f
Kolla totalekonomin. Som tidigare sagts; reparationer är inte gratis. Kan dessutom var billigare att försökra en hoj med färre Hk men av modernare snitt. Desutom ska du kanske sälja den också. Svårt att råda iofs när man inte har " alla fakta på bordet" men välj förnuftigt i början, annars blir karriären kort. Själv köpte jag just ny hoj och det var väl inte det mest förnuftiga man kan göra men är det kärlek så är det.
Kör så det ryker, men var smart, framförallt i trafiken.
Tack för svaret! Har spanat in en Honda CB750 -94, som rullat 4713mil (de vill ha
29 000kr för den, får 3 mån. garanti)
Har den modellen några speciella sjukdomar?
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|