Nygammal tråd: Var kommer era nick ifrån?

sportbike

fossil
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Well det är ju en story för sig, jobbade på Yamahacenter och vår datakille hade köpt ut en ny laptop till mig som han hjälpte mig konfigurera.
Jag stod på verkstan när han kom in och frågade vad jag ville ha för användarnamn på den.

Ehh, sa jag, då tittade han på mig och så tittade han på min R1:a som stod bredvid, sen skrev han "sportbike" och försvann ut igen.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Mitt nick kommer från första bågen efter mitt hoj-återfall på approximately x antal år.

Fick syn på en annons om en klassiker som stod o väntade någon mil vid sidan av min ordinarie väg hem från jobbet, och åkte dit.
Precis som jag längtat efter - en ZX7R i rätt årsspann och färsättning - som jag provkörde max 1000 meter innan jag skakade hand med ägaren.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Gillar gamla racingåkare - Surtees som nick här o Hailwood som mailadress
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Well det är ju en story för sig, jobbade på Yamahacenter och vår datakille hade köpt ut en ny laptop till mig som han hjälpte mig konfigurera.
Jag stod på verkstan när han kom in och frågade vad jag ville ha för användarnamn på den.

Ehh, sa jag, då tittade han på mig och så tittade han på min R1:a som stod bredvid, sen skrev han "sportbike" och försvann ut igen.
🥰
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tror min mamma hittade på det under graviditeten.
Hade hetat Hedvig om flicka.
Hade ni gillat va? 🤤
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Var dum, finnig tonåring och jobbade på att komma på ett bra internetnamn där på nittitalet. Lite sådär lagomt hEfftit som finniga tonåriga pojkar tycker. Får vara glad att det iaf inte är något med månar, vargar och torshammare på en gång. :hihi
Men, jag började använda Ulvhamne överallt på internet 96-97 nån gång tror jag (och namnet jag använde innan var ännu värre) men eftersom att jag använt det överallt i evigheter så har det helt enkelt fått hänga med.
Har använt ett par andra nick när jag vill vara lite anonym, men hittar man en ulvhamne nånstans på nätet så är det den här idioten som säger något dumt.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Ett gammalt internt nick från coverbands tiden. Har nån koppling till Charlie Watts i Rolling Stones, som jag inte minns.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Har alltid haft sjukt svårt att komma på vettiga nicks så i många år hade jag en tråkig trebokstavskombination som jag har för mig var från nått gammalt användarnamn från internets barndom.

För ett tag sen tog jag en paus från forumet på några månader, men längtade tillbaka efter ett tag. När jag kom tillbaka ville jag ha ett bättre nick. I första diskussionen jag gav mig in i fanns det en annan användare som hade totalt motsatt åsikt som mig. Följaktligen valde jag att göra ny entré med ett nick som var raka motsatsen till dennes.

Så man kan säga att det var en komplicerad process på närmare 15 år att komma fram till mitt nuvarande nick.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Mitt nick/handle är en förbannelse från forntiden då en större pojke, Magnus, på Ättekulla 'mobbade' mig lite lekfullt då jag heter Tomas. Några år senare när jag började hålla på med lite demo-scenande med hemdatorer, från början med gruppen North Star, kallade dom mig "Titan".

Men det tyckte jag var för töntigt så jag tog tjuren i hornen när Scoopex lyckades värva mig och bytte till det som ödet impuslivt kallat mig. Det fanns bara en sådan kraft i min historia - det var Magnus som döpte mig när han kallade mig "uncle tom", ibland "uncle", långt innan jag officiellt blev känd som det >> i bestämda kretsar.

Kan dessutom nämna något om min avatar som förknippats med nicket i ett antal år, det är en av dom två inbrottstjuvarna från spelet Bonanza Bros. (SEGA 1990) , (tror "Mobo" , dom har ingan namn i spelet utan Mobo & Robo är en efterkonstruktion för marknadsföring) som jag anser är något av det bästa som gjorts i genren. Man kan spela två samtidigt, Mobo är lång och smal, och Robo är den kortare och tjockare. Båda är flintiga så det fanns en viss likhet med mig den perioden jag behandlades för kanser.

Varsågoda
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
"doolar" kommer från Counterstrike-tiden runt 99-2000 där. Jag var rökare då och blev lite känd för att inte röka upp hela ciggen, utan slängde den halvrökt, det som då kallades för en dollarfimp. Jag fick det som smeknamn "dollar" eller "dollarfimp". Det var också viktigt att inte använda versaler då, så alltid doolar inte Doolar. :D

När jag skapade nick i spel blev det ofta "doolar" då allt med "dollar" såklart var taget. Allra första CS-nicket var dock [NWH]$fimp. Så blev det att jag köpte .se domänen doolar.se, och doolar är mitt nick typ överallt och har så varit i runt 25 år. :D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tog mitt efter favoritspelet GoW vid den tiden.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
I Internets barndom där nån gång -96 behövde jag ett tufft alias när man "chattade".
Min favvofilm var Terminator 2 så jag tog TERMINATOR.
Insåg ganska snabbt att det var både vanligt och töntigt.

Fanns en antihjälte seriefigur som hette Wunderbjarne, så jag tog första delen av namnet.
Det har hängt med sedan dess.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
AAAABQSGPq9p2dCuOIL7P2LfRVk7j1idBqHmm4dFdVL2zIEZEgVLvQXseVRuxcwyxvILIWrdRNgzjiXblfivUnE_o7bN_r7Rj9PSK99m.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top