Nygammal tråd: Var kommer era nick ifrån?

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås, Nitta
Hoj
ingen just nu
tingeling_66680 skrev:
...och 66680 é mitt hemnummer :p *S*

Helvete, anknytning 80?

Mitt är både en bön, "Skär senare (inte nu) och en ljudförvanskning av See Ya Later....

Fast i min ålder ska det väl snart vara Seizure som i stroke... Även om rundingsmärke kan intyga att det kan man få närsomhelst... Hoppas du blir bättre. :tummenupp
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Seizure Later skrev:
Helvete, anknytning 80?

Mitt är både en bön, "Skär senare (inte nu) och en ljudförvanskning av See Ya Later....

Fast i min ålder ska det väl snart vara Seizure som i stroke... Även om rundingsmärke kan intyga att det kan man få närsomhelst... Hoppas du blir bättre. :tummenupp

80? :confused:
Nä vi här i Malmoe har 040 såvitt jag vet *S*
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Lobo...kommer från den ballaste seriefiguren genom tiderna.....Gixxer....jaa....var kan det komma ifrån....... :bow
 

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Cectek Quadrift
Jaha, tja... om ingen gissat det så kommer mitt från Livsmedelsverkets fina kampanj förra våren. =)

Glöm dock inte att akrylamid fortf. är cancerframkallande på möss! =)
 

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
[Akryl]*Amid skrev:
Jaha, tja... om ingen gissat det så kommer mitt från Livsmedelsverkets fina kampanj förra våren. =)

Glöm dock inte att akrylamid fortf. är cancerframkallande på möss! =)

Så man skulle kunna säga att du går runt och ger små söta möss cancer?
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Seizure Later skrev:
Helvete, anknytning 80?

Mitt är både en bön, "Skär senare (inte nu) och en ljudförvanskning av See Ya Later....

Fast i min ålder ska det väl snart vara Seizure som i stroke... Även om rundingsmärke kan intyga att det kan man få närsomhelst... Hoppas du blir bättre. :tummenupp

Tack så mycket, det är jag redan, bättre alltså. Grattis på dig förresten, gamle man. :)

/A
 
Last edited:

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Ingen för tillfället
Själv har jag förtjänat mitt nick (lång historia), men kontentan är att jag gillar att spränga saker, allt och alla, det har även hänt att lagkamrater kan stryka med ibland :rolleyes:
 

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Älvsbyn
Hoj
K5 tusen
Första delen av efternamnet, Lastumäki, betyder - i det närmsta man kan komma från finskan: hyvelspån, hyvlad i träfiberns längdriktning så det blir en snygg, lång "knorr". (Finns inget bättre i svenskan, vad jag vet i alla fall) Kan också betyda chip eller chips. Phuui, tror jag fick med ungefär betydelsen där...

/lastu
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vet inte varför jag valde just det jag valde, men Zeb står ju för saker, alla vet vem han är, sen att jag inte är 2 meter lång och stel i lederna är en annan femma....

//jaG
 

Grodögat

Mr TJT
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Staff
Hoj
En vit/Blå
Många tyckte att framlampan på min gamla Mc liknade ett grodöga.....Vad tycker ni?
 

Bifogat

  • böörn.jpg
    böörn.jpg
    27 KB · Visningar: 97

outsider

hojjen skrot, jag lika så.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg/ hisingen/ på gatan
Hoj
BMW R1200 ST -05
outsider = utomstående/utanför
det var som så att när jag först blev med dragen till årets sporthojsfest i GBG 2003 (var bostads innehavare för vissa på festen) så var jag fast inbiten på glidare, på festen blev jag övertalad till att logga in mej på sporthoj, som jag givetvis gjorde dagen efter med tanke på åt vilken typ av mc som jag lutade mot HD :rodnar så var jag en självklar outsider :) dock har jag börjat få rätsida på mitt sinne å därför har jag bestält en yamaha tdm 900 -03 som kommer troligen på fredag viserligen ingen sporthoj men inte heller en glidare :rolleyes:
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Mitt nick tog jag för sisådär 6 år sen lr nåt. hittade det i nån bok. det betyder den enda eller den rätta på latin. Å de e ju sant så...
 

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Spånga
Hoj
KTM
Brukar kallas för Cosmo av vänner.
Kommer från Kramer i Seinfeld. Han heter Cosmo i förnamn. Det tyckte jag påminde så mycket om honom så det fick bli cosmo för dem...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Den här får vi återuppliva❗️


Hette Maverick_750RR först men ändrade till Mavve efter kraschen. Maverick, för att TOP GUN är cool och 750RR för att ZXR750R var drömhojen.
Nåt gick fel vid bytet så jag hade båda kontona samtidigt ett tag och det var hysteriskt roligt att argumentera emot dessa 2 profilerna i en tråd. 🤭
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top