Jag heter Lasse
Bara 4 hjul.
- Gick med
- 19 Jun 2003
- Ort
- Västerås
- Hoj
- Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Kan tipsa om att Yamaha har gjort och fortfarande gör toppar åt Toyota.
det där e ju en blanding av en benelli tornado och den befintliga rettan ju, ful som stryk var den också.Teo skrev:2180419M1 och R1 är två helt olika cycklar.
mer och mer säger att den faktiskt kommer se ut snarlikt den där bilden.Teo skrev:2180414Spekulationerna börjar tidigt. Hoppas de är ute och cyckar
Swedie skrev:2180792mer och mer säger att den faktiskt kommer se ut snarlikt den där bilden.
Motorcycle News (MCN) i england har en artikel om nya R1an där den bilden används och en heldel detaljer gås igenom.
Jag köper den hursomhelst, för CHASSITs skull och att det är en Yamaha. Go Yamaha
Det var VVT jag tänkte på, tackOzzian skrev:Ang den variabla ventilmekanismen:
Så vitt jag vet så är inte Toyotas (eller Hondas) grejor det samma som Yamahas. Toyota kör med två kamlober med olika lyft där den höglyftande kopplas in vid ett visst varvtal samt på de mer avancerade, även ett system som ändrar timingen på kammen.
Vi får hålla tummarna för att bilden inte stämmer, fronten var extremt full och tidigare R1r har ju sett bra ut.Swedie skrev:2180792mer och mer säger att den faktiskt kommer se ut snarlikt den där bilden. Motorcycle News (MCN) i england har en artikel om nya R1an där den bilden används och en heldel detaljer gås igenom.
MagnusK skrev:2181026variabla kamlyft måste ju plocka bort visst behov av avgasventil då man kan minska överlappet vid låga varvtal, säkerligen en design för att fixa mer/samma effekt med mindre utsläpp på lägre och medelvarvtal. Är igentligen detta som VTEC gör.
Dr.Bike skrev:2181053
Insug fram och blåsen bakåt verkar ju naturligt. Det har det iaf varit i Dragrace i många år, och de pöjkera vetla hur man hittar hästar. Lite varmt om ars.... ja.
xyx skrev:2181089Var ser du det? Kanske står i texten som jag inte orkat läsa..
Men på skisserna är allt vänt som vanligt, insug bak och utblås fram.
Hade de fått bukt med kylningen så hade ju omvänt varit klart respektingivande!
R-1000 skrev:2181017Den här var ju inte så dum =)
Skönt att de har kvar bromsarnaFred00 skrev:2181858Detta är tydligen 2007 års R1 enligt mycket säkra källor!
hehe undrar bara vart man fäller ut landnigsstället ifrån när man ska landa?Fred00 skrev:2181858Detta är tydligen 2007 års R1 enligt mycket säkra källor!
Fred00 skrev:2181858Detta är tydligen 2007 års R1 enligt mycket säkra källor!
Han får nog dumpa knäpuckarna tror jag ..Fred00 skrev:2181858Detta är tydligen 2007 års R1 enligt mycket säkra källor!
Mam skrev:2182769Redan förra året pratades det om big bang motor till 2007.. från folk som jobbade med Yamaha...
Teo skrev:2180419M1 och R1 är två helt olika cycklar.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |