Nr:18
Snabbare än Don Queer
- Gick med
- 6 Mar 2003
Självklart kan man dra momsen på något som man använder i en verksamhet. Däremot kräver skattemyndigheten att det ÄR en verksamhet, så de pengar man får in betalar man moms på.
Sedan om man vill slippa all kontakt med ekonomiskt bestraffande myndigheter så får man köpa sin hoj utomlands. Jag köpte många hojar som jag hämtade hos europaagenten i Amsterdam, men den var då beställd av den nationella agenten i annat europeiskt land. Vet ej om det fortfarande pågår liknande förfaranden, så jag utesluter detaljerna![]()
Vet du nåt som inte skattemyndigheten vet? Står uttryckligen att man INTE får dra moms på en hoj, om man inte använder den som likbil, taxi, körskoleutbildning, för uthyrning eller som återförsäljare. Kan det bli klarare? Har hört om den variant du talar om, att importera, det funkar fortfarande. Då köper man från ett annat land, den försäljaren drar av momsen i det landet och själv lägger man inte på moms i sverige. Problemet är att den dag man säljer får den som vill regga in hojen pröjsa moms som om hojen var ny.