Nyköping

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Låter kalas! Alla oavsett körvana är givetvis välkomna att hänga med, ju fler desto roligare! Jag är redo att åka vid 15 tiden imorn!

Ska vi ses kl 15.15 vid ST1 macken norrköpingsvägen? Eller senare om fler vill hänga på? :)



Det är väl klart att jag vill hjälpa till, är ju så skoj med en tjej som vill åka! :) Det är bara att pm:a nummer och hör av er när ni vill åka ut till Brandholmen.



Önskar att jag oxå kunde hänga med, men har i något svagt ögonblick anmält mig att springa Vårruset i Norrköping i kväll! Visserligen bara 5 km men är ju hyfsat varmt. Hoppas man inte svimmar! :D

Hoppas ni får en fin sväng i kväll! :hojsmilie


Åka imorn? Samling vid ST1 macken kl 15.15 eller senare?, några som är sugna att hänga på? Kom igen nu! :banana:banana

Bara ta hojen till peking och springa i skinnstället? ;D
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tack för en skön tur idag, trevligt med lite middag i Trosa oxå!
Hänger kanske på imorgon kväll oxå om vi inte ska till Uppsala.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Hej hej!

Kommer du/ni idag o åker med? Har ni fått tillståndet nu? :)

Jag kommer, Sofia stannar hemma. Vi har efter mycket om och men lyckats få en screenprint av hur det ser ut i Transportstyrelsens datorer, jag är godkänd och klar handledare. Dock så ersätter inte det handledarpapperna som man måste ha med sig vid färd, som du säkert vet. Vi kan köra med pappret som vi har fått men blir vi stoppade så riskerar vi böter dock så blir det inga problem med lämpat. Böter blir det för att vi saknar rätt papper. Så jag skulle kunna tro att det beror på vilket humör polisen som kanske stoppar oss är på.:va
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Halloj ! Är det nån som är sugen på att åka imorgon? Lite lugnt och trevligt tempo passar mig bra. Har mest åkt söderöver, men inte så mycket i Nyk trakten, så det vore kul!
mvh /T
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Halloj ! Är det nån som är sugen på att åka imorgon? Lite lugnt och trevligt tempo passar mig bra. Har mest åkt söderöver, men inte så mycket i Nyk trakten, så det vore kul!
mvh /T

Jag och tjejen ska åka till Uppsala imorgon men jag hänger gärna på en annan gång.
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Jag och tjejen ska åka till Uppsala imorgon men jag hänger gärna på en annan gång.

Japp, det vore kul att få en guidad tur häromkring!
Har ni nåt speciellt ställe ni brukar utgå ifrån?
Tänkte kanske åka ner till Statoil till 10 eller så och tanka, få se om nån kommer dit kanske?
/T
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Tack för en trevlig samåkning ikväll!
Alltid lika kul! :)
Hoppas att ni andra inte tycker att det är för tråkigt o segt att ha en rookie med på turerna?!

Blir kanske en sväng imorn, men inte så tidigt! Vill ha sovmorgon :)

Funderar på o åka till Järfälla och SMC:s knix kurs på söndag, är det någon som är sugen på o följa med?? :banana

Nu blev det ett glas rött o lite godis! :)
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Aja, det verkar inte vara nån som känner för en tur, så det får väl bli en annan gång kanske.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tack för en trevlig samåkning ikväll!
Alltid lika kul! :)
Hoppas att ni andra inte tycker att det är för tråkigt o segt att ha en rookie med på turerna?!

Blir kanske en sväng imorn, men inte så tidigt! Vill ha sovmorgon :)

Funderar på o åka till Järfälla och SMC:s knix kurs på söndag, är det någon som är sugen på o följa med?? :banana

Nu blev det ett glas rött o lite godis! :)

Trevligt som alltid på våra turer tycker jag. Tycker att det går alldeles utmärkt att åka lite lugnare oxå man behöver inte gasa jämt.
Nu ska vi gå och lägga oss det är ju en stor dag imorgon för Sofia, premiärtur med mc på almänväg. Önska oss lycka till.
Ulflj hoppas att det gick bra med hojen och att du kom hem ordentligt. Blev det något åka för din del?
 

Gurkans

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
yamaha xj6 -09/yamaha WR250R -08
Ja tack för en skoj tur igår!

riktigt kul o va ett par stycken :tummenupp

idag kommer de bli lite fotboll o massa annat smått o gott så hinner nog

inte med nån tur idag! :banana:banana
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
kom ni till strängnäs sen? =)
Gick bra med hojen, var bara o tvätta den, värre med högerdojjan, den är efter en tvätt fortfarande inte sig riktigt lik... =)
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
kom ni till strängnäs sen? =)
Gick bra med hojen, var bara o tvätta den, värre med högerdojjan, den är efter en tvätt fortfarande inte sig riktigt lik... =)

Vi åkte till Mariefred= käka/fika där sen vidare mot Strängnäs o sen över Malmköping o hem! Var tillbaka i nyköping ca: 21.15! En riktigt trevlig tur! :)

Hoppas vi kan samlas o åka snart igen! :)
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Aja, det verkar inte vara nån som känner för en tur, så det får väl bli en annan gång kanske.

Jag hakar gärna på så fort jag bytt bakdäck. Ska försöka få ordning på det på något sätt så fort som möjligt. :tummenupp

Nån som har något tips på billiga, och/eller prisvärda däck, och vart i från jag ska få tag i dem? Bra onlineshoppar? Motorhuset? Annat?

Tips mottages varmt :)
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Jag hakar gärna på så fort jag bytt bakdäck. Ska försöka få ordning på det på något sätt så fort som möjligt. :tummenupp

Nån som har något tips på billiga, och/eller prisvärda däck, och vart i från jag ska få tag i dem? Bra onlineshoppar? Motorhuset? Annat?

Tips mottages varmt :)

Motorhuset har tidigare sålt beggade rejsdäck, har funkat bra för mig. Vet dock inte hur det är med tillgången så här dags på säsongen.
Har du nåt däck så kan jag hjälpa dig att lägga om, så spar du pengar.
mvh /T
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag hakar gärna på så fort jag bytt bakdäck. Ska försöka få ordning på det på något sätt så fort som möjligt. :tummenupp

Nån som har något tips på billiga, och/eller prisvärda däck, och vart i från jag ska få tag i dem? Bra onlineshoppar? Motorhuset? Annat?

Tips mottages varmt :)

Bytte precis mitt bakdäck på Motorhuset. Jag betalade 1200 kr omlagt och klart på lös fälg för ett begagnat bakdäck (kört 20 min på bana).
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top