Nyköping

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2009, Yamaha R6
prova byt ventilhatt bara, har haft samma problem, va bara ventilhatten som va missbildad typ.:tummenupp
Lämnade in fälgen på Motorhuset idag vid 11 men de lyckades inte hitta var det smög ut luft. Så jag får tyvärr vänta till på måndag :( Men ha en trevlig tur på söndag om det blir någon åkning.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Tack för erbjudandet men tyvärr så är fälgen kvar på Motorhuset och dom har stängt till på måndag. Så jag kommer inte åt den. Men jag jobbar hela helgen så det är inte hela världen. Tack igen gör erbjudandet.
Inga problem, det ser ändå ut att bli riktigt skitväder så det kanske skulle kännas bättre att jobba :D

Uppdatering, Söndagskörning:
Prognos och radar säger att det ska klarna fram åt lunch men frågan är hur fort det torkar upp? Kan e,v bli en tur fram åt kvällen.
 
Last edited:

Gatman

Who the heck is Batman?
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Gatpod ZX6R edition
Inga problem, det ser ändå ut att bli riktigt skitväder så det kanske skulle kännas bättre att jobba :D

Uppdatering, Söndagskörning:
Prognos och radar säger att det ska klarna fram åt lunch men frågan är hur fort det torkar upp? Kan e,v bli en tur fram åt kvällen.

Låter som en plan, det är väl bara avvakta lite. Enligt yr ska det till och med bli sol idag :) Mer sånt.

Håller koll på tråden, annars har du mitt nummer eller ska jag skicka det igen?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
ÄNDRADE PLANER!

Vädret är fortfarande ostadigt (och jag har just tvättat hojen :) så vi.. Ja, eller iaf jag och Gatman skjuter på körningen till Måndag eller Tisdag då vädret verkar bli bättre. Sorry för det snabba "lappkastet", hoppas ingen mer har nappat på körningen än?

Jag har ditt nr.
Både SMHI och YR luras lite, enl radar skulle det vara fint nu men det kanske bara är lokalt här i Oxelösund det inte stämmer? Ser faktiskt lite ljusare ut över Nyk, stämmer det? :)

Om inget katastrofalt inträffar så borde det vara hyfsat torrt till 17.30 :tummenupp

Jag är vid ST1 17.30 så får vi se om någon mer dyker upp.
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Idag när jag pratade med Motorhuset så fick jag bekräftat vad som hade hänt med mitt bakhjul. Det var punktering (ett litet hål mitt på slitbanan). Han köra några futtiga mil på det däcket sen var det bara att slänga. Dom krängde på ett nytt åt mig utan kostnad vilket var snällt men det svider lite att jag fick slänga ett sprillans nytt däck (1650 kr) efter bara ca 5 mil eller vad det vart.

Blir det någon åkning imorgon om vädret tillåter?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jodå fast det blir framåt kvällen isf.
Typ 18:30 om det kan passa? :)
(Edit: Ändrad tid, vi samlas 18.00)

Jäkligt trist med däcket, har råkat ut för exakt samma sak, fast då körde de i en tätningskorv och det funkade till nöds fast inte att rekommendera
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jodå fast det blir framåt kvällen isf.
Typ 18:30 om det kan passa? :)

Jäkligt trist med däcket, har råkat ut för exakt samma sak, fast då körde de i en tätningskorv och det funkade till nöds fast inte att rekommendera

Nja jag kollade med en däck firma om det skulle kunna gå att laga. Det skulle gå men det var inget dem rekommenderade på en R hoj. Har sparat däcket men tror inte att jag kommer använda det. Kan kanske ge det till någon som kör lite mindre aktivt!? Tänkte först laga det och ge det till Sofia men tror inte att däcket (180/55/17) passar på hennes ER6:a?

Jasså det blir ingen körning förrän vid 18:30. Är ledig hela dagen så jag tror att det blir en runda lite tidigare för min del, tar kanske med mig Sofia ut så hon får övningsköra lite.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nja jag kollade med en däck firma om det skulle kunna gå att laga. Det skulle gå men det var inget dem rekommenderade på en R hoj. Har sparat däcket men tror inte att jag kommer använda det. Kan kanske ge det till någon som kör lite mindre aktivt!? Tänkte först laga det och ge det till Sofia men tror inte att däcket (180/55/17) passar på hennes ER6:a?

Jasså det blir ingen körning förrän vid 18:30. Är ledig hela dagen så jag tror att det blir en runda lite tidigare för min del, tar kanske med mig Sofia ut så hon får övningsköra lite.
Nej du har rätt, däck är inget att chansa med, förutsatt att det inte gäller en skottkärra :)

Skönt att vara ledig va? Jo jag förstår att du vill ut när vädret är ok.
Det går att pressa tiden till 18.00 i stället, fast det gör nog ingen skillnad för dej, antar jag, fast vi samlas 18.00 vid jet leningsväg så får vi se hur många som vill och kan hänga med.
 
Last edited:

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Men fan vad otur du har då crazy ninja '(

Jag kanske är på en sväng imorgon kväll. Återkommer imorgon på dagen. Kanske lurar med nån mer, får se...
 

Gatman

Who the heck is Batman?
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Gatpod ZX6R edition
Idag när jag pratade med Motorhuset så fick jag bekräftat vad som hade hänt med mitt bakhjul. Det var punktering (ett litet hål mitt på slitbanan). Han köra några futtiga mil på det däcket sen var det bara att slänga. Dom krängde på ett nytt åt mig utan kostnad vilket var snällt men det svider lite att jag fick slänga ett sprillans nytt däck (1650 kr) efter bara ca 5 mil eller vad det vart.

Va?? Finns det ingen sorts garanti på dem?

[/QUOTE]Jasså det blir ingen körning förrän vid 18:30. Är ledig hela dagen så jag tror att det blir en runda lite tidigare för min del, tar kanske med mig Sofia ut så hon får övningsköra lite.[/QUOTE]

Vi ska till Vagnhärad idag, ska vara där vid 13 tiden ungefär. Min bror kommer dit också o han är inte världens bästa på att passa tider. om ni ska åka den vägen så kan ni få sällskap.

Pm:ar mitt nummer.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Va?? Finns det ingen sorts garanti på dem?
Jasså det blir ingen körning förrän vid 18:30. Är ledig hela dagen så jag tror att det blir en runda lite tidigare för min del, tar kanske med mig Sofia ut så hon får övningsköra lite.[/QUOTE]

Vi ska till Vagnhärad idag, ska vara där vid 13 tiden ungefär. Min bror kommer dit också o han är inte världens bästa på att passa tider. om ni ska åka den vägen så kan ni få sällskap.

Pm:ar mitt nummer.[/QUOTE]

Tack för erbjudandet men vi tar nog en sväng söder ut lite senare.

Kommer kanske ikväll oxå om jag hinner :)
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Lite sista minutenuppdatering.

Målet blir söderköping och för att hinna med färjan åker vi 17.50 från jet. annars är det ju bara att köra direkt till färjan så möts vi där :tummenupp
 

Jeensa

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R6 2003
Hej hej,, såg en svart sporthoj åkande utanför ärila mot Nyköping idag runt kl 19.00. Lyckades få en film på en fin sväng ;) Vem var det?
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Halloj allihop, tänkte bara skriva att jag kommer flytta ner till Nyköping lite senare då man skaffat jobb o lägenhet osv. Trivs enormt bra där och hatar att bo i norrland.

Sist jag var ner med Hojen slutade det dock inte väl, blev ett dike i 70-80 o en skrotad hoj. Så går det då man har för lite erfarenhet på kurvor och får panik.

Finns det några motard-åkande människor här med?
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Välkommen till Nyköping framöver då. :) bättre lycka med hojandet den här gången ;) finns säkert lite motardbusar här i stan, känner bara en dock o hans hoj verkar mest stå på verkstaden, haha.

Halloj allihop, tänkte bara skriva att jag kommer flytta ner till Nyköping lite senare då man skaffat jobb o lägenhet osv. Trivs enormt bra där och hatar att bo i norrland.

Sist jag var ner med Hojen slutade det dock inte väl, blev ett dike i 70-80 o en skrotad hoj. Så går det då man har för lite erfarenhet på kurvor och får panik.

Finns det några motard-åkande människor här med?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top