Nyköping

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Om någon har nummer till de som skulle ut kan ni dra ett mess om att jag inte kommer. Fick akut förhinder (kroppsskada).
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
wot, vad har hänt?

En gammal tant bromsade in lite väl hastigt nät jag låg bakom med endron. Tittade just då bakåt så när jag titta fram igen hade jag 50 cm kvar till bilen. Small så in i helvete. 3 sprickor i handen så det blir gips i 4 veckor.

Lustigt hur man tänker. Jag ville mest bli klar med försäkringsbiten så jag skulle hinna ut på körningen. Men så övertala tanterna mig att åka upp till akuten. 5,5 timmar tog det för dem att konstatera att den inte var bruten. Sen ringde de imorse och ändra sig.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Vi är några som tänker ut och köra i kväll.

Är det inte för varmt så tar vi först ett stopp i Nyk-hamn för att sedan fara vidare.

Hur vi åker anpassas lite efter tiden vi kommer i väg men ett förslag är Trosa där vi kan fika/käka och sedan fara vidare över vagnhärad, Gnesta och en tur över Östemalma (Nyköpingstraktens egen mini-bulten :) )

Det är som sagt helt öppet, så exakt väg bestäms på plats.


Samling kl 18:00 vid Jet Leningsväg (hamnen)
.
 

Gatman

Who the heck is Batman?
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Gatpod ZX6R edition
Jag hoppas att vi kan hinna hem tills dess. Om ni drar till hamnen kan ni väl tjoa till, då kan det finnas lite extra tid för oss att hinna hem o svida om till kostymerna och ta oss ner. :Bugar :Bugar :Bugar
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Vi är några som tänker ut och köra i kväll.

Är det inte för varmt så tar vi först ett stopp i Nyk-hamn för att sedan fara vidare.

Hur vi åker anpassas lite efter tiden vi kommer i väg men ett förslag är Trosa där vi kan fika/käka och sedan fara vidare över vagnhärad, Gnesta och en tur över Östemalma (Nyköpingstraktens egen mini-bulten :) )

Det är som sagt helt öppet, så exakt väg bestäms på plats.


Samling kl 18:00 vid Jet Leningsväg (hamnen)
.

Jag kanske kommer förbi. Måste få ditt mitt nya bakdäck innan bara.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Gatman, vi håller dej underrättad om vad som händer.

Crazy N, Med största sannolikhet drar vi först till hamnen en stund innan vi sticker, jag PMar mitt mobnr så kan du ju höra av dej ifall det blir precis på håret till 18:00.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag kommer oxå! Nu sitter nya bakdäcket på efter lite slit och mycket svett...
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Det blev en lagom runda i går kväll, kul att så pass många kunde hänga med, trots ganska kort varsel.. Alltid roligt med trevligt sällskap :tummenupp

Jonte: Hoppas det ordnar sej med hand och hoj.
Tur i oturen att det inte var Millen du körde, särskillt med tanke på Aprilias ibland usla reservdelsleveranser :näsblod
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Det blev en lagom runda i går kväll, kul att så pass många kunde hänga med, trots ganska kort varsel.. Alltid roligt med trevligt sällskap :tummenupp

Jonte: Hoppas det ordnar sej med hand och hoj.
Tur i oturen att det inte var Millen du körde, särskillt med tanke på Aprilias ibland usla reservdelsleveranser :näsblod

Ja det blev en helt okej runda. Tyvärr så fick jag pyspunka på mitt splitter nya bakdäck men men det är sånt som händer.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ja det blev en helt okej runda. Tyvärr så fick jag pyspunka på mitt splitter nya bakdäck men men det är sånt som händer.
Pyspunka? i slitbanan eller vid fälghornet?
Har råkat ut för det en enda gång och då lossade de däcket och roterade det lite på fälgen, sen var det ok igen.
Har du fått det fixat eller måste du vänta till måndag?
 

Gatman

Who the heck is Batman?
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Gatpod ZX6R edition
Ja det blev en helt okej runda. Tyvärr så fick jag pyspunka på mitt splitter nya bakdäck men men det är sånt som händer.

Gah, vad trist.. Köp ingen lott. :)



Är det några som ska ut på sönda och åka lite?

Hjälper en kompis att flytta imorgon i norrköping så det lär inte bli någe åka då.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Gah, vad trist.. Köp ingen lott. :)
Är det några som ska ut på sönda och åka lite?
Hjälper en kompis att flytta imorgon i norrköping så det lär inte bli någe åka då.
Det är nog högst troligt att det blir körning på Söndag, vet några till som är sugna, det är förstås vädret som avgör, mer info senare.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Pyspunka? i slitbanan eller vid fälghornet?
Har råkat ut för det en enda gång och då lossade de däcket och roterade det lite på fälgen, sen var det ok igen.
Har du fått det fixat eller måste du vänta till måndag?

Lämnade in fälgen på Motorhuset idag vid 11 men de lyckades inte hitta var det smög ut luft. Så jag får tyvärr vänta till på måndag :( Men ha en trevlig tur på söndag om det blir någon åkning.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Lämnade in fälgen på Motorhuset idag vid 11 men de lyckades inte hitta var det smög ut luft. Så jag får tyvärr vänta till på måndag :( Men ha en trevlig tur på söndag om det blir någon åkning.
Men va fan det är ju inte ens kul, luften går alltså ut medan du kör?
Jag kommer vara inne vid hamnen och fota jänkebilar på förmiddagen (börjar 10.00) men jag kan försöka hjälpa dej efter det, om du vill, fast då får du ta dej till Oxelösund :)

Jag har för mej jag PMade mitt mobilnr i onsdags?
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Men va fan det är ju inte ens kul, luften går alltså ut medan du kör?
Jag kommer vara inne vid hamnen och fota jänkebilar på förmiddagen (börjar 10.00) men jag kan försöka hjälpa dej efter det, om du vill, fast då får du ta dej till Oxelösund :)

Jag har för mej jag PMade mitt mobilnr i onsdags?

Tack för erbjudandet men tyvärr så är fälgen kvar på Motorhuset och dom har stängt till på måndag. Så jag kommer inte åt den. Men jag jobbar hela helgen så det är inte hela världen. Tack igen gör erbjudandet.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top