Nyköping

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
jag var med:( läs olyckstråden för mer info, ska försöka ta mig tillbaka på hojen men kommer nog ta några veckor innan jag känner mig säker igen.. hoppas på fler samåkningar med bra slut, till alla mc åkare vill jag bara säga att VAR RÄDDA OM ER.. R.I.P Micke

Så sorgligt, jag beklagar verkligen det inträffade :( Hoppas att du repar dig.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
jag var med:( läs olyckstråden för mer info, ska försöka ta mig tillbaka på hojen men kommer nog ta några veckor innan jag känner mig säker igen.. hoppas på fler samåkningar med bra slut, till alla mc åkare vill jag bara säga att VAR RÄDDA OM ER.. R.I.P Micke

Alltid tråkigt att höra om sånt här, beklagar verkligen. Hoppas att du kan känna dig säker nog att köra hoj snart igen. :(
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tack för idag grabbar! Riktigt najs :tummenupp

Drabbades av ett akut fall av rastlöshet och träsmak i arslet på vägen hem så jag bestämde mig för att göra processen kort och gasa på :)

Tack själv för en skön dag på banan.
Kände oxå av den här rastlösheten som du pratar om vilket resulterade i att jag oxå drog på men resultatet av det blev bara att jag gick ont i nacken.
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
jag var med:( läs olyckstråden för mer info, ska försöka ta mig tillbaka på hojen men kommer nog ta några veckor innan jag känner mig säker igen.. hoppas på fler samåkningar med bra slut, till alla mc åkare vill jag bara säga att VAR RÄDDA OM ER.. R.I.P Micke

Nej fy fan va jävla hemskt! :( beklagar verkligen :(
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
jag var med:( läs olyckstråden för mer info, ska försöka ta mig tillbaka på hojen men kommer nog ta några veckor innan jag känner mig säker igen.. hoppas på fler samåkningar med bra slut, till alla mc åkare vill jag bara säga att VAR RÄDDA OM ER.. R.I.P Micke

Jobbig läsning, hoppas du repar dig och kommer upp på hojen snart.
Beklagar verkligen det intfäffade.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Någon här i Nyköping eller i närområdet som har tid och lust att hjälpa mig att byta bromsvätska, eller vad det nu heter?

När vi var och körde på Mantorp igår så märkte jag att frambromsen tog längre och längre in.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Någon här i Nyköping eller i närområdet som har tid och lust att hjälpa mig att byta bromsvätska, eller vad det nu heter?

När vi var och körde på Mantorp igår så märkte jag att frambromsen tog längre och längre in.

Beror på hur seriös du vill vara. Enklast om man har en sån där sug som suger ut den gamla oljan. Annars är det bara att fylla koppen och pumpa. Du kan komma förbi klubben när jag sätter tillbaka gaffelbenen.

Hur blir det med körning i helgen. Jag vill köra om det blir sol.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Beror på hur seriös du vill vara. Enklast om man har en sån där sug som suger ut den gamla oljan. Annars är det bara att fylla koppen och pumpa. Du kan komma förbi klubben när jag sätter tillbaka gaffelbenen.

Hur blir det med körning i helgen. Jag vill köra om det blir sol.

Jag vet inte hur man ska gå tillväga men jag hade väl tänkte göra det så ordentligt som möjligt, det vill säga byta ut oljan som är i nu och sedan i med helt ny fräsch olja och därefter lufta hela systemet.
Jag tror aldrig att broms vätska/oljan är byt på den här cykeln, när jag köpte den hade den rullat 300 mil och nu har den rullat 1600 mil och jag har iaf aldrig byt broms vätska/olja. :va
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag vet inte hur man ska gå tillväga men jag hade väl tänkte göra det så ordentligt som möjligt, det vill säga byta ut oljan som är i nu och sedan i med helt ny fräsch olja och därefter lufta hela systemet.
Jag tror aldrig att broms vätska/oljan är byt på den här cykeln, när jag köpte den hade den rullat 300 mil och nu har den rullat 1600 mil och jag har iaf aldrig byt broms vätska/olja. :va

Har du servat den på verkstad lär dom ha bytt vätskan.
Pumpar man igenom några deciliter uppifrån har man ju i stort sett bytt all vätska, ska du tömma det helt är det en del jobb, och mer att lufta sen.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Har du servat den på verkstad lär dom ha bytt vätskan.
Pumpar man igenom några deciliter uppifrån har man ju i stort sett bytt all vätska, ska du tömma det helt är det en del jobb, och mer att lufta sen.

Det är säkert så att dom har byt vätskan när den har varit inne på service. Ok så om man inte byter till helt ny vätska då kan man alltså bara fylla på i koppen? Men var ska jag öppna för att kunna släppa ut den gamla vätskan och hur hör jag för att lufta?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Har du servat den på verkstad lär dom ha bytt vätskan.
Pumpar man igenom några deciliter uppifrån har man ju i stort sett bytt all vätska, ska du tömma det helt är det en del jobb, och mer att lufta sen.

Jag har aldrig lämnat in något på service men jag har svårt att tro det skulle ingå i tusen mil service.

Det är säkert så att dom har byt vätskan när den har varit inne på service. Ok så om man inte byter till helt ny vätska då kan man alltså bara fylla på i koppen? Men var ska jag öppna för att kunna släppa ut den gamla vätskan och hur hör jag för att lufta?

Du ska inte tömma ut den gamla. Man suger ut den gamla när man häller på ny. Antingen genom en vakumsug eller genom att pumpa. Kom ner till klubben när jag sätter dit gaffelbenen så hjälper jag dig. Alt. ring Motorhuset.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag har aldrig lämnat in något på service men jag har svårt att tro det skulle ingå i tusen mil service.



Du ska inte tömma ut den gamla. Man suger ut den gamla när man häller på ny. Antingen genom en vakumsug eller genom att pumpa. Kom ner till klubben när jag sätter dit gaffelbenen så hjälper jag dig. Alt. ring Motorhuset.

Har du grejer ner hos er för att fixa det? När tänkte du montera tillbaka gaffelbenet?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Har du grejer ner hos er för att fixa det? När tänkte du montera tillbaka gaffelbenet?

Det behövs bara olja och 30 cm 6 mm transparant slang. Slang kan vi ha men hittar du någon är det bra. Tror det blir senare ikväll när per berg är klar med gaffeln.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag har aldrig lämnat in något på service men jag har svårt att tro det skulle ingå i tusen mil service.

Honda byter iaf varje gång jag har haft min blejd inne med 600 intervall, lite krystat när det är två gånger per år, men jag har alltid fräsh vätska iaf =) (möjligt att det bara är för att tjäna extra eller att dom tycker det är viktigare på en sporthoj;)

Du ska inte tömma ut den gamla. Man suger ut den gamla när man häller på ny. Antingen genom en vakumsug eller genom att pumpa. Kom ner till klubben när jag sätter dit gaffelbenen så hjälper jag dig. Alt. ring Motorhuset.

fast när du pumpar med bromshandtaget _trycker_ du ju ut vätskan ur systemet ;)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Har dom en sån här slang som man ska ha på NA Svensson? Var hittar jag det annars?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag ska bara komma ur paltkoman så drar jag ner.

Åkning imorgon?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top