Nyköping

Gatman

Who the heck is Batman?
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Gatpod ZX6R edition
Se upp på kvarsen, dom har vägbreddat med grus, en del på vägen och kommer antagligen bli mer!
Även vägen mellan jönåker och stigtoma har fått samma behandling, en kille bakom mig ikväll damma av i en kurva där, men det var bara hojen och självförtroendet som fick sig en törn tur som var.
Inga varningskyltar för grus nånstans heller, ska fan ringa nyköping kommun i morrn o prata med dom...

Tack för infon och hoppas killen kommer upp på hojen igen.

Det finns grus på vägen mellan Vagnhärad och Gnesta, körde den igår och det var ganska mycket mitt i vissa svängar. Dem håller på med en bergtäkt och lastbilarna spiller ganska rejält.
 

Grahn

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2009
Ort
Nkpg
Hoj
Daytona 675
Nävekvarnsvägen får ju ny asfalt första biten, men efter den nya beläggningen har de även där öst ut grus i kanterna som bilarna sedan drar ut på vägen.

Ljusgrått grus som kan vara svårt att se men finns i ganska stora strängar i ett par kurvor... håll i er.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Nävekvarnsvägen får ju ny asfalt första biten, men efter den nya beläggningen har de även där öst ut grus i kanterna som bilarna sedan drar ut på vägen.

Ljusgrått grus som kan vara svårt att se men finns i ganska stora strängar i ett par kurvor... håll i er.

Suck, VAFAN ska dom brädda vägarna med grus för?!
Kan inte folk hålla sig på asfalten har dom fanimej inget att göra på vägarna alls...
Eg skulle man polisanmäla dom vägansvariga i komunen för dråpförsök.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Nävekvarnsvägen får ju ny asfalt första biten, men efter den nya beläggningen har de även där öst ut grus i kanterna som bilarna sedan drar ut på vägen.

Ljusgrått grus som kan vara svårt att se men finns i ganska stora strängar i ett par kurvor... håll i er.

jag åkte nävekvarns vägen i onsdags och när man kommer från nyk så efter "guppen" så kommer en skarpare högerkurva och efter den en lång vänster med hus på högersidan, bäcke kurvorna har dom lagt grus i kanterna och det är grus på vägbanan.. hoppas ni förstår vart längs den vägen jag menar:)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
jag åkte nävekvarns vägen i onsdags och när man kommer från nyk så efter "guppen" så kommer en skarpare högerkurva och efter den en lång vänster med hus på högersidan, bäcke kurvorna har dom lagt grus i kanterna och det är grus på vägbanan.. hoppas ni förstår vart längs den vägen jag menar:)

yes, jag håller på o grottar i vad NCC (som är dom som sköter grusningen) har att säga till sitt försvar, men han som kunde svara på det var int tillbaka förrän på måndag, ska slå en signal igen då.
 

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Slutåkt..
Idag gick det väldigt snett för en av oss från trakterna på Kvarsebovägen. Jag var först på plats..

Hoppas att han får det bra vart han än tar vägen efter idag, fy fan vad tragiskt!

Själv lägger jag ner hojåkandet för gott, Det här var droppen..

VIF kompis!
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Idag gick det väldigt snett för en av oss från trakterna på Kvarsebovägen. Jag var först på plats..

Hoppas att han får det bra vart han än tar vägen efter idag, fy fan vad tragiskt!

Själv lägger jag ner hojåkandet för gott, Det här var droppen..

VIF kompis!

Nej! inte en till! :död
Säg bara inte att det berodde på grus på vägen...
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Idag gick det väldigt snett för en av oss från trakterna på Kvarsebovägen. Jag var först på plats..

Hoppas att han får det bra vart han än tar vägen efter idag, fy fan vad tragiskt!

Själv lägger jag ner hojåkandet för gott, Det här var droppen..

VIF kompis!

Nu måste jag bara få klarhet i en sak, det är inte den killen som körde ihjäl sig föra torsdagen du pratar om nu? Tragisk är det iaf det kan man konstatera.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Idag gick det väldigt snett för en av oss från trakterna på Kvarsebovägen. Jag var först på plats..

Hoppas att han får det bra vart han än tar vägen efter idag, fy fan vad tragiskt!

Själv lägger jag ner hojåkandet för gott, Det här var droppen..

VIF kompis!

Beklagar olyckan, vet själv hur det känns...

Jag hoppas verkligen att du inte lägger av med hojåkandet

vila i frid
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Detta hände för ca 2, 5h sedan..

Ja det är bara att beklaga det som har hänt.

Jag förstår om du inte vill skriva vem det var i tråden. Kan inte alla som läser det här i Nyköping skriva en liten rad så att man vet att alla nära och kära är ok.
Man får en riktigt olustig känsla i magen.
 

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Slutåkt..
Nej! inte en till! :död
Säg bara inte att det berodde på grus på vägen...

Jag är inte säker men såg inte ut så, Min lekmannatolkning är att han kommit ut i gruset efter en kurva..
Fått upp hojen, sen en highsider, kastats över vägen med hoj och allt..

Beklagar olyckan, vet själv hur det känns...

Jag hoppas verkligen att du inte lägger av med hojåkandet

vila i frid

Nästa gång kan det vara jag som ligger där.. det är inte aktuellt!
Bilden jag har på näthinnan kommer sitta bra länge..
Tack ändå men nu är det slut på det roliga
 
Last edited:

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Nej men shit vad är det jag läser. Fan va hemskt. Är hemskt ledsen för alla anhöriga, inblandade o den drabbade såklart. :(

Ta det lugnt alla där ute.
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Kom precis hem efter en underbar hojtur på kuriga och så läser man detta, vilket tar ner en på jorden direkt.

R.I:p hojbroder
 

mini_pe

Bärgarinnan som tappat körglädjen
Gick med
26 Sep 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Ninja 250r
Jag va och hämtade hojen, satt tyst hela vägen tillbaks... Fan va tragiskt de är när sånt händer.... RIP... Skänker mina tankar till hans föräldrar och vänner denna kväll...
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Kände dej inte, träffats endast en gång! Men allför tidigt för dej att lämna oss!

Vila i frid! Tankar går till familj och anhöriga!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top