Nyköping

ZX10 Ninja

Äntligen en ny hoj........
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Aspa-Ludgo
Hoj
Yamaha Fz6n 2008
Tjena jag är en nyköpings bo som gärna åker med på era svängar. Jag ska
följa tråden så jag ser när ni tänker åka igen.
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Sådär nu är hojen hel och årets första tur avklarad! Vart en sväng till oskarshäll.
Någon som ska åka något i helgen om vädret håller i sig:gnissla
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Sådär nu är hojen hel och årets första tur avklarad! Vart en sväng till oskarshäll.
Någon som ska åka något i helgen om vädret håller i sig:gnissla

Jag ska förhoppningsvis ut och åka lite imorgon med min morbror. Han bor i Södertälje så blir det någon åkning så bär det nog av ditåt.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Kommer dra ut och åka lite med min morbror nu snart är det någon som vill hänga på så är det ok.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
var ska ni? och kan du pma ditt nummer? =)

Såg ditt inlägg nu, vi har varit runt Katrineholm, Eskilstuna, Strängnäs, Södertälje och sen hem till Nyköping. Synd att jag inte såg att du hade skrivit. Har varit en helt fantastisk dag.
Jag funderar dock på att köra en sväng imorgon så om du vill och om någon annan vill så skriv en rad så bestämmer vi tid och plats!

Nu sak jag och flickvännen till gamla Em möbler parkeringen så ska hon få öva lite mc!
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Hej alla glada vänner!

Hoppas ni haft en fin helg, både på och utan hoj! :) Vilket väder det har varit, förutom idag som var sådär!

Vi har avverkat ca 40 mil på hoj denna helg! I fredags var vi till Rosenhill och fika, deras räckmackor är ju galet goda! :tummenupp Efter det blev det en liten sväng på bulten:)
Igår blev det en tur till Oskarshäll för kvällsfika, sen via norrköping-Husby- färjan över mot Jönåker o sen hem!

Men nu är ju helgen snart slut o imorn är det dax o gå till jobbet igen. Verkar bli lite sämre väder nu, är nog lika bra då kontot börjar bli tomt.
Men nästa helg hoppas vi på bra väder igen! :)

En lite fråga, finns det något intresse att träffas o hitta på nåt utan hoj? Tänkte kanske grillning, kubb eller kanske lite minigolf, eller helt andra förslag?

Jag/Vi tycker det vore super trevligt!:fyllisar

Ha en trevlig söndagkväll!

Hälsningar Maria
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ja, grilla vore skoj, får väl bli på nån offentlig plats som tex vallarna, alt om nån av bor så man kan grilla i trädgården.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Hej alla glada vänner!

Hoppas ni haft en fin helg, både på och utan hoj! :) Vilket väder det har varit, förutom idag som var sådär!

Vi har avverkat ca 40 mil på hoj denna helg! I fredags var vi till Rosenhill och fika, deras räckmackor är ju galet goda! :tummenupp Efter det blev det en liten sväng på bulten:)
Igår blev det en tur till Oskarshäll för kvällsfika, sen via norrköping-Husby- färjan över mot Jönåker o sen hem!

Men nu är ju helgen snart slut o imorn är det dax o gå till jobbet igen. Verkar bli lite sämre väder nu, är nog lika bra då kontot börjar bli tomt.
Men nästa helg hoppas vi på bra väder igen! :)

En lite fråga, finns det något intresse att träffas o hitta på nåt utan hoj? Tänkte kanske grillning, kubb eller kanske lite minigolf, eller helt andra förslag?

Jag/Vi tycker det vore super trevligt!:fyllisar

Ha en trevlig söndagkväll!

Hälsningar Maria

Lite Grillning låter inte helt fel. Vi får styra ihop något snart.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ja, grilla vore skoj, får väl bli på nån offentlig plats som tex vallarna, alt om nån av bor så man kan grilla i trädgården.

Jag såg nog när ni körde förbi Gamla EM Möbler, Du en Yamaha R1/R6 och Cagivan. Jag och tjejen var och övade på parkeringen.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Japp, vi var o åt på hällen, en R1 var det.
Gick det bra med övningarna då? =)

Ja då, hon lär sig mer och mer för varje dag. Idag har vi övat på och bromsa (lite hårdare) samt lite tightare åttor.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
crasy:ah, jag gjorde min första stoppie idag (halv-avsiktligt) det var intressant känsla, så bromsträna är bra. =D

bergh:ah, ja, dom såg schyssta ut, klara klassiker, man blev lite sugen på en. =)
Är du ny i trakten eller?
Kolmårdsvägen är i mitt tycke den roligaste vägen trakten, tätt följd av rejmyre ring.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
crasy:ah, jag gjorde min första stoppie idag (halv-avsiktligt) det var intressant känsla, så bromsträna är bra. =D

bergh:ah, ja, dom såg schyssta ut, klara klassiker, man blev lite sugen på en. =)
Är du ny i trakten eller?
Kolmårdsvägen är i mitt tycke den roligaste vägen trakten, tätt följd av rejmyre ring.

Mm stoppie, det var inte illa det, har inte gjort en på flera år, tränade mycket på det när jag körde cross sen prövade jag på min zx6:a som jag hade för ett par år sedan. Vet inte om jag vill prova på min zx10:a!?
Jag prövade dock att nypa till allt vad jag hade på flickvänen nya Er6:a (ABS) funkade hur bra son helst inte en tendens till att släppa fram eller bak, funkade fantastisk bra!
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ah, ja, ABS och sån lastdelning fram/back vore najs... *ler BMW*
 

ZX10 Ninja

Äntligen en ny hoj........
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Aspa-Ludgo
Hoj
Yamaha Fz6n 2008
Ah, ja, ABS och sån lastdelning fram/back vore najs... *ler BMW*

Tjena. PÅ tal om bromsar måste berätta att jag i går nästan körde på en stor älgko. Nån kilometer utanför runtuna mot nyköping. komm i ca.120-130 i en högersväng i en svacka där stog älgen mitt på vägen. FUCK skrik jag i hjälmen bromsa allt vad det gick. älgen står kvar släppte bromsarna
kasta hojen åt vänster träffa älgen med höger backspegel och armbåge.
Men lyckades sitta kvar på hojen och klarade mig helt och hållet. Tackade
min skapare och fortsatte mot nyköping. Med andra ord lära sig bromsa är
livs viktigt.
Grilla låter trevligt.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tjena. PÅ tal om bromsar måste berätta att jag i går nästan körde på en stor älgko. Nån kilometer utanför runtuna mot nyköping. komm i ca.120-130 i en högersväng i en svacka där stog älgen mitt på vägen. FUCK skrik jag i hjälmen bromsa allt vad det gick. älgen står kvar släppte bromsarna
kasta hojen åt vänster träffa älgen med höger backspegel och armbåge.
Men lyckades sitta kvar på hojen och klarade mig helt och hållet. Tackade
min skapare och fortsatte mot nyköping. Med andra ord lära sig bromsa är
livs viktigt.
Grilla låter trevligt.

Kan tänka mig att man skulle ha blivit lite smått skitnödig, bromsa är viktigt. Hur fort gick det sista biten mot Nyköping? Skönt att det gick bra.
 

ZX10 Ninja

Äntligen en ny hoj........
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Aspa-Ludgo
Hoj
Yamaha Fz6n 2008
Kan tänka mig att man skulle ha blivit lite smått skitnödig, bromsa är viktigt. Hur fort gick det sista biten mot Nyköping? Skönt att det gick bra.

det gick väl i 90-100 var tvungen att lugna ner mig en stund. Hem gick det
igen som vanligt lite fortare. Man lär sig väl aldrig.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Tjena. PÅ tal om bromsar måste berätta att jag i går nästan körde på en stor älgko. Nån kilometer utanför runtuna mot nyköping. komm i ca.120-130 i en högersväng i en svacka där stog älgen mitt på vägen. FUCK skrik jag i hjälmen bromsa allt vad det gick. älgen står kvar släppte bromsarna
kasta hojen åt vänster träffa älgen med höger backspegel och armbåge.
Men lyckades sitta kvar på hojen och klarade mig helt och hållet. Tackade
min skapare och fortsatte mot nyköping. Med andra ord lära sig bromsa är
livs viktigt.
Grilla låter trevligt.

Hehe, jag höll på att göra samma sak igår, fast med en stor gul traktor, man ska se upp med skymda kurvor.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top