chili
Sporthojsnörd
Är det så mycket kvar på beläggen fram så lär de nog vara utbytta av tidigare ägare. Svårt att avgöra när du inte har något att jämföra med men mitt tips är att använda originalbelägg. De är dyrare och men håller längre och biter ,enligt mig, något bättre än piratbelägg.
Om du ändå byter alla andra väskor på hojen kan du lika gärna byta olja i gaffeln också. Den oljan lär ju vara ganska använd under 1800 mil även om det säkert inte är något fel på den. Men som sagt tidigare, då är allt nollställt från det att du köpt hojen.
Vad gäller fjädring kan du följa den grundinställning som anges i instruktionsboken till att börja med. Är du normalbyggd på typ 75-80 kg ska den inställningen funka hyffsat bra. Finns mycket att info och hjälp på youtube om du vill lära dig optimera själv eller så har du tur att känna någon i din närhet som fixar det åt dig. Hur som helst brukar man alltid utgå från fabriksinställningen så det är inte onödigt att göra det.
Om du ändå byter alla andra väskor på hojen kan du lika gärna byta olja i gaffeln också. Den oljan lär ju vara ganska använd under 1800 mil även om det säkert inte är något fel på den. Men som sagt tidigare, då är allt nollställt från det att du köpt hojen.
Vad gäller fjädring kan du följa den grundinställning som anges i instruktionsboken till att börja med. Är du normalbyggd på typ 75-80 kg ska den inställningen funka hyffsat bra. Finns mycket att info och hjälp på youtube om du vill lära dig optimera själv eller så har du tur att känna någon i din närhet som fixar det åt dig. Hur som helst brukar man alltid utgå från fabriksinställningen så det är inte onödigt att göra det.