Nykomling som laddar om efter olyckan.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Willkommen! Har själv klippt en älg med bil mellan s-vall och h-sand i ca 120 km/h. Bilen vart det bara sopor av, älgen likaså (2 bilar efter mig som tyckte att den rackarn skulle dö duktigt).
Än en gång, krya på dig!

//D

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Hej o välkommen hoppas du kan sova med gipset. Mitt tips är att varva sporthoj.com med mängder av hyrfilmer. När jag hade gips låg konstant framför teven.

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
miken skrev:
Jag gjorde samma sak -02, dvs krossade knäskålen i en MC-krash.
Mitt hetaste tips är att jobba stenhårt med träningen/sjukgymnastiken, så får du resultat snabbare. Sjukgymnastiken gör allra mest nytta i början.

Vad hände med knäet?

Miken:
Vet inte exakt vad som hände men knät slog i något så hårt att det krossades och i och med det lossnade lårbenet och stack hål på skinnstället samt att knädelar kom ut på utsidan av stället och lårbenet åkte in igen, sedan låg jag ju så nästan 18 timmar och på den tiden dör vävnad och ben så det var bara att kasta benbitarna och skära ur lårmuskeln tills det var levande vävnad, läkarna (3st, 2 operationer i ca 7 timmar) har lyckats pussla ihop det som var kvar och lagt bentransplantat och nu väntar jag på läkning, har massor med titan, en 30 cm skena, plattor + massor med stift och skruv som ska hålla allt på plats, sedan får jag vara nöjd om det håller 10 år har de sagt, efter det blir det en knäledsprotes. Detta kommer att ta lång tid, gips tills september och sedan sakta träna upp leden och muskler igen.

BusNicke

Så har man blivit pappa igen....Junie!!
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
den e dessvärre såld...
sportarn skrev:
Måste bara säga att det är ett under att du lever. Hoppas du varit och köpt en lott för med din tur så blir det högsta vinsten.
Välkommen hit!

Fast med den turen med älgkrocken så har han väl förbrukat all tur...så de blir nog ingen penningvinst....fast de e ju huvudskaen att du lever.... :tummenupp

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Robban W skrev:
Hej o välkommen hoppas du kan sova med gipset. Mitt tips är att varva sporthoj.com med mängder av hyrfilmer. När jag hade gips låg konstant framför teven.

Robban W:
Har blivit sponsrad av videouthyraren i byn med 3 månader fri hyrfilm så det blir ju nån om dagen.

Måste säga att det är skön stämning här på forumet, tack för alla värmande ord från er sporthojs-vänner.

blårök

med-lem
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
suzuki rg 500, ducce 900ss, cagiva mito 125, aprilia futura 125
välkommen

gixxer1000Mike skrev:
Ja då har man kommit hem från sjukhuset och ser ljuset i tunneln, körde på en älg den andra Maj och fick en nära döden upplevelse, låg i 17 timmar och 40 minuter med ett krossat knä på utsidan av skinnstället innan jag blev hittad av 3 BÄVERJÄGARE, hur stor chans finns det att detta skulle hända, har inte haft intresse av att köra något mer men efter att jag hittade detta forum börjar jag sakta och säkert känna lusten komma tillbaka, sitter just nu i rullstol men kan ta mig upp på kryckor ibland och räknar med att kunna åka nästa sommar igen, blev kort säsong den här sommaren men det är bara att gilla läget. Tur det finns sidor som sporthoj.com.

M.v.h
Micke
Hej o välkommen bland oss kemikazepiloter o andra finns väl nån förståndig här eller?Kämpa på med träningen läste för ett tag sen om en kille härifrån skåne som också krockat med en älg däruppe i norr jag har för mej att han heter Moberg han överlevde nätt o jämt men har visst skaffat hoj o kör med stödhjul som fälls upp ,det lär visst funka jag läste om honom i mcfolket tror jag, hör med smc om du vill kolla upp det. tror det stod i blaskan för nåt år sen.mvh blårök

Jochen

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
FireBlade 929
Shit, :skrämd vilken tur i oturen du har haft. Knät låter ju dock inget vidare, men vilken tur att du klarade rygg och nacke utan allvarligare skador.

Krya på dig och lycka till med rehaben! :tummenupp

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
gixxer1000Mike skrev:
Ja då har man kommit hem från sjukhuset och ser ljuset i tunneln, körde på en älg den andra Maj och fick en nära döden upplevelse, låg i 17 timmar och 40 minuter med ett krossat knä på utsidan av skinnstället innan jag blev hittad av 3 BÄVERJÄGARE, hur stor chans finns det att detta skulle hända, har inte haft intresse av att köra något mer men efter att jag hittade detta forum börjar jag sakta och säkert känna lusten komma tillbaka, sitter just nu i rullstol men kan ta mig upp på kryckor ibland och räknar med att kunna åka nästa sommar igen, blev kort säsong den här sommaren men det är bara att gilla läget. Tur det finns sidor som sporthoj.com.

M.v.h
Micke

ujuj dej hörde jag mycke om ja jisses jag hoppas verkligen att du kommer på fötter igen och ger dej ut å åker mmmmm hörde mycke om den olyckan mmm vet mycke väll vart du körde stut i älgen också själv vare där och kört......mmmmm ja krya på dej och hoppas du får ha lite skoj i sommar i alla fall på något annat sätt.

Kram från en bort sprungen häslingetös.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
hoppas du blir helt återställd snart, fan ibland undrar man om man verkligen ska köpa en hoj med alla otäcka olyckor som har varit, man blir ju fan rädd, det verkar som att dom flesta har klotat någon gång och skadat sig mer eller mindre, föresten välkommen

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
tur att du överlevde å krya på dig.

inte kul alls att läsa om mc olyckor nu när man håller på med kortet (inte kul innan heller)...
har däremot fått tips om någon slags pipa som man sätter på hojen så när man kommer upp i ca 70 km timmen så ger den av ett ljud som skrämmer vilt kostar ca 300 kr kanske man ska köpa sån den dag man skaffar mc?

Kneedrag

Guest
Krya på dig. Du har haft änglavakt precis som jag hade igår

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
tur i oturen att det var ett knä som rök då så det inte var tex, nacken eller dyligt., aja krya på dig nu och kom igång så fort som möjligt

Fågel dräparen!

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Suzuki 750 GSX-R Nu blivande Street fighter
Fy fan!

gixxer1000Mike skrev:

M.v.h
Micke

Jag fick en liten fågel i pannan! Brutet nyckelben nästan alla revben på vänster sida och en fotled som är urfunktion blev resultatet av det mötet!
:va Och du överlever krock med ÄLG? :va

:Bugar Krya på dig och välkommen! :Bugar

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
:huvet
gixxer1000Mike skrev:

M.v.h
Micke

Drar upp tråden igen, har fått domen av läkare nu: Kommer max kunna böja höger knä 40 grader så det är färdigåkt nu då, man hade ju hoppats kunna komma upp i sadeln till nästa sommar men det är bara glömma tydligen, får köpa HD och hur kul är det då :mad: , har en super fräsch -02a Gixxer 1000 till salu om någon är sugen....

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
gixxer1000Mike skrev:
:huvet

Drar upp tråden igen, har fått domen av läkare nu: Kommer max kunna böja höger knä 40 grader så det är färdigåkt nu då, man hade ju hoppats kunna komma upp i sadeln till nästa sommar men det är bara glömma tydligen, får köpa HD och hur kul är det då :mad: , har en super fräsch -02a Gixxer 1000 till salu om någon är sugen....

neeeej, är det sant? :( :( Fyfan va hemskt. Krya på dig säger jag bara. jag lider med dig.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0