Nykomling som laddar om efter olyckan.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Pippi Långstump säger "Klart att det går!" och så är det!

Ge för fan inte upp, 6:e eller 7:e operationen, skit samma, det finns mycket tid kvar att leva på.
Ni är ju några olycksgubbar (eller turgubbar, ni lever ju trots allt) här på SH.
Lägg upp en "opereramera" tråd så kan vi andra peppa o heja på när ni känner att ni behöver stöd o uppmuntran!

Hls / Micke

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
gixxer1000Mike skrev:
...så hårt att det krossades och i och med det lossnade lårbenet och stack hål på skinnstället samt att knädelar kom ut på utsidan av stället och lårbenet åkte in igen, sedan låg jag ju så nästan 18 timmar....

Men fan vilken chock o smärta du måste upplevt, inget man önskar sin värsta ovän. Var du vid medvetande hela tiden...eller tuppade du av nu som då.

Vad tänkte du?? Om jag får fråga en sån banal fråga.

Starkt jobbat att du tagit dig så här långt. Lycka till med fortsatt återhämtande.

Och såklart... välkommen hit till SH... här ska du se att du kommer att få inspiration att fortsätta köra...om inte annat en massa schyssta MC-vänner. Som kan tipsa om både det ena o det andra.

Mvh Madelene

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Vi kommer fortsätta hälsa ;-)

Köp en HD om det är det som kan få dig att kämpa på, så lovar jag och säkert andra här på SH att börja hälsa på HD'n ifall det skulle vara du som kör den! För du har folk som tänker på dig här!

För en snabb bättring! Mvh /StephenJ

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
Suzuki GS 750
Hej å välkommen!

Kul att du är här och kämpar för att inte tappa ditt intresse! Klart oxå att du ska kämpa för att återfå den bästa rörligheten i knäet du kan få, för du vill väl upp på en sporthoj igen!?

Mvh Thomas

Chaser

Tampere/Suomi
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
CBR600F
Hoppas du snart blir bättre...
Lider med dig...

Var själv med om en olycka i januari...
Blev påkörd av en spårvagn...
Gående...

Men hade ängla vakt...
Bröt 2 ben i ryggen och sprickor i revben....
Och så fick axeln en jävla smäll....

Ryggen e oki idag...
Men axeln e inte hundra ännu...

Kämpa på....

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
Madhonda skrev:
Men fan vilken chock o smärta du måste upplevt, inget man önskar sin värsta ovän. Var du vid medvetande hela tiden...eller tuppade du av nu som då.

Vad tänkte du?? Om jag får fråga en sån banal fråga.

Starkt jobbat att du tagit dig så här långt. Lycka till med fortsatt återhämtande.

Och såklart... välkommen hit till SH... här ska du se att du kommer att få inspiration att fortsätta köra...om inte annat en massa schyssta MC-vänner. Som kan tipsa om både det ena o det andra.

Mvh Madelene

Hej.
Jo smärtan var var grym efter några timmar, var lugn hela tiden faktiskt troligen av chocken mycket, slocknade inte heller något utan jobbade i typ 14 timmar med att stoppa blodflöde och staga upp benet men det var ju omöjligt men det sysselsatte mig iaf. De sista 3-4 timmarna hade jag gett upp, var säker på att jag skulle dö där ute ensam men kände ändå ett lugn, går inte att förklara, livet rann ur mig kändes det som och jag kunde inte påverka, usch nej detta skulle man inte ens önska sin värste ovän ens.
Jag ska kämpa för att komma upp på sadeln igen, helst på min gixxer 1000 då.
Har fått mycket bra tips och uppmuntran här på SH och det är jag mycket tacksam för.

Mvh Micke-moosekiller

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Knucklehead skrev:
Hej å välkommen!

Kul att du är här och kämpar för att inte tappa ditt intresse! Klart oxå att du ska kämpa för att återfå den bästa rörligheten i knäet du kan få, för du vill väl upp på en sporthoj igen!?

Mvh Thomas

Hej.
Jag kommer göra allt i min makt för att komma upp på hojen igen, finns ju fler här på SH som fått tråkiga besked från läkare och visat att det går att påverka framsteg själv, det kommer troligen dröja innan jag kör igen men intresset kommer alltid finnas och en dag kanske man kör igen och även om det aldrig blir så är jag glad att jag lever, det var ju ganska nära....

Mvh Micke-moosekiller

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
gixxer1000Mike skrev:
Hej.
Jo smärtan var var grym efter några timmar, var lugn hela tiden faktiskt troligen av chocken mycket, slocknade inte heller något utan jobbade i typ 14 timmar med att stoppa blodflöde och staga upp benet men det var ju omöjligt men det sysselsatte mig iaf. De sista 3-4 timmarna hade jag gett upp, var säker på att jag skulle dö där ute ensam men kände ändå ett lugn, går inte att förklara, livet rann ur mig kändes det som och jag kunde inte påverka, usch nej detta skulle man inte ens önska sin värste ovän ens.
Har fått mycket bra tips och uppmuntran här på SH och det är jag mycket tacksam för.

Mvh Micke-moosekiller
Fysatan vilken hemsk upplevelse!

Jag håller tummarna för dig och hoppas att operationer och rehab gör att du snart kan sitta på en hoj igen :tummenupp

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
gixxer1000Mike skrev:
Skulle tillfrisknandet gå långsammare än vårens återkomst så får du snickra lite så att du blir först på SH med framåtflyttade fotpinnar på en gixxer :yoparty

Men det är nog inget som någon vill se. Så därför hoppas jag att du får ett bättre tillfrisknande än vad läkarna har förutspått.

Rock on.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Tjenna
Råkade själv ut för öppen krossad lårbensfraktur + massakrerat knä 1984 (dock ej så "rälit" som ditt låter det som). Kasade in i ett järnräcke som säkert är jättebra för bilar. Tog 3-4 år innan jag kände mig något sånär stark igen. Herr doktor var beredd på amputation om infektion skulle uppstå & fick ganska dystra prognoser vad gällde rörlighet.

Efter 1 år hade jag knappt 80gr knävinkel som succcesivt ökade till 120-130 efter ca 4 år där det stabiliserats (vilket är precis på gränsen vad jag klarar mig med vid banåkning , ...får använda xtra sittdyna ibland när knäet inte är på humör).
Spelar innebandy för fulla muggar idag (fotboll går sämre).
Gjorde en titthålsop förra året för att ev åtgärde en mindre upphakningstendens. Pga att knät enbart verkade hållas ihop med ärrvävnad kunde inget göras sa Herr doktor. Men som sagt, funkar skitbra efter omständigheterna...

Så ge inte upp hoppet ! :) :)

Vad har du för rörlighet i det idag ?

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
Hua, vilken mardröm.. Ett att krocka med älg och två att skada sig och blöda ut i obygden, strongt jobbat!
Gör så nedrans ont att krossa knän med :mad:
Hehe, man kanske får titta in på fika och utbyta knäerfarenheter (har opererat mina knän 8ggr nu).. Så surt att krossa dem altså :-(
Det är väll mer standard än undantag att man blir sittande i Ånge i väntan på det försenade anslutande tåget -sådär lagomt inpå småtimmarna :tungan
Tro inte på allt läkarna säger, kör det ditt eget race efter vad kroppen säger!

Träna på, snart är du på hoj igen (ehum, offroadsittställning funkar faktiskt bättre med trasiga knän..)
Hoke

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Zoidberg skrev:
Tjenna
Råkade själv ut för öppen krossad lårbensfraktur + massakrerat knä 1984 (dock ej så "rälit" som ditt låter det som). Kasade in i ett järnräcke som säkert är jättebra för bilar. Tog 3-4 år innan jag kände mig något sånär stark igen. Herr doktor var beredd på amputation om infektion skulle uppstå & fick ganska dystra prognoser vad gällde rörlighet.

Efter 1 år hade jag knappt 80gr knävinkel som succcesivt ökade till 120-130 efter ca 4 år där det stabiliserats (vilket är precis på gränsen vad jag klarar mig med vid banåkning , ...får använda xtra sittdyna ibland när knäet inte är på humör).
Spelar innebandy för fulla muggar idag (fotboll går sämre).
Gjorde en titthålsop förra året för att ev åtgärde en mindre upphakningstendens. Pga att knät enbart verkade hållas ihop med ärrvävnad kunde inget göras sa Herr doktor. Men som sagt, funkar skitbra efter omständigheterna...

Så ge inte upp hoppet ! :) :)

Vad har du för rörlighet i det idag ?

Det är sånt här som gör att jag får krafter och nytt hopp, min rörlighet idag är ca 20-25 grader, ska verkligen kämpa mig tillbaks om det så ska ta flera år känns det som, tack alla ni som stöttar nu.

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Hoke skrev:
Hua, vilken mardröm.. Ett att krocka med älg och två att skada sig och blöda ut i obygden, strongt jobbat!
Gör så nedrans ont att krossa knän med :mad:
Hehe, man kanske får titta in på fika och utbyta knäerfarenheter (har opererat mina knän 8ggr nu).. Så surt att krossa dem altså :-(
Det är väll mer standard än undantag att man blir sittande i Ånge i väntan på det försenade anslutande tåget -sådär lagomt inpå småtimmarna :tungan
Tro inte på allt läkarna säger, kör det ditt eget race efter vad kroppen säger!

Träna på, snart är du på hoj igen (ehum, offroadsittställning funkar faktiskt bättre med trasiga knän..)
Hoke

Hoke: Du är jättevälkommen in på fika å pratstund om du blir sittandes i Ånge, har bilder på hojen och älgen och massa annat "kul" att visa, maila mig gärna innan så kan vi ta telefonkontakt innan.:moosekiller@tiscali.se

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år