Nyreggad här...

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Om du råkar stöta på en Honda X11, med flammor på tanken, som ligger sisådär 100 km/h över tillåtna hastighet kan du väl ha överseende. Tack på förhand. :)

KJECOP

Guest
Stuff skrev:
Om du råkar stöta på en Honda X11, med flammor på tanken, som ligger sisådär 100 km/h över tillåtna hastighet kan du väl ha överseende. Tack på förhand. :)
Ja är det inte mera än 100 över tillåtet så är det lugnt... Du kan väl inte mena att du någon gång har blivit stoppad för en så liten överträdelse???
:fakta

//Kj :squid

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
KJECOP skrev:
Ja är det inte mera än 100 över tillåtet så är det lugnt... Du kan väl inte mena att du någon gång har blivit stoppad för en så liten överträdelse???
:fakta

stoppad.. snarare förstoppad. :4skrika
Lovar du att du aldrig idiotförklarar eller står och skriker åt någon som du stoppar för fortkörning eller annan mindre förseelse så tänker jag säga välkommen till dig. :tungan

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Välkommen.

Hade faktiskt hittat din sida för länge sen. Lite tufft att man såg dig nu. Särskilt med tanke på att jag aldrig annars tittar in i "jag är ny-trådar".

Jädrans bra sida förövrigt.

KJECOP

Guest
crashtestdummy skrev:
stoppad.. snarare förstoppad. :4skrika
Lovar du att du aldrig idiotförklarar eller står och skriker åt någon som du stoppar för fortkörning eller annan mindre förseelse så tänker jag säga välkommen till dig. :tungan
Tack!

Jag står inte och skriker eller idiotförklarar någon som jag har stoppat för fortkörning. Det tjänar man inget på...

Skulle jag nu "läxa upp" någon för något så skriker jag inte och jag skriver då heller inga böter. Det blir inte både och när man träffar mig...

Jonte VSB R-T skrev:
Välkommen.

Hade faktiskt hittat din sida för länge sen. Lite tufft att man såg dig nu. Särskilt med tanke på att jag aldrig annars tittar in i "jag är ny-trådar".

Jädrans bra sida förövrigt.
Tack!

Jaså där ser man, ibland kan Internetvärlden vara bra liten :)

Kul att du gillar min hemsida också... :)

//Kj

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
KJECOP skrev:
Tack!

Jag står inte och skriker eller idiotförklarar någon som jag har stoppat för fortkörning. Det tjänar man inget på...

Skulle jag nu "läxa upp" någon för något så skriker jag inte och jag skriver då heller inga böter. Det blir inte både och när man träffar mig...

//Kj
Du funderar inte på att söka dig till Örebropolisen? :hihi

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
det var en intressant läsning på din hemsida.ibland förstår jag er ...välkommen.

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
xt660r
KJECOP skrev:
Presentation var det visst...

Kjelle var namnet, tog hojkort och köpte min första hoj 1978. Jobbar numera som polis på hoj i Stockholm. Vill du veta mera så besök min hemsida http://www.kjelle.com

Så nu vet ni att det finns ytterligare en polis som "snokar" runt här och har samma intresse som så många er :yoparty

//Kj

tjena tjena
har varit inne på din hemsida ett antal gånger innan, den är bra :tummenupp
välkommen hit!!!

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Är de inte svårt att alltid följa lagen, när de gäller mindre brott typ fortkörning etc.?

KJECOP

Guest
crashtestdummy skrev:
Du funderar inte på att söka dig till Örebropolisen? :hihi
Nej tyvärr... Tycker du att de har för får trafikpoliser och att de behöver stöttning??? :tungan
Vaektra skrev:
Tack o Tack :hej :hej
bamsefar skrev:
det var en intressant läsning på din hemsida.ibland förstår jag er ...välkommen.
Ja ibland så kan det vara lite motigt... Men oftast så har vi det ganska bra. Tack!
hjelmfrillan skrev:
tjena tjena
har varit inne på din hemsida ett antal gånger innan, den är bra :tummenupp
välkommen hit!!!
Tack! Kul att du gillar min hemsida... :)
Herman skrev:
Är de inte svårt att alltid följa lagen, när de gäller mindre brott typ fortkörning etc.?
Man är ju inte mera än människa och då kan man begå misstag... ;)

Men visst ställs det högre krav på en och jag strävar efter att vara så laglig som möjligt. Även då jag kör ensam... Annars skulle jag har svårt att jobba med det jag gör.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
KJECOP skrev:
Nej tyvärr... Tycker du att de har för får trafikpoliser och att de behöver stöttning??? :tungan
Ja Bilarna bjuder inte upp till mycket match. hojarna har jag inte haft äran att prova mot ännu. :hihi
Nä vad jag tänkte på var, här står dom unga renrakade (på huvudet) i insatsuniformen och hundförarkängor och verkligen skriker "blablabla på MIN väg."
"hur i helvete kan du... blablaba :4skrika "
tacka vet jag gamla gråa farbröder som är trafikpoliser som börja med "ja godag det var från trafikpolisen. det tycks vara så att ni körde lite för fort här borta"
är det en tråkig miljö på polisskolan nu för tiden så dom känner att dom behöver ge igen när dom kommer ut ungtupparna?

KJECOP

Guest
crashtestdummy skrev:
Ja Bilarna bjuder inte upp till mycket match. hojarna har jag inte haft äran att prova mot ännu. :hihi
Nä vad jag tänkte på var, här står dom unga renrakade (på huvudet) i insatsuniformen och hundförarkängor och verkligen skriker "blablabla på MIN väg."
"hur i helvete kan du... blablaba :4skrika "
tacka vet jag gamla gråa farbröder som är trafikpoliser som börja med "ja godag det var från trafikpolisen. det tycks vara så att ni körde lite för fort här borta"
är det en tråkig miljö på polisskolan nu för tiden så dom känner att dom behöver ge igen när dom kommer ut ungtupparna?
Nu kan jag ju inte svara för hur och varför de poliserna gör som de gör, jag vet att du förstår det. Men jag kan i alla fall förklara ur mitt eget perspektiv och hur jag har gjort... (Nu blir det en liten bikt om hur jag har varit och är...)

Under min tid som tunnelbanepolis och som polis på utryckningen på Norrmalm i Stockholm så stoppade man ibland någon som begått något fel i trafiken. Vad gjorde man sedan då man stoppat någon? Jo man skällde på den man stoppat... :rodnar

Då undrar man ju naturligtvis varför man gjorde så... För min och flera av mina kollegors del så var man helt enkelt osäker på vad man skulle rapportera (rätt brottsrubricering) eller hur man skulle rapportera eller också så saknade man rätt blanketter.

När man nu jobbar med trafik så har man en annan kunskap om trafikregler och hur man skall avrapportera på rätt sätt och man är mera trygg i sin roll. Både som trafikpolis och även rent allmänt eftersom man jobbat som polis lite längre nu. I och med det så har jag blivit lugnare och har lättare att prata med de människor jag möter och träffar av olika anledningar. Det handlar alltså för min del om mognad i min roll som polis och hur mycket kunskap jag har eller har haft. Men ibland så skiter sig personkemin direkt och då kan det bli lite surt... Men jag har slutat att tokskälla.

Jag kan ta ett exempel från dagen. En kille hade kört över en spärrlinje och stannat inne på en bensinstation. Böter 600 kr förklarade jag för honom. Det visade sig att han troligen hade punktering. Jag hjälpte honom kolla om det fanns någon skada eller något som satt fast i däcket. Utefter omständigheterna, punkteringen och mackens placering så omprövade jag mitt beslut och han slapp böterna och istället en önskan om en trevlig helg.

Jag måste dock påpeka att jag INTE är någon "grå farbror" utan en ung kille på 44 med humor, glimten i ögat och som gärna pratar med "kunderna" och kollegorna. I och för sig rakad på skallen men det är pga. att håret börjat lossna och att jag föredrar en riktigt kort frilla istället för "Robin Hood frisyr" eller hårbollar på sidorna av skallen. Öh... Det där lät nästan som en kontaktannons... Fast vi har ju redan kontakt :p

Men som sagt, det är min historia och har egentligen ingenting med de poliser du skriver om... Pratar man med de poliserna så har de kanske en annan anledning eller förklaring.

2fast4hjo och Mirran... Tack för hälsningen! :)

//Kjelle :squid

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
KJECOP skrev:
Nu kan jag ju inte svara för hur och varför de poliserna gör som de gör, jag vet att du förstår det. Men jag kan i alla fall förklara ur mitt eget perspektiv och hur jag har gjort... (Nu blir det en liten bikt om hur jag har varit och är...)

Under min tid som tunnelbanepolis och som polis på utryckningen på Norrmalm i Stockholm så stoppade man ibland någon som begått något fel i trafiken. Vad gjorde man sedan då man stoppat någon? Jo man skällde på den man stoppat... :rodnar

Då undrar man ju naturligtvis varför man gjorde så... För min och flera av mina kollegors del så var man helt enkelt osäker på vad man skulle rapportera (rätt brottsrubricering) eller hur man skulle rapportera eller också så saknade man rätt blanketter.

När man nu jobbar med trafik så har man en annan kunskap om trafikregler och hur man skall avrapportera på rätt sätt och man är mera trygg i sin roll. Både som trafikpolis och även rent allmänt eftersom man jobbat som polis lite längre nu. I och med det så har jag blivit lugnare och har lättare att prata med de människor jag möter och träffar av olika anledningar. Det handlar alltså för min del om mognad i min roll som polis och hur mycket kunskap jag har eller har haft. Men ibland så skiter sig personkemin direkt och då kan det bli lite surt... Men jag har slutat att tokskälla.

Jag kan ta ett exempel från dagen. En kille hade kört över en spärrlinje och stannat inne på en bensinstation. Böter 600 kr förklarade jag för honom. Det visade sig att han troligen hade punktering. Jag hjälpte honom kolla om det fanns någon skada eller något som satt fast i däcket. Utefter omständigheterna, punkteringen och mackens placering så omprövade jag mitt beslut och han slapp böterna och istället en önskan om en trevlig helg.

Jag måste dock påpeka att jag INTE är någon "grå farbror" utan en ung kille på 44 med humor, glimten i ögat och som gärna pratar med "kunderna" och kollegorna. I och för sig rakad på skallen men det är pga. att håret börjat lossna och att jag föredrar en riktigt kort frilla istället för "Robin Hood frisyr" eller hårbollar på sidorna av skallen. Öh... Det där lät nästan som en kontaktannons... Fast vi har ju redan kontakt :p

Men som sagt, det är min historia och har egentligen ingenting med de poliser du skriver om... Pratar man med de poliserna så har de kanske en annan anledning eller förklaring.

2fast4hjo och Mirran... Tack för hälsningen! :)

Hej du verkar va en riktig sköning,flera sånna poliser, hem sidan var läsvärd men jag vart nästan lite mörkrädd när jag läste om dom sista 7/10 del sekunderna.jag tänkte vart ska det här sluta. bilden på hojolyckan var tragisk fyfan och behöva tareda på sånt där,då åkte jag nog inte en meter hojj till. Välkommen. :arsele :tuttar

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
KJECOP skrev:
Blablabla...

Jag förstår precis hur det kan vara när man känner sig lite osäker, så känns anfall som bästa försvar. Sen tror jag mycket hur dom kollegor man jobbar med beter sig, jag har själv arbetat som badvakt på Gustavsviksbadet i Örebro. det är ett jättstort privat äventyrsbad, så vi var underbemannade, personalen var unga människor 20-24år(och jag 30år) det innebar att dom hade jättepress på sig att se till att 1. att ingen dör 2,det är rent och snyggt och att gästerna trivs.
punkt ett innebär att man måste hålla koll på allt vatten vilket i sig är omöjligt pga. nivåskillnader, växter, grottor och vattenfall etc.
men det innebär också att man ska hålla isär alla ungdommar som ska spänna musklerna ikapp mot varandra, dels genom att göra galnast saker och på så vis få resPEkCt och dels genom att slå varandra på truten och då också vinna ResPekCt.
De unga kollegorna som jobbat där längre än jag, tyckte att " man måste hålla dom kort, och visa vem som bestämmer" detta innebar gap och skrik.
jag hakade ju på den trenden under min första tid, men det resulterade bara i att vi vid flera tillfällen fick ringa till länsman, man vart hotad till livet nästan dagligen, och slutligen fick jag sufletten på bilen uppskuren.
jag gillar inte att gapa pch skrika, inte heller laga bilen i onödan, så jag la om taktiken helt.
jag vinkade till mig killen och pratade lite om hur ont det skulle göra om han trillade ner från blabla. eller vad skulle du tycka om att blablabla. om man pratar med ungdommar som om dom vore människor :rolleyes: så reagerar en del av dom som människor, dom som inte gör det.. dom kastade jag ut :D
men man kom mycket längre med att bara prata.

det som förvånar mig är att man ser samma beteende hos en del poliser som borde vara utbildade på konflikthantering :va
hur som haver länsmansjävel, så ska jag dricka lite smuggelöl nu. :fyllisar trevlig helg.

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Välkommen Kjelle.
Jag följer dina inlägg på PMC, ofta sakliga & korrekta.
Hemskt det där med bilbälteskrocken,uhhh.
Man får ju rysningar.
Jag tror jag känner en kollega till dig, jag hade han som hockeytränare för några år sen.
Han jobbade på Tunnelbanepolisen & heter Danne L..........
Han jobbar på sjöpolisen i dag.
Hälsa han från mig nästa gång ni träffas.
MVH
ADA

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
jag kom på en sak jag måste fråga dig också kjelle.. hur länge måste man hålla sig i skinnet efter en varning från länsstyrelsen? (77kmh på 50 i bil om du undrar)
:rolleyes:

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...