Nyss av med kortet!

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Blev nyss av med körkortet på väg hem från jobbet. Fastnade i polisens laser när dom hade kontroll vid brandstationen i sundsvall.
Jag brukar alltid ta det lungt och tänka på att det brukar vara kontroll där men dom senaste gångerna har jag kommit på att just där vid brandstationen är det ett litet krön som är väldigt skönt att åka på bakhjulet över. Utan en tanke på poliser så gasade jag till lite över krönet och precis på toppen så ser jag att en mötande bil blinkar åt mig så jag slår av lite på gasen och då ser jag några polisbilar framför mig, och mitt i vägen står en polis och siktar på mig med lasern. Jag blir såklart invinkad till kanten och jag får sätta mig i bussen med en väldigt trevlig konstapel i fin blå uniform.
100kmh på 50-väg. Toppen..
När han ville se kortet så sa jag att jag nog glömt det hemma osv men när konstapeln kollade regnumret så fick han min hemadress som då bara är hundra meter ifrån kontrollplatsen. Han följer så gärna med mig hem och kikar på körkortet som jag sa låg hemma. (vilket det då inte gör)
Tänkte att "jaja...so be it.." Jag ger han körkortet och erkänner. Blir förmodligen utan kort i tre månader och får böta cirkus 2500 spänn.

Inte så värst munter just nu direkt...
Nån som har några tips att dela med sig av i det här läget så gör det gärna.
Håll er från att skriva saker som "Men varför erkände du?" osv.. det hjälper mig inte just nu.

Gjort är gjort..får väl se det som att man är en erfarenhet rikare.

Ta det lungt där ute på vägarna...

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
48 timmar kvar...sen är det slutkört på ett bra tag!
Lika bra att åka en sväng. Sakta den här gången..

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Fudpucker skrev:

Shit!! Lider med dig... :(

Blir lite skraj också, faktiskt! Jag har nämligen kört omkring på Björneborgsgatan flera gånger idag (utan att hålla 50). Puhhh....

Egentligen tycker jag att du borde ha förhalat och vägrat erkänna, o.s.v. Bara för att få ha kvar körkortet någon/några månader till. Krävde du att få se platsprotokollet förresten?

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Rent ut sagt SKITTRIST det där, :6surkart :huvet :mad:

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det som går att stunta på!
Fudpucker skrev:

Fan va deprimerande!!! Har vart utan en svän för några år sen jag med..
Fast då åkte man ju för fort med bil..hmm.. :huvet

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
foobar skrev:

Blir lite skraj också, faktiskt! Jag har nämligen kört omkring på Björneborgsgatan flera gånger idag (utan att hålla 50). Puhhh....

Egentligen tycker jag att du borde ha förhalat och vägrat erkänna, o.s.v. Bara för att få ha kvar körkortet någon/några månader till. Krävde du att få se platsprotokollet förresten?

platsprotokollet? Ngt dom måste ha lr?

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
foobar skrev:

Ne, krävde inte att få se nåt protokoll. Tänkte mest på att det jag velat göra i sommar nu inte blir riktigt som jag tänkt mig..
Vad ska man säga, är ju mest besviken o arg på mig själv. Jävla korkat och köra på det viset jag gjorde...men men, man lugnar väl ner sig om nån vecka eller så.

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
skicka lappen till mig nästa gång isället för att ge bort till en smurf!!! har ingen än men skulle gärna vilja ha en :tummenupp :tuttar

Ranta

Alkoholist
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Fz1-N -08
Dom verkar vara på hugget i Sundsvalls omr denna vecka, blev själv stoppad på Timmervägen innan Bergsåker igår och fick blåsa, klarade mej med nöd och näppe undan fortkörningsböter. Såg dom precis när jag skulle vrida på rullen :gnissla De är juh så svårt att låta bli :rolleyes:
Vet hur lätt de är att vrida på lite för mycket så jag lider med dej....

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Kör du när du har kortet indraget kan du räkna blankt med att du inte får tillbax det allt, och i värsta fall att du får skaka galler(beror på om man kör för fort när de tar en utan kort, och om det hänt tidigare).
Har ringt och snackat med trafikpolisen om körning utan kort, och han rekomenderade inte det riktigt...:)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024