Fudpucker skrev:Va?! Är du på riktigt eller?!!
Klart som fan de är på riktigt ifall jag blir av med kortet kommer jag köra endå.... + man stannar inte för snuten om de redan e kört larma för fan istället som jag o resten av de 10% som gör de
Fudpucker skrev:Va?! Är du på riktigt eller?!!
KawaChris skrev:Jag är inte säker, men jag tror att trafikförsäkringen gäller oavsett körkort.
Visserligen kan försäkringsbolaget sedan kräva en på pengar, men bara självrisken och högst en tiondel av basbeloppet... Nån som vet säkert?
Trafikskadelagen:
21 § I avtal om trafikförsäkring får göras förbehåll om rätt för försäkringsanstalten att kräva utgiven trafikskadeersättning åter från försäkringstagaren intill belopp för vilket denne har åtagit sig att stå självrisk.
Förbehåll om rätt till återkrav från fysisk person får för varje skadehändelse göras gällande med högst en tiondedel av det basbelopp enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring som gäller för det år skadehändelsen inträffar. Lag (1981:1197).
Bikerbitch skrev:Trist för dig killen. Tänker inte börja moralsnacka, du har säkert lärt dig en läxa.
Sen att pojkar som Per Puda [som säkert inte är på riktigt] svamlar i nattmössan om att man skall köra utan körkort o grejer. Alla vettiga människor vet att man inte bör göra sånt och gör det förhoppningsvis inte.
Sålänge inte alla Mr-jagharstörstaballenisverige gnäller om att han aldrig får ta körkort när han blir tagen så är jag nöjd. Jag skriver han för jag har aldrig läst att en tjej måste vara ball o köra utan lappen.
du kan ju falla tillbaka i ett spritmissbruk se det från den ljusa sidan,du sparar en tusing i månade på förs å kan umgås med damen på heltid !du kan ju få åka med mig på deltaträffen !Fudpucker skrev:Vad fan ska man göra på fritiden nu då? Trycka upp medlemskort?
Allex skrev:Vad skulle kunna hända om du bjuder in konstapeln, fixar fika och ger honom 2500:- i handen. Skulle han kanske bli glad och glömma om allt som hade hänt?
Haha javisst är det humor! !Per_Puda skrev:MOAHAHAHAHHAHAAHAHAA
Bikerbitch skrev:Trist för dig killen. Tänker inte börja moralsnacka, du har säkert lärt dig en läxa.
Sen att pojkar som Per Puda [som säkert inte är på riktigt] svamlar i nattmössan om att man skall köra utan körkort o grejer. Alla vettiga människor vet att man inte bör göra sånt och gör det förhoppningsvis inte.
Sålänge inte alla Mr-jagharstörstaballenisverige gnäller om att han aldrig får ta körkort när han blir tagen så är jag nöjd. Jag skriver han för jag har aldrig läst att en tjej måste vara ball o köra utan lappen.
Per_Puda skrev:Klart som fan de är på riktigt ifall jag blir av med kortet kommer jag köra endå.... + man stannar inte för snuten om de redan e kört larma för fan istället som jag o resten av de 10% som gör de
KawaChris skrev:Han är nog på riktigt. Med tanke på hur löjligt lätt det är att bli av med kortet så kan jag förstå honom...
Bikerbitch skrev:Lätt och lätt? Såvida man inte gör något dumt i trafiken så får man väl behålla sin lapp?
Lider med dig,var det i det berömda guppet utanför moped o motor?Fudpucker skrev:Blev nyss av med körkortet på väg hem från jobbet. Fastnade i polisens laser när dom hade kontroll vid brandstationen i sundsvall.
Jag brukar alltid ta det lungt och tänka på att det brukar vara kontroll där men dom senaste gångerna har jag kommit på att just där vid brandstationen är det ett litet krön som är väldigt skönt att åka på bakhjulet över. Utan en tanke på poliser så gasade jag till lite över krönet och precis på toppen så ser jag att en mötande bil blinkar åt mig så jag slår av lite på gasen och då ser jag några polisbilar framför mig, och mitt i vägen står en polis och siktar på mig med lasern. Jag blir såklart invinkad till kanten och jag får sätta mig i bussen med en väldigt trevlig konstapel i fin blå uniform.
100kmh på 50-väg. Toppen..
När han ville se kortet så sa jag att jag nog glömt det hemma osv men när konstapeln kollade regnumret så fick han min hemadress som då bara är hundra meter ifrån kontrollplatsen. Han följer så gärna med mig hem och kikar på körkortet som jag sa låg hemma. (vilket det då inte gör)
Tänkte att "jaja...so be it.." Jag ger han körkortet och erkänner. Blir förmodligen utan kort i tre månader och får böta cirkus 2500 spänn.
Inte så värst munter just nu direkt...
Nån som har några tips att dela med sig av i det här läget så gör det gärna.
Håll er från att skriva saker som "Men varför erkände du?" osv.. det hjälper mig inte just nu.
Gjort är gjort..får väl se det som att man är en erfarenhet rikare.
Ta det lungt där ute på vägarna...
Ja det är kul att gasa. Men man får ge fan i att gasa för mycket om man vill behålla lappen. Därför får det bli massa bankörningar för min del.KawaChris skrev:Du vet vad jag menar.. Annars kan du få låna min hoj så förstår du.
spaceman skrev:Kör du när du har kortet indraget kan du räkna blankt med att du inte får tillbax det allt, och i värsta fall att du får skaka galler(beror på om man kör för fort när de tar en utan kort, och om det hänt tidigare).
Har ringt och snackat med trafikpolisen om körning utan kort, och han rekomenderade inte det riktigt...
Kreuger skrev:Trafikförsäkringen gäller INTE om ni kör utan körkort. Läs försäkringsvillkoren så upptäcker ni det.
kajlyl skrev:kan det tjäna något till att inte ha kortet med sig?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|