Nytaget körkort och hojen gick sönder idag, tar tacksamt emot all hjälp och tips

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
Jag är på jakt efter en ny cdibox, har hittat en till en kawa ninja 600 årsmodell 03-04. Flera delar är samma som på min z750 men jag antar att cdiboxarna skiljer sig eller kan jag köpa och använda den ?

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
Nu har problemet löst sig. De var ett fuel injection relä som var paj. De dödade displayen och gjorde att soppapumpen inte gick.

Kopplade direkt ström på kabeln till pumpen o allt gick igång som de ska. Nu väntar jag på nytt relä men kör hojen med förbikopplat relä!

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Jag har ruckat i sladdarna vid tändningslåset och de har inte blinkat till elller liknande på displayen, ingen reaktion alls. Samma sak när jag ruckade på sladdarna vid säkringsdosan under sadeln. Och säkringen (15A) vid säkringsdosan är hel.

Finns det fler säkringar att undersöka?

Tändingslåset var lite trögt förut men efter att jag sprutat 5-56 i det så är det mjukt och fint. Innan jag sprutade 5-56 fanns inte de här problemet, kan det ha skadat någonting nere i låset?

Nej 5-56 går bra ihop med elgrejor. Men det är alltid bättre att saker i grunden är rena än att vräka på 5-56 i onödan.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha