Nu är jag inte en av dem som har gnällt på skenförsäkrare utan svarade mer som en av dem som ställer av hojjen...SVooSh skrev:2421489Visst är det fullt tillåtet att göra som du. Men att gnälla på att skenförsäkrare inte betalar tillräckligt och samtidigt göra som du är helt åt skogen illa.
Nja är inte helt säker, jag har haft alla bilar + hojjar försäkrade på mig själv så jag har betalat en hel del pengar till bolagen genom åren och på detta sätt "förtjänat" mina rabatter. Som jag skrev så sätts en anna premie på en "avställningsbar" försäkring och jag betalar nog mer pengar per kilometer än en skenförsäkrare.SVooSh skrev:2421489Ponera att en skenförsäkrare får billigare premie genom att försäkra på sin farsa men betalar premie för hela sässongen så lär han/hon ändå betala in mer pengar till sitt FB än den som ställer av och på så fort solen skiner.
därför har de en låg årspremie också medan andra b olag har andra premier. Folksam där jag försäkrar har en åretruntförsäkring och sen har de en "avställningsbar" försäkring.SVooSh skrev:2421489
Vissa bolag tillåter ju numer bara att man har en åretrunt försäkring säkert just för att slippa av och påställnings "permiesmitning. Tex har Vesta som tråden handlar om enl deras sida endast helårsförsäkrinar för MC.
Maciej EVO VI skrev:2421522
Vem säger förresten att skenförsäkrare inte ställer av sina hojjar när de inte kör?
Maciej EVO VI skrev:2421522
Nja är inte helt säker, jag har haft alla bilar + hojjar försäkrade på mig själv så jag har betalat en hel del pengar till bolagen genom åren och på detta sätt "förtjänat" mina rabatter.
fördelen är också att man slipper oroa sig för att inte få ut någon ersättning ifall det händer något.SVooSh skrev:2421555Sant där! Har haft mina fordon på mig själv hela tiden medan andra i närheten haft guldpremier för att dom skenförsäkrat... Skan nog också fixa lite rabatt.
SVooSh skrev:2421316Men samtidig tycker samma personer att det är helt ok att ställa av och på sin hoj stup i ett för att få ner sin egen totalkostnad.[/B] Detta innebär ju helt klart att dessa inte ens i närheten har betalt igen försäkringsbolaget vid eventuellt föräkringsärende.
Du gillar verkligen detta ämne. Det va liksom 28 dagar sen nån skrev nått om detta, men du verkar glubbla hela dagarna.Assman skrev:2491936
dwestlund skrev:2491978Du gillar verkligen detta ämne. Det va liksom 28 dagar sen nån skrev nått om detta, men du verkar glubbla hela dagarna.
husa fs650 -02 kostar idag för mig hos Folksam 1500:- halv/helår. bor i Norrtälje norr om sthlm.Cervantes skrev:2287233IF är ju grymt billiga tycker jag! betalar 1300.-/månaden helförsäkring påställd och 150.- månaden avställd kk sen -06 6k i självrisk..
FB som jag ringt och kollat tar ingen hänsyn till hur länge man haft hojkort, vilket jag tycker är konstigt.. säger dem något annat till er?fazerfun skrev:2658213För min SP1a -00
35 650:- hel/hel
21 430:- halv/hel
Tror jag stannar hos TH....Idag pröjsar jag 8400 hel/hel, man 37 år, hojkort sedan -92, bor i zon 2.
Kolla in www.vesta.se/
Det är ett nytt bolag i Sverige från den första juni i år. Tydligen Danmarks största och Norges tredje största.
Har flyttat bilen dit (före 5300kr på Vesta 2900kr), Villahem (före 5600kr på Vesta 4200kr). Då man tog villahem fick man 20% extra rabatt!
Kollade även på hojen. GSX1400 -05. Betalar idag 5010kr på Bilsport MC. Kan ju inte byta till Vesta nu. Huvudförfallodagar e besvärliga. Men de lämnade en prisuppgift iallafall. 2800kr helförsäkrat helår!
Byter nästa säsong.
Och om jag krånglade med att byta till Vesta som försäkringsbolag för bilen och fritidshuset, så skulle jag väl kunna få teckna en helförsäkring för hojen till en kostnad av ca 4400:-/år. Det blir inget byta för mig således, eftersom jag betalar 3500:-/år hos bilsport och MC.
Vesta verkar vara en sån typ av försäkringsbolag som sätter sina premier lite hur som helst! Har haft med såna bolag att göra förut, och jag är inte imponerad! Det brukar kunna bli krångel om man vill få ersättning för någon skada!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|