Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vet inte om jag skrivit detta innan men nybergsmotor har helgöppet och ev skulle det gå att få hojen bänkad för en billig penning... BMW S1000RR skulle finnas till provkörning/demo med viskade en fågel....

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vet inte om jag skrivit detta innan men nybergsmotor har helgöppet och ev skulle det gå att få hojen bänkad för en billig penning... BMW S1000RR skulle finnas till provkörning/demo med viskade en fågel....

Tror dom kör sån kampanj varje år... Bänkade UR Gixxern där för 2-3år sen... 200-250:- eller vad dom tog för de...

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Just nu hojlös!
Okej, så mer eller mindre testköra den i en bänk för att se hur den beter sig så man vet vad man ska göra för ändringar för att öka effekten? Men bänkningen i sig gör ingenting för hojjen?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Mäter effekten på bakhjulet och luft/bränsleförhållandet för att se om insprutningen behöver justeras (ofta för att kompensera öppet luftfilter och avgassystem) En sån dip i effektkurvan som syns nedan bör gå att justera bort t.ex. Väldigt vanligt med en svacka precis vid 5000 rpm där hojen ljudnivå mäts. De är inte dumma de där japaneserna :rolleyes:

http://youtu.be/hLe4eQXBeSU
Inget hjulspinn på trumman med den killen ombord :hihi

slutspurten nu k-man? Allt ska ihop?
Nej, ramen är inte moddad än. Svetsjobbet är planerat till nu i helgen. Sågade av ramen idag :crash

Bifogat

• Frame-cut800.jpg
    Frame-cut800.jpg
    87.8 KB · Visningar: 23
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Tyvärr fick jag besked nyss att bänkningen uteblev då mekanikern inte va tillgänglig denna helgen =( Men S1000RR är ju vänlig mot ögonen ändå !

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Nej jag missade det, det var inte din bil va? Du, jag va ute på en riktigt runda idag med en kompis och fy fan vad den e skön och snygg. polaren (han såg den när jag köpte den) tyckte att det var riktigt snyggt gjort, alltihop blev tipptopp:tummenupp:fakta jag e som sagt riktigt jävla nöjd.
Bara lördag
http://nybergsmotor.se/

Hann du se att det var jag som tutade på dig med kyl, frys och ugn på släp idag? :)

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
Nu är man hojlös för första gången på 5 år :(

Men det innebär också att det är fritt fram att köpa en motard :yoparty

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nej jag missade det, det var inte din bil va? Du, jag va ute på en riktigt runda idag med en kompis och fy fan vad den e skön och snygg. polaren (han såg den när jag köpte den) tyckte att det var riktigt snyggt gjort, alltihop blev tipptopp:tummenupp:fakta jag e som sagt riktigt jävla nöjd.
Jodå, det var skrutt-skodan, vår slit-o-släng-bil med dragkrok och en blondin i passagerarsätet. Jag hjälpte tjejens syster att byta sina vitvaror.

Roligt att du är nöjd :tummenupp Du vet var jag bor om du vill ha nåt annat gjort ;) Jag säger till när nya reläet kommer.
Har du efterdragit kåpskruvarna nu då? De är rätt speciella så det är surt att tappa såna

Nu kan jag inte hålla mig längre. Ställer på Gixxern i morgon :banana

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Satt å kollade på någon bilfilm innan idag och då va de med en Buick grand national i den. Kom då på att jag sätt en svart sådan kanske 3 ggr här i Jönköping. Ingen som vet vem som har den? Finns väll inte så många i Sverige och skulle kunna ta vilket lån som helst för att köpa en sådan om ja hittade en ;D Fetare bil finns ju inte :yoparty

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
K-man: Toppenväder på fredag och jag ska ställa om dygnet för 1 veckas ledigt. Gissa vad jag tänker sysselsätta mej med :p

Biddarn: Var tvungen att googla. Ser ju fan ut som nån gammal volvo :glömdet

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
K-man: Toppenväder på fredag och jag ska ställa om dygnet för 1 veckas ledigt. Gissa vad jag tänker sysselsätta mej med :p

Biddarn: Var tvungen att googla. Ser ju fan ut som nån gammal volvo :glömdet
Meka startmotor? :hihi

Äsch, Buicken är ju råa 80-talet till max!

Nu är Gixxern påställd så idag blir det en runda. Måste vara hemma igen kl 15.30

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE