Är bara pussys, dem med fet plånbok alt en pussy med fet plånbok som jagar effekt. Bättre att hålla efter kroppen & lära sej köra! (dock bra att göra, som K-Man sa om motorn går magert osv)Okej, så mer eller mindre testköra den i en bänk för att se hur den beter sig så man vet vad man ska göra för ändringar för att öka effekten? Men bänkningen i sig gör ingenting för hojjen?
Meka startmotor?
Äsch, Buicken är ju råa 80-talet till max!
Nu är Gixxern påställd så idag blir det en runda. Måste vara hemma igen kl 15.30
Crap
Hojta om nån får nys om billig bänkning. Bikeweek G'åsen v.30 kanske? Julisemester i år
Ställde på min vän, ställa på alt påställning. Fruntimmer sätter man påFörstår att du satte på cykeln K-man, läskigt fint väder ute idag.
Min 750 fick iof 12 hästar mer på topp under bänkningen. Klart märkbart, men ursprungsmappen i den Power Commandern var helt fel trots att det var den Dynojet rekommenderade för den utrustningen jag hade. Räcker tydligen med att TPS'en (trottelpositionssensorn) står lite olika så blir allt off.Är bara pussys, dem med fet plånbok alt en pussy med fet plånbok som jagar effekt. Bättre att hålla efter kroppen & lära sej köra! (dock bra att göra, som K-Man sa om motorn går magert osv)
/sucker för hk..
Körde den idag över Sandseryd-Kråkebo-Bondstorp. Helt ok. Just inget grus och väldigt lindrigt med tjälskador.solen värmen som sjutton, får bli en runda nu efter jobbet på vägen hem.. frågan är om man ska testa på Tranemovägen och se hur den är...
400 skulle jag kunna acceptera för en repa. En bänkning med mappning får man väl sällan under 1000 kr? Tror det kostade 1200 kr när jag gjorde det och det var 2004Och dyrt att bänka på chaparall. Gjorde det med 1a kawan jag hade, 400 pix. 152 bhp, maxfart 311 km/h enligt den bänken. Ska kolla om jag har kvar lappen från bänkningen.
Jag rullar nog mot Mascot i Nässjö vid 12 imon. Ska ta vägen över Malmbäck och möta några från Vaggeryd.okej jag tänkte dra en sväng imorgon i finvädret till nått ställe som har handskar.
Jag tänker ju genast handelsboden men är det någon som har några bättre förslag?
Förstår att du satte på cykeln K-man, läskigt fint väder ute idag.
Ställde på min vän, ställa på alt påställning. Fruntimmer sätter man på
Är det bra med er?
Har ni haft några trevliga upplevelser på vägarna än? Själv har det inte blivit längre än till Bankeryd och tillbaka
Min 750 fick iof 12 hästar mer på topp under bänkningen. Klart märkbart, men ursprungsmappen i den Power Commandern var helt fel trots att det var den Dynojet rekommenderade för den utrustningen jag hade. Räcker tydligen med att TPS'en (trottelpositionssensorn) står lite olika så blir allt off.
Gott att mappa så att den får rätt blandning, slipper dips i kurvan, bättre gasrespons och kanske även lite lägre förbrukning men annars har du helt rätt i att bra däck och fjädring lätt kör ifrån de 3-4 hk som en PC normalt ger
Körde den idag över Sandseryd-Kråkebo-Bondstorp. Helt ok. Just inget grus och väldigt lindrigt med tjälskador.
Drog en wheelie ner för 26'an mot Rv156 och låg väl i 160+ när jag såg polishelikoptern ovanför Skuggan svischade förbi mitt framför mig. Tack och lov jagade de rånare och inte lilla olydiga jag
Känslan sitter i från i höstas.
Apropå handskar... dags att forma till de svarta Handroiderna också. Hade velat ha dem idag om de hade varit i ordning Tar ju två dagar för dem att torka...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|