Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja idag blev de första dagen med Gixxern till jobbet... inte allt för varmt i morse men de tar man igen på eftermiddagen. :hihi

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Okej, så mer eller mindre testköra den i en bänk för att se hur den beter sig så man vet vad man ska göra för ändringar för att öka effekten? Men bänkningen i sig gör ingenting för hojjen?
Är bara pussys, dem med fet plånbok alt en pussy med fet plånbok som jagar effekt. Bättre att hålla efter kroppen & lära sej köra! (dock bra att göra, som K-Man sa om motorn går magert osv)

/sucker för hk..

Last edited:

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Just nu hojlös!
Alltid lär man sig något nytt! Känner att jag surfat för mycket på sporthoj i min feberyra de senaste dagarna. Dags att åka ner till posten och hämta upp nya crossbootsen!

Förstår att du satte på cykeln K-man, läskigt fint väder ute idag.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
solen värmen som sjutton, får bli en runda nu efter jobbet på vägen hem.. frågan är om man ska testa på Tranemovägen och se hur den är... :yoparty

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Meka startmotor? :hihi

Äsch, Buicken är ju råa 80-talet till max!

Nu är Gixxern påställd så idag blir det en runda. Måste vara hemma igen kl 15.30

Nej nej startmotorn är bortom räddning tydligen enligt en expert så det får bli att köpa en beggad från tyskland.
I finvädret ska man köra hoj :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Och dyrt att bänka på chaparall. Gjorde det med 1a kawan jag hade, 400 pix. 152 bhp, maxfart 311 km/h enligt den bänken. Ska kolla om jag har kvar lappen från bänkningen.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
okej jag tänkte dra en sväng imorgon i finvädret till nått ställe som har handskar.
Jag tänker ju genast handelsboden men är det någon som har några bättre förslag?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Antar de är till Linköping du tänkt dig då en crusing ? Då kan du ju annars ta Bike i Trollhättan är ju inte så mycket längre dom har ett ganska stort sortiment med...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
jepp linköping tänkte jag. Lite småvägar förbi uppgränna och ödeshög.

Men för faan Rav3n gick ju in och kollade Bike nu bara för det och det verkar som dom kan ha startmotor till min gammelyamma!! Då slipper jag beställa från tyskarna och hojen kan vara ihopsatt redan i helgen.

Ska genast skicka mail. Tack för förslaget.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Hehehe gött de... ja skicka ett mail har för mig att skroten och butiken inte har samma lokal men man kan få grejerna till butiken så kan du få både handskar och startmotor... :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ställde på min vän, ställa på alt påställning. Fruntimmer sätter man på :tummenupp ;)

Är bara pussys, dem med fet plånbok alt en pussy med fet plånbok som jagar effekt. Bättre att hålla efter kroppen & lära sej köra! (dock bra att göra, som K-Man sa om motorn går magert osv)

/sucker för hk..
Min 750 fick iof 12 hästar mer på topp under bänkningen. Klart märkbart, men ursprungsmappen i den Power Commandern var helt fel trots att det var den Dynojet rekommenderade för den utrustningen jag hade. Räcker tydligen med att TPS'en (trottelpositionssensorn) står lite olika så blir allt off.
Gott att mappa så att den får rätt blandning, slipper dips i kurvan, bättre gasrespons och kanske även lite lägre förbrukning men annars har du helt rätt i att bra däck och fjädring lätt kör ifrån de 3-4 hk som en PC normalt ger

solen värmen som sjutton, får bli en runda nu efter jobbet på vägen hem.. frågan är om man ska testa på Tranemovägen och se hur den är... :yoparty
Körde den idag över Sandseryd-Kråkebo-Bondstorp. Helt ok. Just inget grus och väldigt lindrigt med tjälskador.
Drog en wheelie ner för 26'an mot Rv156 och låg väl i 160+ när jag såg polishelikoptern ovanför :eek: Skuggan svischade förbi mitt framför mig. Tack och lov jagade de rånare och inte lilla olydiga jag :brynad
Känslan sitter i från i höstas. Blev några riktigt goa wheelies och Jkpg33/Iluk blev inspirerad :) Du får lära honom sen Goffe. Han vill :tummenupp

Och dyrt att bänka på chaparall. Gjorde det med 1a kawan jag hade, 400 pix. 152 bhp, maxfart 311 km/h enligt den bänken. Ska kolla om jag har kvar lappen från bänkningen.
400 skulle jag kunna acceptera för en repa. En bänkning med mappning får man väl sällan under 1000 kr? Tror det kostade 1200 kr när jag gjorde det och det var 2004

okej jag tänkte dra en sväng imorgon i finvädret till nått ställe som har handskar.
Jag tänker ju genast handelsboden men är det någon som har några bättre förslag?
Jag rullar nog mot Mascot i Nässjö vid 12 imon. Ska ta vägen över Malmbäck och möta några från Vaggeryd.
Bike är en bra idé om man ska ha mer än handskar.
Apropå handskar... dags att forma till de svarta Handroiderna också. Hade velat ha dem idag om de hade varit i ordning :) Tar ju två dagar för dem att torka... :(

Bifogat

• dyno-GSXR750'98.jpg
    dyno-GSXR750'98.jpg
    54.9 KB · Visningar: 46
Last edited:

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Just nu hojlös!

Ställde på min vän, ställa på alt påställning. Fruntimmer sätter man på :tummenupp ;)

Varit så sjukt kåt på att dra ut hojjen o köra en sväng nu när vädret är så underbart, du kanske förstår att jag blandar ihop begreppen :banana. Drog ett par varv runt villakvarteret i förmiddags, kunde inte riktigt hålla mig :hihi

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Jahapp si god dag kära medmänniskor! :hej Har legat i ide under vintern, men då solen tittar fram och plusgraderna ökar så får man allt ta och krypa fram.

Är det bra med er?
Har ni haft några trevliga upplevelser på vägarna än? Själv har det inte blivit längre än till Bankeryd och tillbaka :banana

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
fan Bike var schyssta och kan gå ner till 1200 spänn för en 25 år gammal beggad startmotor om jag hämtar den hos dom. Kan dom fetglömma säger jag.

450 spänn inkl frakt från tyskarna. Mer min melodi.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
ja låter helt klart som Tyskland är ett bra mycket bättre alt. för plånboken, även om man får vänta på frakten men de kan de vara värt för en 3:e del av priset.

Är det bra med er?
Har ni haft några trevliga upplevelser på vägarna än? Själv har det inte blivit längre än till Bankeryd och tillbaka :banana

Jodå här knallar de på stadigt, själv har man varit på två hjul nästan hela året. Inget ide här inte... :arsele

Hunnit med 4:a körningar än så länge, nu har de ju blivit tillräckligt varmt för att ta hojen till jobbet... Inga långrundor ännu, hann inte med Tranemo igår då jag inte kom ifrån jobbet fören strax före 17.00. Får bli en stadig runda i helgen istället efter man tvättat av cykel/kedja samt fälgar samt applicerat lite skyddande vax. :yoparty

Min 750 fick iof 12 hästar mer på topp under bänkningen. Klart märkbart, men ursprungsmappen i den Power Commandern var helt fel trots att det var den Dynojet rekommenderade för den utrustningen jag hade. Räcker tydligen med att TPS'en (trottelpositionssensorn) står lite olika så blir allt off.
Gott att mappa så att den får rätt blandning, slipper dips i kurvan, bättre gasrespons och kanske även lite lägre förbrukning men annars har du helt rätt i att bra däck och fjädring lätt kör ifrån de 3-4 hk som en PC normalt ger

Körde den idag över Sandseryd-Kråkebo-Bondstorp. Helt ok. Just inget grus och väldigt lindrigt med tjälskador.
Drog en wheelie ner för 26'an mot Rv156 och låg väl i 160+ när jag såg polishelikoptern ovanför :eek: Skuggan svischade förbi mitt framför mig. Tack och lov jagade de rånare och inte lilla olydiga jag :brynad
Känslan sitter i från i höstas.

Apropå handskar... dags att forma till de svarta Handroiderna också. Hade velat ha dem idag om de hade varit i ordning :) Tar ju två dagar för dem att torka... :(

Ja själv blev de inte den tilltänkta runda då jobbet stl för mycket tid, men fick bli en annan runda, inte riktigt kommit in i körningen än. Måste kolla upp däcktrycket och sen åka och fylla på för de känns som de är för lite (sladdrig i styrningen)

Hittade mappnings pappret på UR Gixxern som man mappade på Nybergs, ser rätt stabil ut kurvan för en 19år gammal hoj, hade inte nån PC på den, dock helsystem och dynojet kittade fuggar...
133 glada bakhjulshästar på öket.. :tummenupp :yoparty

Får ta och sätta fart med wheelie övandet nu, blivit mest ofrivilliga powerwheelis senaste men ska väl kunan få till en kontrollerad med...

Man har kollat sig över axeln mer än en gång innan man dragit på för att vara säker på att inte farbror blå ligger och skuggar en. :hihi

Dynojet.jpg

Blev lite Ebay shopping ala random i morse med innan jobbet: Tankthredz, K&N Luftfilter + Olje Filter, så får väl shoppa lite olja av dig K-man när de väl är dags för byte.

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Hade du inte redan köpt ett par eller sket du i det ? Kanske rent av kört sönder dom redan ?? :tungan

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE