Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nej den är givetvis inte original. Inte så farligt djup heller. Fotot kanske luras. Ska köpa ett Pro Circuit system när jag får råd. Fin hoj behöver fin krök.

Jävlar vad nice K-Man. Rätt avundsjuk måste jag säga :rock
Du får köpa den av mig när jag tröttnat :tummenupp Du ska få prova när vi är ute tillsammans men 450'n är lättare att wheela. Jag har bara en förkärlek för tvitaktare :)

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Måste instämma i hyllningarna... Nice Work Kalle... Den där kommer vara rolig att köra... :D :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Så jäv*a surt. Uppehåll i en evighet och så fort jag fått klart AF'en så regnar det och till eftermiddagen lovas SNÖ! :huvet:huvet Usel tajming för en hoj på slicks :gråta Jag vill ju ut och prova! :4skrika

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jepp såg de med... Tänkte störande att de är sånt skitväder när de står en cykel i ditt garage som bara vill ut och köras... Tur man var ute och rastade MX:n igår istället, lite blåslagen idag men de hör till... Nu måste jag tjöta lite mer på dom motard hjul nissarna jag tjötar med så de blir nån affär snart.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja, jag trodde aldrig att jag skulle köra Retard men Helvete va fet den är! :yoparty :D
Verkar som om jag har dåligt inflytande på er för nu pratas det motardhojar och fälgar lite överallt tycker jag :hihi men det blir kul med sällskap :)

CR500AF99-02crf450s.jpg

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det är kvällskörning på Anderstorp med Fiver på tisdag. Det lovas 5' C och regn, nån som är sugen? :hihi
Även körning den 24:e april

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Aa de vore fett att få testa :rolleyes: Men de är ju sånt botten vrid i så de kommer nog gå fint att slanga med, fast visserligen finns ju inte den motorbromsen heller som på 4t. Vi kanske kan åka en sväng i veckan som kommer?

BTW la ihop några klipp på motarden. Några är med original drevning och några med 43 kuggars.

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Vi kanske kan åka en sväng i veckan som kommer?
Klart det går att wheela men effektkurvan är inte lika jämn i min som i en 4t, även om det blev lite bättre efter portningen.

Hur har du det på torsdag? Då är jag ledig

På förekommen anledning: Var extra försiktiga i trafiken denna helg! Andelen som kör rattfulla ökar nog rätt markant i Jönköpingsområdet tack vare raggarmässan.

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Är nöjd med min hoj ;) Skulle dock behöva renovera gaffeln. Någon som har koll på hur långt man kan köra på samma kolv på crf450?
Visste att jag läst det nånstans. På Cyclepedia står det att du ska byta kolv var 15'e timme. Låter ofta, dyrt och meckigt :va Har du timräknare och journal?

edit: Min CR500-manual säger kolvbyte var 7,5 h om man tävlar. Oj! Kan ju bli hur dyrt som helst isf... Har redan kört 2,5 h sen renoveringen och det var på två dagar bara. Tur att smidda kolvar håller längre än gjutna orginal... De kostar ju 1500-2500 kr st

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Räknar med film från Biddarn & K-Man snart då! Snyggt byggt mr K :tummenupp Hoppas du bli ruskigt nöjd.

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
.. vad är det som gör att de måste bytas så ofta? extremt små marginaler eller kolvar av lättviktsmaterial ?
en toktrimmad tävlingsmotor(bil) gör väl inte mer än 50mil innan den slängs/renoveras.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Den gjutna Prox kolven som satt i min 500'a sprack ju. Några timmar till så hade den säkert gått sönder och lösa kolvdelar i en cylinder och vevhus är obra. Tur att jag såg det i tid.
Finns bild på spruckna kolven i min CR500-Blogg

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Suttit och läst en hel del i ämnet om hur länge kolvar går i motorer innan man bör byta dom, kommit fram till att enligt manualer m.m. från tillverkare så är de väldigt korta intervaller men de är under racing förhållanden. Ser man sen till vad "the general public" tycker/byter/säger så är de ganska spritt. Så dom flesta går längre än dom 15h som som rekommenderas på CRF:n utan problem, med tanke på vad de kostar att byta så får man väl ta de i beaktning.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jag har för mig att jag läst någonstans att någon kört över 100h? Men att man iallafall kan köra 50-70h. Min kolv byttes vid 37,5 och nu står den på 82 tror jag

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Men hur länge kör folk på kolvarna i snitt då? Snart 50 h på din ju Biddarn.

Startade och provkörde Monstret för första gången sen konverteringen idag. Går sjuuukt bra och inga problem nu efter rengöring av förgasaren. Behöver endast spänna kedjan lite :)
Galet vad den går!!! Powerwheelies på fyran trots 15-41 drevning. Sjukt acc! Film kommer men den kan inte förmedla känslan, den måste upplevas :Bugar

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ojojoj, nu trissas förväntningarna än mer... CR500 powa... :tummenupp

Angående kolvar så är snittet där Biddarn säger... 50-70tim på den data man fick i sin feedback, kommer väl själv sikta där nånstans, nu var min nyligen bytt när jag köpte den så de är en 35+ timmar var på den...

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
I veckan kör vi lite då? ;) Aa min var med bytt när jag köpte min men får bli kolv byte på min nu till våren :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hastigt ihopkastad film innan jag var tvungen att dra till jobbet. Fortsättning följer :)

http://www.youtube.com/watch?v=ssD0EP5fyLo

Sista wheelien var på fyran och bara ett ryck i styret :yoparty

Jag har ju ärligt talat varit lite besviken på 500'an hittills. Inte den sjuka kraft jag hade förväntat mig innan jag handlade en men nu, med 17" slicks, bra fäste och högre drevning så är den äntligen så galet rolig som jag hoppats på från början.
F'-ing Awesome!!! :kär :hoppa :rock :rock

Kanske var det eviga hjulspinnet som sabbade upplevelsen innan :D Sannolikt för att Monstret är så lätt och motor och bromsar är så grymma så känns det nu lite som när jag provade turbohoj första gången. Sällan det händer men det är en jäkligt härlig känsla :tummenupp Tänk om man kunde tappa upp den känslan på flaska och sälja. Jag skulle bli miljonär på nolltid. Provkörningar erbjuds... ;)

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...