Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Fan vad manlig den är :yoparty Härligt att allt lirar som det ska med. Får bli lite körning i veckan då, konstigt nog så bor vi typ 2km ifrån varandra om man kör genom elljusan ;)
Blir en bonusbild på min hoj med då :tummenupp
IMG_1606.jpg

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Don efter person ;) Jönköping är litet

Du har också helsvarta hjul ser jag.... Jag kommer nog att beställa smala (5 mm) reflekterande röda rimstripes till min snart. Vill du också ha en uppsättning? De verkar kosta en hundring inkl frakt.

Edit: ångrade mig lite nu. Vill nog inte ha reflekterande. Vad tycker ni? Jag är rädd att man då syns lite mycket. Inte alltid önskvärt kanske :hihi

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Nja jag skippar nog det men tack ändå :) Är rätt nöjd med min just nu, men känner att ja vill ha mer pulver nu när din verkar röra på sig rätt fint ;)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Vi får väl se hur jämnt de drar. Du kan säkert dreva upp ytterligare. Vridet finns ju.

Lite som att jämföra äpplen och päron. Jag har större slagvolym och en motor som producerar kraft dubbelt så ofta. Jag har nog runt 60 bakhjulshästar i min gissar jag. En kompis CR500 bänkades till 63 bhp och 79 Nm men han har lite mera godis på sin. Ungefär samma portning. 70-vevaxelhästar alltså (fabriks- eller Bike-siffror)

Vad har en 450 för effekt ungefär?

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jo visst kan ja det. Men som de kändes sist så verkar de funka rätt bra med 43 kugg. Visst de blir ju inga rekord hastigheter men den går gott ;)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Haha okey ;) Jobbar sista natten inatt sen är jag ledig 3 nätter och jobbar bara onsdag natt sen är jag ledig igen till måndag kväll :) Blir nog lite körning denna veckan då ;)

Edit: Runt 50 på bakhjulet kanske vad jag har läst

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hur länge sover du på torsdag? Jag har bäst möjligheter när barnen är på dagis (8-15) Efter det är det nog kört.

Ja, jag Googlade 450'n och fick 50-55 bhp och ca 50 Nm så lite efter kanske du blir ;)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Eftersom jag inte jobbar igen på kvällen så räcker de med ungefär 3h. Men innan 12 är jag uppe och redo ;) Jo så du får inte använda sista växeln :krama

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Sista wheelien var på fyran och bara ett ryck i styret :yoparty

Jag har ju ärligt talat varit lite besviken på 500'an hittills. Inte den sjuka kraft jag hade förväntat mig innan jag handlade en men nu, med 17" slicks, bra fäste och högre drevning så är den äntligen så galet rolig som jag hoppats på från början.
F'-ing Awesome!!! :kär :hoppa :rock :rock

Kanske var det eviga hjulspinnet som sabbade upplevelsen innan :D Sannolikt för att Monstret är så lätt och motor och bromsar är så grymma så känns det nu lite som när jag provade turbohoj första gången. Sällan det händer men det är en jäkligt härlig känsla :tummenupp Tänk om man kunde tappa upp den känslan på flaska och sälja. Jag skulle bli miljonär på nolltid. Provkörningar erbjuds... ;)

Ställer mig snällt i kö på en provkörning på Monstret när de kommit
lite mer värme ute.. :hoppa:rock
Med den kraften som fäster på asfalt så blir de ju nått helt annat än grus/ler sprut ala Crossutförandet... Låter gott och går bra... kan inte bli bättre än möjligen då om du lyckades buteljera känslan då... :D:tummenupp

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Fan va feta era motarder är! :yoparty
Måste vara sjukt kul i stan.. Gott att slanga i 50-80 ist för 150-180.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag kommer att undvika stan i möjligaste mån hoppas jag. Skulle det hända nåt när man kör oreggad hoj så är man riktigt illa ute. Ren ligistkörning inne i stan ger dålig PR för hojkollektivet tror jag och det rimmar väldigt dåligt med min roll som SMC-instruktör. Vill inte att det biter tillbaka på mig rätt vad det är.

Däremot får den nog åka med som 'depåmoppe' till racerbanorna i sommar om det finns plats på kärran så får vi se om man kan köra lite på nåt lunchuppehåll.
Har instruktörsdag/egen träning på Gelleråsen 26/4 och Anderstorp 30/4 :cool:
Anderstorp är ju fel bana för hoj drevad till 150 men Kinnekulle eller Gotland skulle vara skitkul! :)
Man kanske skulle snickra lite på en catchtank...

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jag kommer med att undvika stan så mycket jag kan. Behöver körkortet i jobbet och de är ända inkomsten då sambon är mamma ledig och får börja plugga efter sommaren igen. Men visst är det kul att busa:banana

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Pappaledig lagom till sommaren eller? Det är det bästa :hihi

Vädret ser lovande ut på torsdag, 10' C och halvklart så man kanske skulle köpa upp sig på en dunk 98 oktan och klura lite på GoPro-fästen på Monstret till dess :tungan

*fick en idé nu...*

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
K-Man skrev:

Bra skrivet mr!

Jag hoppas kunna bidra till att folk gillar hojåkarna mer ;) & fetare depåmoppe får man leta efter. Som du sa, kul på dem 2 banorna! Kört 660 på Gotland, riktigt kul!

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Kamera är ju ett måste på Torsdag. Jag som har dålig fantasi kör väll som vanligt med kameran på huvudet. Men nu när man kör asfalt så kanske den även sitter kvar med sugpropp på bakskärmen?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Se sitt feta :arsele i widescreen och inte mycket mer? Nja, då kan vi nog bygga nåt bättre ;) Inte ens i MotoGP är den vyn frän

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...