Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Börjat pula på en catch-tank hemma med... blir en vit plasttank med mässings slangfästen likt den som är först i tidigare artikeln jag postade...
Är det lönt? Jag tycker att det verkar omständigt. Catchtank, barkbusters, Svemo-klubbmedlemsskap, najat osv osv

Ingen bana i närheten enligt http://www.supermotosweden.se/ heller. Vi drar ner till rallycrossbanan i Taberg och kör lite bara :)
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Är du petnoga eller? Den på bilden var ful och orginal har de ingen kåpa

Ja ful är den... :D

Är det lönt? Jag tycker att det verkar omständigt. Catchtank, barkbusters, Svemo-klubbmedlemsskap, najat osv osv

Ingen bana i närheten enligt http://www.supermotosweden.se/ heller. Vi drar ner till rallycrossbanan i Taberg och kör lite bara :)

Ja när du lägger fram de så, då låter de väldigt omständigt. Tänkte mer att de räckte med catch-tank så var man fit for fight. Men måste man ha allt annat, då kan man ju göra som du sa istället.
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
hehe

jag har inget sissybar på min, har en liten genomskinlig flugfångare fram. Omlackad till audiröd.

Men det är något mickel med antingen 1. bensinkranen 2. bakre förgasaren. Det rinner ner bensin
i bakre luftfiltret pga antingen överflödande förgasare eller kranen är alltid öppen pga kasst membran eller vakum som aldrig släpper. Den går iaf som den ska - tyvärr så kan detta orsaka hydrolock om bensinen rinner ner i cylindern. alltid är net nåt som inte funkar :/
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Rengör kran, fugge och skölj ur tanken när du ändå håller på. Kranen brukar inte vara så svår att ta isär för att kolla membran/packningar. Min CR-fugge flödade över i fredags men en rengöring hjälpte.

Fasiken va sugen jag är på att ta en repa på Monstret igen men idag är det bara barnpassning :(
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
fick för mig att om man bara vill köra på en officiell bana så var catch-tank de enda kravet men de kanske behövs dom andra sakerna som K-man nämner ?! Om man ska tävla kan jag köpa de men för att bara öva lite på bana tror jag inte de behövs allt de ?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Läs i länken ovan. Jag tror att medlemskap i klubb var krav också. Vet inte om allt var krav för träning bara. Kan tänka mig att det är upp till respektive klubb/bana.

Det går ju att ställa frågan på supermotoforumdelen

Catchtank samlar vätskor och barkbusters är handtagsskydd med metallbågar
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Läs i länken ovan. Jag tror att medlemskap i klubb var krav också. Vet inte om allt var krav för träning bara. Kan tänka mig att det är upp till respektive klubb/bana.

Det går ju att ställa frågan på supermotoforumdelen

Catchtank samlar väskor och barkbusters är handtagsskydd med metallbågar

Mja då vette fan om man orkar... fler medlemskap.. räcker med dom man har för att få köra på fler tider ute på Norrahammars Endurospår samt Torsvik.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Kul och se ett filmklipp på 500'an K-man!
Hoppas man få se den in action till sommaren någon gång.

Angående motarddrevning så rekomendera jag iaf att köpa så litet bakdrev som bara finns.
Jag har iaf problem med att hitta tillräckligt låg drevning med 17'' fälgarna.


Bankörning på motard så behövs ingen licens eller medlemskap vad jag har förstått.
Barkbusters köper ni för 250 kr på biltema, och catchtank kan man göra utav en 50cl colaburk och 2 buntband.
Sen ska bromsoket, vatten och oljedräneringspluggaran najjas.
Görs på en kväll.

Jag startade en tråd angående åkning i Eksjö här.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?252625-%C5kning-i-Eksj%F6
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
"Har varit hos Roffe S idag och kopplat in de sista pusselbitarna i Bazzaz-systemet. Nu är det hela komplett med mapswitch/TC-kontroll på styret samt en lampa som blinkar starkt när TC:n griper in.

När jag ställer ratten på läge 10 så griper TC in ganska omgående. Gör man ett hastigt drag i gasen på de lägre växlarna blinkar lampan frenetiskt.
Jag testade på tvåans växel i en ganska snäv högersväng att helt enkelt vrida rejält på rullen och vara beredd på kastet.

Det enda som hände var att lampan blinkade satan och hojen kändes "slö" på något sätt, lite kraftlös. Inget smattrande i tändningen eller speciella ljud, hojen blev bara lite trött.

Jag vred ratten till läge 5 igen (standardläget) och gjorde samma sak. Nu svarade motorn direkt och bakhjulet tuggade, sen lyfte hojen framhjulet fortfarande i sväng så jag fick sätte mig lite på vänster sida och göra en pickup i utgången.

Summan av den här lilla testet är att TC verkligen funkar. Med ratten på styret så är det enkelt att ändra känsligheten och man märker det tydligt i form av att själva gassvaret påverkas.

Vid raktframkörning så blinkar lampan på ettan och tvåan och det är lätt att ge järnet utan hjulspinn, kanske något för dragracing?

Nästa steg i testandet är att justera TC så att den griper in häftigare, man kan ställa detta och den förflyttar då balansen i effektdämpandet mellan soppa, soppa och tändning eller enbart tändning. Anledningen till att jag inte känner ingreppet är att den går in så oerhört mjukt. Jag tror att jag vill ha ett mer märkbart ingrepp bara för att få en tydligare feedback."

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?168909-Bazzaz-performance/page7

För dem som vill köpa gott godis till hojen. Vet att K-Man nämnt Bazzaz tidigare, intressant att läsa om det!
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Jahopp. Åker från Helsingborg nu så blir hem och sova lite sen ut och åka motard med K-Man. Blir att testa sätta kameran med sugproppen fram på nummerplåten upp över styret och filma sig själv lite med. Sen blir det iallafall en vinkel från hjälmen med. Har bestämt mig att innan sommaren är slut så ska jag ligga såpass högt att jag skrapar bakskärmen i asfalten :tummenupp

Edit: What!!! Kollade precis blocket och Honda HM har kommit med ny 500cc lv reggae motard. Saknas bara 99k sen hade den vart min. Så jävla fet:kär
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hade jag haft dom 99K så hade jag hellre lagt dom på en Maico 700cc, skulle komma i SM variant med... dock vet jag inte alls hur de gått om dom kommit med några cyklar. De har ju varit lite si och så med Maico senaste åren.

Men visst, en LV reggad Honda Motard hade inte ja gnällt över heller... dock har man inte dom cashen för en sån sak så får fortsätta drömma... :D :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top