Jensen: Ja lite mjuk kändes den även om jag bara körde med 100+ kg bakpå. Vi får göra en setup på den. Hur stort häng kör man med på de däringa Kåttarna? 30 mm?
Dyra drev btw men behovet finns nog framöver. Halva priset till Suzuki över disk i Hovslätt
Kåtten orkade inte på högsta växeln med två pers på men kanske bra med lugnare gasrespons när man är ny. Wheelies tar vi i juni
Kul med lite körning Chrisx! Kan säga det med att med lite rattande på fjädringen så kommer du ha en MYCKET mer lättsvängd hoj som är mer högfarts-stabil än vad hojen är nu. Jag gissar på att du kör på original inställningar nu?
Har du beställt något slip-on ännu? Förstår om du håller i slantarna till körkortet dock Men ett 16 framdrev kan du beställa på Nybergs/Online för 250:- Det gör hojen mycket mer rätt drevad.
Har snackat en hel del med Niklasinorr här på forumet som verkar ha bra koll på fjädrings inställningar och han har gett mig en hel del bra info på hur det ska ställas in, kan ta det via PM för det är mycket text, häng går inte ställa in som en sporthoj på SM'en då den har dubbla fjädringsvägen 200/210mm. Hade varit trevligt med en mek-kväll i stan med! Då kan man ju ta sig en titt på vad som behövs göras på Chrisx hoj
Dyra drev.. tja kanske finns billigare kopior men original KTM har en gummi dämpning på sig för att underlätta kedjerassel som man lätt får på lägre varvtal med denna twin.
Rätt drevad säger du: På vilket sätt?
PS: Har du några bra tips på hur man kan få bort lite av den ryckighet som cykeln har i 30-50?
Med 16 drev är det både lättare att hitta "rätt" växel i stan, 3an kunde annars kännas som aningen hög-växlad och 2an lite låg (och ryckig som du säger)
Jag har massor med tips och modifikationer som hjälper mot detta problem, för det är faktiskt ett problem som KTM haft med sina första 990 modeller med insprut. Har ju en fin OBD2 kabel samt TuneECU för att ladda ner 2011 års mappning till din hoj, bara detta kommer göra en bra skillnad kan jag lova. Sen avaktiverar vi lamda sensorerna samtidigt vilket också gör en hel del. Som sagt finns massor att göra, du kommer bli mer och mer nöjd med hojen kan jag lova!
Är det så lätt att så länge man har dosan och kabeln kan man ladda in nya mappningen?
Har bara en grundläggande förståelse av lambdasonderna. Om du avaktiverar sensorerna så kan de inte påverka syre/soppa blandningen utan cykeln kör på samma blanding hela tiden? Eller är jag ute och "cyklar" nu?
Tänk inte på det, när/om du får kortet så ligger man sällan i 30-50 (utanför dagis/skola mm undantaget)Rätt drevad säger du: På vilket sätt?
PS: Har du några bra tips på hur man kan få bort lite av den ryckighet som cykeln har i 30-50?
K-Man skrev:drevsnack
Japp. väldigt smidigt, så slipper du betala Nybergs 500-1000:- för Akra-mappningen när det är dags för slip-on, jag tar bara 499:- för 2 minuters jobb
Stämmer bra som du säger ang. lamda sensorerna. Grejjen är att dom ställer in sig mer eller mindre hela tiden under körning vilket resulterar i att motorn ökar och sänker varv automatiskt, inte mycket men ligger man på 2an i stan och försöker hålla jämn gas i en bilkö eller liknande så är detta irriterande. Och justeringarna är så små så det är ingen fara att stänga av dem. Där emot hade jag haft dem på om jag skulle toura ner till alperna där det skiljer väldigt på luften uppe på högre höjd. Samt när man moddar med öppet system så låter man dom vara på och ställa in sig i början sedan inaktivera dem. När man inaktiverar dem så ger de alltid en signal att de ät rätt inställda och justerar därför ingen blandning.
Off to work..
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |