Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Just nu hojlös!
Är det en svensk leverantör du beställt det igenom? isf kan du ju alltid ringa/Mejla dom om ett kollinummer och ifall paketet t.ex stannat ute på torsvik, åka dit och hämta upp det dagen innan det levereras till postombudet.

Ebay blir lite svårare :D

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
träffade på 2 snubbar på bilteam tidigare idag som jag inte känner igen heller, en på en KTM RC8:a Hel Orange och den andra på en Aprillia RSV Mille... Inga som hänger här vad jag vet.

Annars soligt och trevligt idag dock inte JÄTTE varmt men va gör de.. :D :banana

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
Den på Aprillian e en kille som jobbar på PEAB bygg. Han håller mest till på banan säger han. Men jag vet inte om han känner till SH.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
:mattias :4skrika Till alla ni sporthojsåkare i Jönköpingsområdet som bara läser tråden men inte skriver nåt: :fakta
Skriv en rad och säg hej! Berätta lite om dig och din hoj. Flyg inte under radarn. Vi har supertrevligt på våra körningar och bits inte om ni kommer fram och säger hej på en träff eller samåkning heller. Kom in i gemenskapen. Ni har allt att vinna. Nya vänner är aldrig fel :tummenupp

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Oh första glassen i lekeryd avklarad idag då.
Hade även en tjejkompis med bakpå som åkte för första gången. Precis innan kurvorna i ådalsvägen kände jag hur greppet om mej hårdnade :p

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Det blev många turer upp och ner för backen sen då:D

Ska man ha en sådär scala rider?

Inte denna gången. Bara en i varje riktning. Men det kommer nog mera för hon verkade få mersmak :)

Edit: Ja angående Scala rider. Funderar på vad man ska ha för lösning inför sommarens road trip. Klarar man sej bra utan att kunna snacka med varandra om man bara har klart för sej vart man ska så inte båda tror att den andra hittar?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Beror mest på om man vill prata med den andre. Den hårdnande känslan känner jag igen, mest alla ggr en tjej är med mej, mest varje dag!
Tack K-Man
Sorry K-Man
:krama

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Man har träffat mycket trevligt folk här genom åren. Men jag tror att många tycker att det är för mycket snack och alldeles för lite åkning. Senaste 2 åren har det varit några få åkningar per sommar. Man orkar inte bläddra igenom alla inlägg och leta efter åkningar som inte finns. :lol

Det kanske vore en ide att ha en snack tråd och en annan mötes-tråd? Trevligare för alla. :smasha

Annars får man bilda en klubb så att man får en egen Jönköpingssektion här på forumet. Men det finns ju för lite folk för en egen sektion tyvärr.

Annars så sitter jag och tjurar i England för att jag har 2 garagevärmare hemma i Sverige som jag inte kan köra :)

:mattias :4skrika Till alla ni sporthojsåkare i Jönköpingsområdet som bara läser tråden men inte skriver nåt: :fakta
Skriv en rad och säg hej! Berätta lite om dig och din hoj. Flyg inte under radarn. Vi har supertrevligt på våra körningar och bits inte om ni kommer fram och säger hej på en träff eller samåkning heller. Kom in i gemenskapen. Ni har allt att vinna. Nya vänner är aldrig fel :tummenupp

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Äsch, sista inlägget innan en körning brukar väl alltid vara typ 'Ses på Shell Torpa om 30 min' och max en sida tillbaks hittar man vart färden bär. Visst, däremellan blir det mycket snack men det måste väl också få plats :)

Nu är det fart på Gixxern igen. Rätt så bra fart också :D Nya hjullager monterade liksom SBS Dual Carbon belägg och dwe quickshiftern. Var lite kul att prova ut bryttiden :cdevil Rullen mot stoppet och ingen koppling! :rock 30-290 på 14 sek trots skaplig uppförsbacke. Gixxerpowah!

http://youtu.be/eQOtUqIyPz4

Tack boys för en lika trevlig afton som alltid. 3 x hojmeck i Hovslätt, lite käk, sol och värme. Alla hojproblem fixades (som vanligt) :cool:

Bifogat

• MeckX3-800.jpg
    MeckX3-800.jpg
    170.2 KB · Visningar: 44
Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Du frågade och jag svarade utifrån vad många berättat. Det är många som sagt att det är av den anledningen och inget jag hittade på själv. :)

Äsch, sista inlägget innan en körning brukar väl alltid vara typ 'Ses på Shell Torpa om 30 min' och max en sida tillbaks hittar man vart färden bär. Visst, däremellan blir det mycket snack men det måste väl också få plats :)

Nu är det fart på Gixxern igen. Rätt så bra fart också :D Nya hjullager monterade liksom SBS Dual Carbon belägg och dwe quickshiftern. Var lite kul att prova ut bryttiden :cdevil Rullen mot stoppet och ingen koppling! :rock 30-290 på 14 sek trots skaplig uppförsbacke. Gixxerpowah!

http://youtu.be/eQOtUqIyPz4

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Kanske är dags att lyfta till Swedie igen? Hade inte du (kman) kontaktat honom om det för några år sedan? Vi blir ju fler och fler här. Det kanske hade blivit ännu bättre drag med olika sektioner.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Förklara gärna hur det skulle bli fler deltagare genom att dela upp allt?

Fanns väl ett försök till ren åk-tråd men den lever inte längre. Jag hittar den då inte iaf

Ja, jag bad om en Jönköpingssektion precis som Göteborgarna har men fick nej på den förfrågan.
Bättre om nån annan ställer frågan nu isf så att Johnny märker att fler önskar samma sak isf

edit: Jag tror inte att vi är tillräckligt många för en komplett egen forumdel. Då får många fler börja visa sig här oftare och ta initiativ till det de saknar!

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tar en sväng med Swedie och ser vad han säger, om inte annat så bör stlk på tråden vara en indikation på att de händer lite här. :fakta

Snacket är ju en del av gemenskapen så utan den och bara en massa tider och platser för körningar så blir de rätt torrt. :fyllisar :yoparty

Men om de är de som är anledningen till att dom inte gör sig hörda så 2 bad 4 them, då blir vi aldrig fler... :va

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Får passa på och tacka alla för en trevlig RoadRacing dag, bra uppslutning och trevligt sällskap. Lite lätt snålblåst uppe på läktaren men trevligt i alla fall. Hyfsat fina rutter både dit och hem (om man bortser från transportsträckan på E4:An). :yoparty :tummenupp

1+ på det! Mycket trevligt med lite körning och roadracing!

Trevlig dag idag!

Vad sugen jag är på att köra på banan nu!

Tja Fiver kör väl där varannan Tisdag mer eller mindre med kvällskörningar mellan 17-20 om du inte orkar vänta tills SMC-kursen :)

Håller för övrigt med om det du sa i Skryd, måste hålla lite bättre koll bakåt när man svänger av. Jag får skylla på min nymonterade backspegel som ville vika sig i farter över 150km/h samt ett kinavisir som blåste upp när jag vände på huvudet.. :) Är inte så erfaren vad det gäller körning i större grupper heller så, men jag lovar att tänka mer på det nästa gång det blir körning! :)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Tja Fiver kör väl där varannan Tisdag mer eller mindre med kvällskörningar mellan 17-20 om du inte orkar vänta tills SMC-kursen :)

Håller för övrigt med om det du sa i Skryd, måste hålla lite bättre koll bakåt när man svänger av. Jag får skylla på min nymonterade backspegel som ville vika sig i farter över 150km/h samt ett kinavisir som blåste upp när jag vände på huvudet.. :) Är inte så erfaren vad det gäller körning i större grupper heller så, men jag lovar att tänka mer på det nästa gång det blir körning! :)

Lugnt :)

Det tål att upprepas. Alla kör sitt tempo men se till att stanna och vänta in nästa i korsning tills nästa kommer så man inte kör ifrån någon.

Vet inte om det är lämpligt att ge sig ut innan? Isf behöver jag en instruktör :hej

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Får passa på och tacka alla för en trevlig RoadRacing dag, bra uppslutning och trevligt sällskap. Lite lätt snålblåst uppe på läktaren men trevligt i alla fall. Hyfsat fina rutter både dit och hem (om man bortser från transportsträckan på E4:An). :yoparty :tummenupp

Trevlig dag idag!

Vad sugen jag är på att köra på banan nu!

Lugnt :)

Det tål att upprepas. Alla kör sitt tempo men se till att stanna och vänta in nästa i korsning tills nästa kommer så man inte kör ifrån någon.

Vet inte om det är lämpligt att ge sig ut innan? Isf behöver jag en instruktör :hej

Absolut! Nä jag hade inte rekomenderat kvälls-körningarna om man är ny på det.. mycket vilda västern. Senast jag körde där så blev det knappt nån körning för att så många kraschade.. :3freak

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Just nu hojlös!
Är inte så erfaren vad det gäller körning i större grupper heller så

Aldrig åkt i grupp innan lördags. Känner att jag kanske orsakade en och annan orolighet när jag var med, på vägen ut från city... You live and you learn!:glömdet Sorry guys and gals! :D

Last edited:

Nicke_72

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Hoj
Tiger 800XC -13

Jag kommer gärna förbi, alltid kul att träffa nytt folk :) Dock har jag aldrig kört i grupp och inte håller jag speciellt högt tempo heller. Har bara haft kortet några år och tyvärr har det inte blivit så mycket åkning som jag önskat. I år är det dock tänkt att bli en hel del.

/Nicke

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...